کد خبر: ۱۴۴۰۲۶
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۸ - ۱۸ دی ۱۳۹۹
در گفتگو با «شیرازه» مطرح کرد؛

حمله به عین‌الاسد عدم کارایی سامانه دفاع موشکی آمریکا را نشان داد/ این حمله محال بودن رهگیری موشک‌های ایران را به رخ آمریکا کشید

حال بودن رهگیری موشک‌های ایران را به رخ آمریکا کشید
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، غلامرضا صفرپور در گفتگو با این رسانه با توجه به سالگرد حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد، گفت: با توجه به بحث دشمن شناسی و اینکه آمریکا و رژیم صهیونیستی دشمن اصلی نظام هستند و صدام به نوعی ابزار دست آمریکا بود، جمهوری اسلامی ایران بعد از جنگ تحمیلی به سمت بازدارندگی رفت و در این فکر بود که اگر آمریکا و رژیم صهیونیستی بخواهند تهدیداتی را بر علیه ایران اجرا کنند باید از پایگاه‌های نظامی و ناوشان در خلیج فارس و خاک کشورهای عربی حوزه خلیج فارس از جمله عربستان و بحرین استفاده کنند.

وی با بیان اینکه پس از اینکه به سمت بازدارندگی رفتیم، شلیک موشک و حمله به عین الاسد اولین رویارویی ما نبود، اظهار کرد: بلکه قبل از آن ما ملوانان آمریکایی را که حاکمیت ایران را نسخ کرده بودند بازداشت کرده، همچنین پهباد فوق پیشرفته آمریکایی را که باعث نقض حاکمیت شده بود را مورد اصابت قرار دادیم.

این تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به اینکه بعد از جریان ترور شهید سلیمانی و همرزمانش تصمیم بر این شد که ابتدا یک سیلی بر صورت آمریکا زده شود تا فرصت انتقام سخت ایجاد شود، اظهار کرد: این سیلی سخت سحرگاه توسط موشک‌های ایران به مهم‌ترین، پیشرفته‌ترین و مجهزترین و وسیع ترین پایگاه نظامی آمریکا یعنی عین الاسد زده شد.

صفرپور با بیان اینکه این پایگاه سه ساعت توسط ایران موشک باران شد و خسارات مالی و جانی بسیاری را به آمریکا وارد کرد، افزود: هر چند که تعداد کشته و زخمی‌ها را اعلام نکردند اما شواهد نشان داد در همان اوایل با هواپیماهای نظامی مجروحین خود را به کویت منتقل کردند.

به گفته این مدرس دانشگاه؛ این اتفاق، عدم کارآیی سامانه دفاع موشکی آمریکا را نشان داد که به طور گسترده‌ای در اطراف پایگاه نظامی و سفارت این کشور قرار داشت از طرفی نیز محال بودن رهگیری موشک‌های ایران را به رخ آمریکا کشید.

وی با اشاره به اینکه پهپادهای زیادی آنجا از بین رفت که هر کدام ۷ میلیون دلار هزینه برای آمریکا در برداشت، تصریح کرد: آمریکایی‌ها در سالروز شهادت سردار سلیمانی به فکر این افتادند که ایران ممکن است در فکر تلافی باشد، از همین رو دوباره با هیاهوی بی خودی و جنگ روانی بحث زیر دریایی، ناو جنگی و جنگنده‌های آمریکایی را به رخ ایرانیان کشیدند که با تحریک رژیم صهیونیستی به وسیله پول‌های عربستان بتوانند در سالگرد شهید سلیمانی تهدیدی را علیه جمهوری اسلامی ایران اجرا کنند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی در ادامه خاطرنشان کرد: بلافاصله در همان مقطع فرمانده کل سپاه سفری به جزایر سه گانه از جمله ابوموسی داشت و با مانور قایق های تند رو و  مانور پهبادی ارتش جمهوری اسلامی در سمنان آمریکا از  ترس بار و بنه خود را جمع کرد و رفت.

صفرپور در پایان با بیان اینکه امروز شاهد هستیم که درگیری‌های سیاسی داخلی و بحث تقلب در انتخابات  نشانه‌ای از افول لیبرال دموکراسی آمریکا است، گفت: آمریکا اکنون با مسائل داخلی روبرو است و ترامپ جنگ داخلی و جدل با بایدن را به جنگ با ایران که بی نتیجه خواهد بود، ترجیح می‌دهد.

انتهای پیام/ س / م
نظرات بینندگان