کد خبر: ۱۴۳۶۴۲
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۹ - ۰۱ دی ۱۳۹۹
بسته ویژه حوادث «شیرازه»؛

از كشف کالای قاچاق در لارستان تا كشف طلاهاي مسروقه ميلياردی از مخفيگاه زورگيران در اوز

مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث «شیرازه» مشاهده کنید
به گزارش سرویس حوادث شیرازه، مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث شیرازه مشاهده کنید
 
كشف کالای قاچاق در لارستان

فرمانده انتظامي لارستان از کشف انواع اسباب بازي قاچاق به ارزش 2 میلیارد ریال در بازرسي از يك دستگاه اتوبوس خبر داد.

داود امجدی بيان كرد: ماموران پاسگاه انتظامی چهاربرکه  لارستان حین کنترل خودروهای عبوری در محورهاي مواصلاتي، به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و آن را براي بررسي بيشتر توقيف كردند.

وي با بيان اينكه در بازرسي از اين خودرو، يك هزار و 100 عدد انواع اسباب بازي خارجي قاچاق كشف شد، گفت: در اين خصوص راننده دستگير شد.

فرمانده انتظامي لارستان با اشاره به اينكه كارشناسان ارزش اموال مكشوفه را 2 ميليارد ريال برآورد كرده‌اند، عنوان داشت: متهم براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شد.

2 میلیارد كالاي قاچاق در كوه چنار كشف شد

فرمانده انتظامي كوه‌چنار از كشف يك محموله قاچاق به ارزش 2 میلیارد ريال در این شهرستان خبر داد.

لطف‌الله محمدي، بيان كرد: در راستاي مبارزه همه جانبه با پديده شوم کالاي قاچاق، مأموران انتظامي این شهرستان در ايست و بازرسي مقطعی در محور كازرون-كوه‌چنار، به يك دستگاه اتوبوس مشكوك و آن را توقيف كردند.

وي افزود: در بازرسي از اين اتوبوس، 2 دستگاه فر، 2 دستگاه ماشين لباس شويي، 644 عدد انواع تجهيزات بيليارد، 23 دستگاه خردكن، يك دستگاه كامپيوتر، 3 حلقه لاستيك و رينگ، 72 عدد عروسك و 900 عدد چاقو خارجي قاچاق كه به طرز ماهرانه‌اي در قسمت‌هاي مختلف خودرو جاسازي شده بود کشف شد.

فرمانده انتظامي كوه‌چنار با بيان اينكه کارشناسان ارزش این محموله قاچاق را  2 میلیارد ریال  برآورد کرده‌اند، گفت: یک نفر در اين رابطه دستگير و پس از تشکيل پرونده براي سير مراحل قانوني، به مراجع قضائي معرفي شد.

کشف قهوه سازهاي قاچاق میلیاردی در مهر

فرمانده انتظامی مهر از کشف كالاي خارجي قاچاق به ارزش 2 میلیارد و 500 میلیون ریال خبر داد.

عظیم‌اله کرمي ، اظهار داشت: ماموران انتظامي اين شهرستان در اجراي طرح مبارزه با قاچاق كالا در ایست و بازرسی مقطعی در محور مهر-شیراز، به یک دستگاه سواری سمند مشکوک و آن را متوقف کردند.

وي افزود: ماموران در بازرسي از اين خودرو، موفق به کشف 34 دستگاه قهوه ساز و 8 دستگاه آسیاب قهوه خارجي قاچاق شدند.

فرمانده انتظامي مهر با اشاره به اینکه برابر نظر كارشناسان ارزش اموال مكشوفه، 2 میلیارد و 500 میلیون ریال برآورد شده است، تصريح كرد: در این راستا یک متهم دستگیر و براي سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضائی شد.

سارق اماكن خصوصي با 22 فقره سرقت روانه زندان شد

فرمانده انتظامي شهرستان آباده گفت: سارق اماكن خصوصي با 22 فقره سرقت روانه زندان شد.

سيدابوالفضل مسعودي ، اظهار كرد: به دنبال وقوع چند فقره سرقت از اماكن خصوصي در سطح شهرستان "آباده"، بررسی موضوع در دستور کار ماموران انتظامي قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران با انجام اقدامات فني و تخصصی موفق شدند در اين خصوص يك سارق سابقه دار را شناسايي و وي را در مخفيگاهش دستگير كنند.

فرمانده انتظامي شهرستان آباده با بيان اينكه سارق در بازجويي اوليه به 22 فقره سرقت از اماكن خصوصي اقرار كرد، گفت: در اين خصوص يك نفر مالخر نيز دستگير شد.

مسعودي تصريح کرد: هر 2 متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

كشف طلاهاي مسروقه 3 ميلياردي از مخفيگاه زورگيران

فرمانده انتظامی شهرستان اوز از دستگیری 3 نفر زورگير و کشف 3 ميليارد و 100 ميليون ريال طلاي مسروقه خبر داد.

هادي محمديان، بيان كرد: در پي وقوع يك فقره سرقت به عنف طلاجات در منزلي در يكي از محلات این شهرستان، موضوع شناسايي و دستگيري سارقان در دستور کار كارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی افزود: كارآگاهان پلیس آگاهی با انجام اقدامات اطلاعاتی، فني و سرنخ هاي به جامانده در صحنه سرقت، موفق شدند در كمتر از 24 ساعت در اين خصوص 3 نفر سارق به عنف كه به زور وارد منزل شاكي شده بودند و با تهديد سلاح سرد اقدام به سرقت كرده بودند را شناسايي و در يك عمليات ضربتي آنان را در مخفيگاهشان دستگیر کنند.

محمديان با بيان اينكه متهمان در تحقیقات و بازجویی‌های به عمل آمده به سرقت طلاجات از منزل شاكي اقرار كردند، اظهار داشت: در بازرسي از مخفيگاه سارقان، 4 حلقه النگو، 2 حلقه انگشتر و 2 عدد موبايل مسروقه كشف شد.

فرمانده انتظامی شهرستان اوزبا اشاره به اينكه كارشناسان ارزش اموال مكشوفه را 3 ميليارد و 100 ميليون ريال برآورد كرده‌اند، گفت: سارقان پس از سير مراحل قانوني روانه زندان شدند.

محمديان تصريح كرد: سارقین و افرادی که چشم طمع به اموال دیگران دارند در این شهرستان جایی برای جولان دادن ندارند و با شدت و قدرت با مخلان نظم و امنیت برخورد قانوني می‌شود.

كشف 29 هزار ليتر گازوئيل قاچاق  

رئيس پليس امنيت اقتصادي استان از توقيف يك دستگاه تريلر كشنده و كشف 29 هزار ليتر سوخت فاچاق از نوع گازوئيل به ارزش يك ميليارد و 450 ميليون ريال خبر داد.

ابراهيم يگانه، بيان كرد: در پی تشدید اقدامات انتظامی و برخورد قاطع با قاچاقچیان، ماموران پليس امنيت اقتصادي استان با اقدامات فني و تخصصي مطلع شدند شخصي به هويت معلوم با يك دستگاه تريلر قصد انتقال سوخت قاچاق به استان‌هاي شرقي كشور را دارد.

وي افزود: موضوع در دستور كار ماموران قرار گرفت و با برپايي تور ايست و بازرسي در محور شيراز-مرودشت، خودرو را مشاهده و برای بررسی بیشتر آن را به يگان انتظامي انتقال دادند.

رئيس پليس امنيت اقتصادي استان با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، 29 هزار لیتر گازوئيل قاچاق کشف شد، تصریح کرد: در این زمینه يك نفر دستگیر و پس از تشکيل پرونده به منظور سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائي شد.

يگانه با اشاره به اينكه برابر نظر كارشناسان ارزش سوخت مكشوفه، يك ميليارد و 450 ميليون ريال برآورد شده است، اظهار کرد: پليس به صورت كاملا فعال و جهادي با اين پديده شوم برخورد و فعاليت قاچاقچيان فرآورده هاي نفتي و كالا را ناكام خواهد گذاشت.

کشف 29 دستگاه ماینر قاچاق در سپيدان

فرمانده انتظامی سپيدان از کشف 29 دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق به ارزش 5 ميليارد و 800 ميليون ريال خبر داد.

احمد فداكار، اظهار داشت: پس از دريافت خبري مبني بر نگهداري و استفاده غيرمجاز دستگاه‌هاي استخراج ارز ديجيتال در منزلي واقع در يكي از محله‌هاي اين شهرستان، بررسي موضوع در دستور کار ماموران انتظامي سپيدان قرار گرفت.

وی افزود: ماموران انتظامي اين شهرستان پس از هماهنگي با مقام قضائي به محل مذكور اعزام و در بازرسي از آن مكان،‌ موفق شدند 29 دستگاه استخراج ارز دیجیتال قاچاق کشف كنند.

فرمانده انتظامی سپيدان با اشاره به اينکه کارشناسان ارزش دستگاه‌هاي مکشوفه را 5 ميليارد و 800 ميليون ريال اعلام کردند، بيان داشت: در اين رابطه يك نفر دستگير و پس از تشکيل پرونده به مراجع قضائي معرفي شد.

سرهنگ  عزیز تقاضا می‌شود برای کمک به اقتصاد، آرامش و خصوصا امنیت جامعه، در صورت اطلاع از اینگونه موارد، بلافاصله موضوع را از طریق تماس با شماره 110 به پلیس اطلاع دهند.


دستگيري  9 سارق و کشف 33 فقره سرقت

فرمانده انتظامي سپيدان از دستگيري 9 سارق و اعتراف آنها به 33 فقره انواع سرقت طي 7 روز گذشته در اين شهرستان خبر داد.

احمد فداکار، اظهار داشت: به دنبال وقوع چندين فقره سرقت از اماکن خصوصي، احشام و سيم و كابل برق در سپيدان، شناسايي و دستگيري سارقان در دستور كار ماموران انتظامي قرار گرفت.

وي افزود: ماموران انتظامي در 7 روز گذشته با اقدامات فني و تخصصي، موفق شدند 9 نفر سارق حرفه‌اي را شناسايي و طي چند عمليات جداگانه آنان را دستگير كردند.

فرمانده انتظامي سپيدان افزود: متهمان در بازجويي اوليه و مواجه شدن با ادله و مستندات پليس چاره‌اي جز بيان حقيقت نداشتند و به 33 فقره سرقت از اماکن خصوصي، احشام و سيم و كابل برق اقرار كردند.

فداكار با اشاره به اينكه در بازرسي از مخفيگاه متهمان اموالي مسروقه شامل  32 راس گوسفند، شير آلات، موتور و دينام برق، کابل برق و... كشف شد، تصريح كرد: كارشناسان ارزش اموال مكشوفه را 3 ميليارد برآورد كرده‌اند.

در برخورد كاميون با پژو، 3 نفر فوت كردند

رئیس پلیس راه شمالي استان از برخورد شدید 2 خودرو کامیون و پژو 405 با یکدیگر خبر داد و گفت: در این سانحه رانندگی، 3 نفر جان خود را از دست دادند.

عبدالهاشم دهقاني ، بیان کرد: در پی اعلام مركز فوريت‌هاي پليسي ۱۱۰ مبني بر تصادف فوتی در محور كازرون- شيراز، بلافاصله ماموران پليس راه به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: در بررسی‌های انجام گرفته، مشخص شد یک کامیون با يك دستگاه سواری 405 با 3 سرنشين برخورد کرده که در نتیجه آن، هر 3 نفر به دليل شدت جراحات وارده جان خود را از دست داده‌اند.

رئیس پلیس راه شمالي استان، تصريح كرد: كارشناسان علت وقوع این حادثه را عدم رعايت حق تقدم از جانب راننده پژو تشخیص داده‌اند.

متهمان فيشينگ 5 ميلياردي روانه زندان شدند

رئیس پلیس فتا استان فارس از دستگیری 2 نفر فیشینگ ‌کار حرفه‌ای که اقدام به برداشت غیرمجاز 5 میلیارد ریال از حساب شهروندان كرده بودند خبر داد.

حشمت سلیمانی،  عنوان كرد: حدود 20 نفر از شهروندان با ارائه مرجوعه قضائي به پليس فتا استان مراجعه و بيان كردند كه مبالغ زيادي وجه نقد از حساب آنان به صورت اينترنتي برداشت شده است كه تقاضاي پيگيري و دستگيري مجرمان را داريم.

وی افزود: كارشناسان پليس فتا موضوع را دستور كار خود قرار دادند و در تحقيقات اوليه مطلع شدند كه 2 نفر متهم با هدایت کاربران متقاضی به درگاه پرداخت اینترنتی جعلی، اطلاعات حساب آنان را کپی و در ادامه به شیوه‌های مختلف حساب آنها را خالي مي‌كردند.

رئیس پلیس فتا استان، تصريح كرد: کارشناسان سایبری با استفاده از روش‌های علمی، هویت متهمان و محل سکونت آنان را شناسایی كردند و در يك عمليات ضربتي آنان را در يكي از شهرهاي شمال غربي استان دستگير كردند.

سليماني با اشاره به اينكه متهمان در بازجويي اوليه به برداشت غيرمجاز 5 ميليارد ريال از حساب شهروندان اقرار كردند، گفت: مجرمان براي سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضائي شدند.

وی با اشاره به اینکه آگاهی‌بخشی و پیشگیری از وقوع جرائم در فضای مجازی از اولویت‌های پلیس فتا است، به شهروندان توصیه کرد: در صورت مشاهده هرگونه مورد مشکوک يا تهدید توسط مجرمان اینترنتی، موضوع را در اولین فرصت به پلیس اطلاع دهند و به صورت مستمر برای مطالعه اخبار سایبری و مصونیت از شگردهای مجرمانه به وب سایت www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.

رفع توقیف 67 دستگاه موتورسیکلت رسوبی در بوانات

فرمانده انتظامی بوانات از ترخیص 67 دستگاه موتورسیکلت رسوبی در اين شهرستان خبر داد.

ابوالحسن مزارعي، اظهار داشت: طرح تسهیل ترخیص موتورسیکلت‌های رسوبی، طرح بسیار فوق العاده‌ای است که در راستای جلب رضایت عمومی و برگشت اموال مردم به آنها توسط پلیس راهور در شهرستان بوانات در حال اجرا است.

وي با بیان اینکه از ابتدای اين طرح، 67 دستگاه موتورسیکلت رسوبی ترخیص و تحويل مالكان شده است، افزود: مالکین و متصرفین قانونی موتورسیکلت‌های رسوبی می‌توانند برای ترخیص وسايل نقليه خود و استفاده از مزایای اين طرح، به مراکز پلیس +10مراجعه كنند و آن را به روزهای پایانی موکول نکنند.

افزایش 20  درصدی کشف انواع سرقت در کازرون

فرمانده انتظامي كازرون از افزایش 20 درصدی کشف انواع سرقت و افزایش 23 درصدي دستگیری طی یک ماه گذشته خبر داد.

اسماعیل زراعتیان، بيان كرد: طرح تشدید فعالیت‌های انتظامی و ارتقاء امنیت اجتماعی با هدف مبارزه جدی با خرده فروشان و سارقان سابقه دار با جديت در شهرستان كازرون در حال اجرا است.

وي خاطر نشان كرد: طي يك ماه گذشته، ماموران انتظامي با تلاش خستگي ناپذير موفق به کشف 126 فقره انواع سرقت و دستگيري تعدادي سارق شدند.

فرمانده انتظامی کازرون به افزایش 20 درصدی کشف انواع سرقت و افزایش 23 درصدی دستگیری اشاره کرد و گفت: این طرح‌ها همچنان ادامه دارد و برخورد با هرگونه هنجارشکنی از اولویت‌های اصلی اين فرماندهي است.

انتهای پیام/ س/ م

نظرات بینندگان