کد خبر: ۱۴۴۱۳۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۵ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۹

۵ راز برای علاقمند کردن دیگران به خودمان

با چند راهکار ساده، علاوه بر رشد شخصیت خود، محبت و علاقه دیگران را نسبت به خود به دست آورید.
به گزارش سرویس رصد اجتماعی شیرازه، همه ما دوست داریم که مورد پسند و محبوب مردم قرار بگیریم، ما سعی می‌کنیم از طریق روش‌های ساده خود، راه‌های جذب دوستان را پیدا کنیم. 

باشگاه خبرنگاران جوان نوشت: بعضی اوقات، این روش‌ها کار می‌کنند و بعضی اوقات کار نمی‌کنند. خب، مشکل از کجاست؟ چگونه می‌توانیم کاری کنیم دیگران فوراً از ما خوششان بیاید؟

این متن نکاتی مهم از رشد شخصیت را برجسته می‌کند که نه تنها به رشد شخصیت فرد کمک می‌کنند، بلکه می‌توانند راه‌های تحت تأثیر قرار دادن افراد را نیز نشان دهند.

برای تحت تأثیر قرار دادن مردم و ایجاد رابطه با افرادی که در زندگی خود ملاقات می‌کنیم، باید شخصیتی رشد یافته داشته باشیم. همه در این دنیا می‌خواهند بر روی مردم تأثیر بگذارند. جمله‌ای هست که می‌گوید "اولین برداشت تنها برداشت است".

مهم نیست زندگی شخصی یا زندگی شغلی شما باشد؛ آنچه واقعاً مهم است اولین تعامل شماست. آیا می‌دانید لباس حرفه‌ای نقش مهمی در اولین برداشت دیگران از شما در دنیای شرکت‌ها دارد؟

هر کسی در این دنیا می‌خواهد تأثیر بگذارد، اما فقط برخی قادر به انجام آن هستند. خیلی‌ها توانایی تحت تأثیر قرار دادن مردم را ندارند. واقعیت را بخواهید، این مجموعه‌ای از نکات رشد شخصیت و همچنین قوانین رشد شخصیت است که با گذشت زمان انجام می‌شود. رفتار و ظاهر شما بیانگر بسیاری از وجوه شخصیتی شماست.

بگذارید اکنون در مورد نکات رشد شخصیت و همچنین ویژگی‌هایی که باید آن‌ها را دنبال کنیم تا دیگران ما را دوست داشته باشند، بحث کنیم:

راز ۵: لبخند بزنید؛ واگیردار است

مردم همیشه دوست دارند خود را با افراد خوش اخلاق احاطه کنند. افراد مهربان و دوستانه آن‌هایی هستند که دیگران را به سمت خود جذب می‌کنند؛ بنابراین چه چیزی بیشتر در این افراد رایج است؟ همه آن‌ها در طول روز صورت خندان دارند. لبخند زدن بسیار مسری است. هیچ کس دوست ندارد در کنار فردی باشد که دائما عصبانی و بدخلق است.

۵ راز برای علاقمند کردن دیگران به خودمان

لبخند تنش موجود در محیط را کاهش می‌دهد و توانایی تنظیم همه چیز را دارد. اگر شما اغلب لبخند بزنید و سرحال باشید، تحت تأثیر قرار دادن دیگران، آسان‌تر است؛ زیرا مردم می‌خواهند خود را با افراد شاد احاطه کنند.

راز ۴: یک ارتباط مثبت گرم ایجاد کنید

ایجاد ارتباط گرم و مثبت یکی از مهمترین نکات رشد شخصیت است. برای اینکه بتوانید یک مکالمه موثر داشته باشید باید حس خوب و درستی داشته باشید. همیشه هدفتان این باشد که فرد احساس خوش حالی و رضایت کند. اگر فرد احساس می‌کند که وقت خود را برای صحبت با شما تلف کرده است، پس شما باید به طور جدی روش خود را اصلاح کنید!

باعث راحتی دیگران باشید و از توهین کردن بپرهیزید. اما سعی نکنید بیش از حد شیرین باشید. تلاش عمدی برای به دست آوردن قلب انسان‌ها بسیار خطرناک‌تر است. برای رشد شخصیت و تحت تأثیر قرار دادن مردم، شما همیشه باید بسیار طبیعی باشید. این تنها با تجربه، وقت و صبر و حوصله فراوان حاصل خواهد شد!

راز ۳: تعریف بر اساس دستاورد‌ها

این یک بنیان بسیار مهم است. هنگامی که از شخص مقابل قدردانی می‌کنید، او احساس می‌کند که واقعاً به او علاقه دارید. با تعریف و تمجید از پیشرفتی که در کارشان کرده اند، اعتماد و تحسین آن‌ها را به دست می‌آورید.

۵ راز برای علاقمند کردن دیگران به خودمان

بزرگداشت پیشرفت دیگران برای رشد شخصیت شما نیز ضروری است. تعریف و تمجید از دیگران به این معنی است که شما ذاتی بسیار بخشنده دارید و از پیشرفت دیگران ناراحت نمی‌شوید و شخصیت متزلزلی ندارید. نکته اصلی این است که باعث شوید فرد مقابل نسبت به خودش احساس خوبی داشته باشد.

راز ۲: از شوخ طبعی برای شادی دیگران استفاده کنید

روانشناسی انسان به گونه‌ای است که وقتی خوش حالی را پیدا می‌کنیم، بیشتر آن را می‌خواهیم. یک راه سریع برای ایجاد شادی در اطراف دیگران، خنداندن و بالا بردن روحیه آن‌ها است.

۵ راز برای علاقمند کردن دیگران به خودمان

روی شوخ طبعی و بیان احساسی خود کار کنید تا افراد را تحت تأثیر قرار داده و شخصیت خود را رشد دهید. حتی اگر چیز‌هایی که می‌گویید به اندازه کافی خنده دار نیستند، اگر فقط یاد بگیرید که سبک صحیح صحبت کردن و تن صدا را درست به کار ببرید، می‌توانند خنده آور شود. آیا از بودن در کنار افراد بامزه لذت می‌برید؟ پس خودتان یک بار هم که شده امتحان کنید!

راز ۱: مثبت اندیش باشید

مردم ترجیح می‌دهند از کسانی که بسیار بدبین هستند دوری کنند. افراد خوشحال و خوش بین همیشه جلب توجه می‌کنند. افراد مثبت با آن دلربایی و جذابیتی که دارند، مردم را تحت تأثیر قرار می‌دهد. به نظر شما چرا رهبران بزرگ قادر به نفوذ در مردم هستند؟ آیا تا به حال دیده اید آن‌ها منفی صحبت کنند؟ نه، درست است؟ آن‌ها امروز به این جا رسیده اند؛ زیرا توانایی ایجاد امید و اثبات گرایی را در افراد دارند. این یکی از مهمترین ویژگی‌های شخصیتی است.

۵ راز برای علاقمند کردن دیگران به خودمان

با استفاده از این نکات می‌توانید کد را کرک کنید تا مردم شما را دوست داشته باشند. اما کل این فرایند را نمی‌توان در  یک شب توسعه داد. برای رشد شخصیتی بزرگ در زندگی شخصی و حرفه ای، تمرینات زیادی لازم است. همچنین برای دستیابی به یک شخصیت عالی، به زمان، صبر و تجربه نیاز دارید.

شما باید خود را کنار بگذارید و با همه دوست باشید. اگر خودخواه نباشید، می‌توانید دیگران را درک کرده و افراد را تحت تأثیر قرار دهید. همدلی و توجه نیز نکات اصلی در کسب محبوبیت هستند!

انتهای پیام/ر/م

نویسنده :
رضا کوهی شوریجه
نظرات بینندگان