کد خبر: ۱۴۴۰۴۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۹ - ۲۴ دی ۱۳۹۹

راه‌اندازی ۱۲۰عرصه شغلی در فیروزآباد با حمایت صندوق‌های قرض‌الحسنه محلی بسیج

با راه‌اندازی ۴۰صندوق قرض‌الحسنه محلی بسیج در سطح شهرستان فیروزآباد ۱۲۰عرصه شغلی ایجاد شده است.
به گزارش سرویس شهرستان‌های شیرازه، مسئول بسیج سازندگی سپاه فجر فارس ومدیرعامل صندوق کارآفرینی امید استان فارس به اتفاق فرمانده سپاه شهرستان و فرماندار شهرستان فیروزآباد از صندوق های قرض الحسنه محلی و کسب و کار های راه اندازی شده توسط این صندوق بازدید کردند.

فیروزنا نوشت: مسوول بسیج سازندگی سپاه فجر استان فارس طی گفتگو با این رسانه نوشت: در سطح استان فارس 1575 صندوق قرض‌الحسنه مردم پایه راه‌اندازی شده است که مهمترین ماموریت آن تقویت اقتصاد خانواده های کم برخوردار و ایجاد تعمل، مشارکت و استغال زایی در حوزه کسب و کار های کوچک است.

اسماعیل قزل سفلی با اشاره راه اندازی 120 عرصه شغلی در سطح شهرستان فیروزآباد گفت: در شهرستان فیروزآباد 40 صندوق قرض الحسنه راه اندازی شده است که 120 عرصه شغلی همچون کشت گلخانه ای، پرورش شترمرغ و دام سبک، پرورش گیاهان دارویی و پرورش مرغ بومی و کارگاه های خیاطی و بافت فرش از جمله این مشاغل است.

وی راهبرد بسیج سازندگی را تسهیل گری عنوان کرد و گفت: راهبرد بسیج سازندگی تسهیل گری است نه تصدی گری، توان ما در مجموعه بسیج سازندگی قرار گرفتن در کنار مردم و آموزش و توانمند سازی مردم است و تلاش میکنیم تا مردم خود اتکا شوند و دنبال کسب کار های کوچک باشند.

در ادامه بهرام لطيفي مدير صندوق كارآفريني اميد استان فارس اظهار داشت: در جهت راه اندازی کسب و کار های کوچک 25 میلیارد و پانصد میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه در سطح استان فارس پرداخت شده است که از این میان 1 میلیارد و صدو نود میلیون تومان به صندوق های قرض الحسنه محلی سپاه ناحیه فیروزآباد تعلق گرفته است.

وی افزود: با توجه به توافقات صورت گرفته با فرماندار و دیگر مسئولین شهرستان فیروزآباد و با توجه به اینکه این شهرستان بعنوان شهر دست بافته ها ثبت ملی شده است مقرر شده تا 4 روستا از روستا های تابعه این شهرستان که بیشترین مزیت را در این زمینه دارند انتخاب و تحت عنوان هر روستا یک محصول مورد حمایت صندوق کارآفرینی امید قرار گیرد.

راه‌اندازی ۱۲۰عرصه شغلی در فیروزآباد با حمایت صندوق‌های قرض‌الحسنه محلی بسیج

محمدرسول رضایی فرمانده سپاه ناحیه فیروزآباد با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی و توجه به تولیدات داخل گفت: تاکنون 41 صندوق قرض الحسنه محلی در سطح شهرستان راه اندازی شده است که از بستر این صندوق ها طرح های اقتصادی مختلفی ایجاد شده که برای افراد زیادی اشتغال زایی شده و به کار و فعالیت مشغول هستند.

وی بیان کرد: الحمدالله با این اقدامات توانسته ایم بخشی از مشکلات اقتصادی شهرستان را با حمایت و همت فرمانده مقتدر سپاه فجر فارس سردار بوعلی و بسیج سازندگی و صندوق کار آفرینی امید حل کرده و مردم شهرستان و روستاهای مختلف با راه اندازی مشاغل خانگی روحیه مضاعفی را کسب کنند.

انتهای پیام/ م
نظرات بینندگان