کد خبر: ۱۴۵۵۰۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۵۰ - ۱۵ فروردين ۱۴۰۰

تقدیم اولین شهید پلیس فارس در سال ۱۴۰۰/ پلیس افتخاری فارس با شهادتش به چند نفر زندگی بخشید + عکس

مرکز اطلاع رسانی پلیس استان فارس اعلام کرد: محمدحسین دهقانی پلیس افتخاری کلانتری ۱۸ولیعصر(عج) شهر شیراز در حین گشت‌زنی و تامین امنیت شهر به شهادت رسید و اولین شهید سال ۱۴۰۰ لقب گرفت.
به گزارش سرویس فرهنگ ایثار و شهادت شیرازه، مرکز اطلاع رسانی پلیس استان فارس از شهادت اولین مامور پلیس در سال ۱۴۰۰ خبر داد و اعلام کرد: محمدحسین دهقانی پلیس افتخاری کلانتری ۱۸ولیعصر(عج) شهر شیراز دوازدهم فروردین سال جاری در حین گشت‌زنی و تامین امنیت شهر به یک دستگاه موتورسیکلت مشکوک که در حین بررسی وی، توسط یک خودرو زیر گرفته شده و پس از ۳روز بستری و تحت نظر بودن  امروز پانزدهم فروردین در بیمارستان بر اثر شدت جراحات وارده به شهادت رسیده و اعضای پیکر مطهرش به بیماران نیازمند اهدا گردید.

فرمانده انتظامی استان فارس، گفت: «محمدحسین دهقانی» اولین شهید سال جدید ناجا در استان فارس است که اعضای بدنش به چند بیمار نیازمند اهدا شد.

سردار رهام بخش حبیبی بیان کرد: ۱۲  فروردین ماه سال جاری،  ماموران انتظامی کلانتری « ۱۸ ولیعصر» شیراز به همراه یک نفر از اعضای پلیس افتخاری حین گشت‌زنی در خیابان  شهید «رادفر» به یک دستگاه موتورسیکلت که پلاک آن مخدوش بود مشکوک و دستور ایست را صادر کردند.

وی افزود: پس از توقیف موتورسیکلت، در حین بررسی شماره پلاک و استعلام از سامانه پلیس آگاهی، یک دستگاه سواری دنا با  این  مامور فداکار و راکب موتورسیکلت برخورد کرده و سریعا متواری می شود.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه در این حادثه «محمدحسین دهقانی» ۳۱ساله از اعضای پلیس افتخاری  و راکب موتورسیکلت که به شدت مجروح شده و راهی بیمارستان می شوند، گفت: این نیروی پرتلاش و فداکار  امروز ۱۵  فروردین ماه در بیمارستان به شهادت رسید و اعضای پیکر مطهرش به بیماران نیازمند اهدا گردید.

سردار حبیبی با بیان اینکه این اولین شهید ناجا در سال جاری است، اظهار داشت: ماموران انتظامی با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند راننده ۴۵ساله خودرو دنا را کمتر از یک روز شناسایی و وی را دستگیر کنند.

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه در سوابق راننده دستگیر شده جرایمی از جمله تجاوز به عنف، حمل مواد مخدر، مشارکت در قتل و سرقت های متعدد به چشم می خورد، خاطر نشان کرد: در این خصوص با هماهنگی مقام قضایی پرونده تشکیل و علت و انگیزه تصادف در دست بررسی می باشد. 

 فرمانده انتظامی استان فارس در پایان با بیان اینکه متاسفانه حال راکب موتورسیکلت نیز وخیم می باشد تاکید کرد:  پلیس با کسانی که بخواهند باعث اخلال در نظم و امنیت شوند بدون اغماض و برابر قانون به شدت با آنان برخورد می کند.

تقدیم اولین شهید پلیس فارس در سال ۱۴۰۰

انتهای پیام/ح/ر
نظرات بینندگان