کد خبر: ۱۴۳۶۲۴
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۴ - ۰۱ دی ۱۳۹۹
سرپرست اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس:

قصه یکی از مهم‌ترین ابزار آموزش است/ استفاده از محتواهای تولیدی کودک و نوجوان در فضای مجازی

سرپرست کانون فارس گفت: قصه یکی از مهم‌ترین ابزار آموزش است که می‌توان مفاهیم را در قالب آن به مخاطب کودک و نوجوان منتقل کرد.
به گزارش سرویس دریافت خبر فرهنگی شیرازه، سعیدرضا کامرانی سرپرست اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس در مراسم پایانی مهرواره «قصه‌های ماندگار» که به صورت مجازی در کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان فارس برگزار شد، ضمن تشکر از شرکت‌کنندگان و دبیرخانه مهرواره قصه‌گویی، سلامتی و بهروزی را در شب یلدا برای همه آرزو کرد.

سرپرست کانون فارس قصه‌گویی را سنت پیشینیان دانست و با اشاره به سوره‌هایی از قرآن کریم که در قالب قصه، آموزه‌های مختلف دینی را به مردم یادآور می‌شود، ابراز داشت: استفاده از ابزار هنر دارای وجوه بسیاری است که علاوه بر پرکردن اوقات فراغت، تعامل، پرورش ذهن، رویکرد تمایل به زیبایی و لذت بردن، می‌توان به جنبه هنردرمانی هم نگاهی تیزبینانه داشت که بسیاری از جوامع مترقی از آن بهره می‌برند و قصه‌گویی یکی از همین هنرهاست.

وی بر اهمیت و نقش قصه و قصه‌گویی در زندگی کودکان تأکید کرد و افزود: قصه یکی از مهم‌ترین ابزار آموزش است که می‌توان مفاهیم را در قالب آن به مخاطب کودک و نوجوان منتقل کرد لذا  قصه‌گویی سنتی دیرینه است که با بهره‌گیری از آن، می‌توان آداب، رسوم و سنت‌ها را ترویج کرد و با استفاده از قصه‌های کهن و به ویژه استفاده از کتاب روح‌بخش قرآن، به آموزش تعالیم و آموزه‌ها، فرهنگ و هنر و مهارت‌های زندگی اقدام کرد.

کامرانی همچنین قصه را ابزاری تأثیرگذار برای رشد فکری کودک و نوجوان و هم بزرگسالان دانست و از آن به عنوان ابزاری تربیتی نیرومند یادکرد و بسیاری از آموزه‌های دینی و اخلاقی و فرهنگی و تربیتی همچون مهربانی، صداقت، همدلی، همکاری، تلاش و کوشش، از راه قصه به دست ما رسیده و با ترویج قصه‌گویی می‌توان آن را به آیندگان هم منتقل کرد.
 
سرپرست کانون فارس در پایان با اشاره به این مطلب که کودک و نوجوان نباید خود را در فضای کلاس‌های درس محصور  ببیند، ادامه داد: باید هم از محتواهای تولیدی در فضای مجازی بهره برد و هم خود دست به تولید محتوا زد.

انتهای پیام/ ر/ م

نویسنده :
رضا کوهی شوریجه
نظرات بینندگان