کد خبر: ۱۴۶۸۲۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۹ - ۰۲ خرداد ۱۴۰۰
فرماندار شهرستان فیروزآباد؛

رعايت در قانون و دقت نظر کافی وظیفه قانونی مجريان انتخابات است

حسین آرگیو گفت: رعايت مر قانون و دقت نظر کافي مجريان انتخابات، وظايف قانوني است.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، نخستین جلسه تشکیل، هماهنگی و پشتیبانی کاربران رايانه شعب اخذ رأي سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شورای شهر و روستا شهرستان فیروزآباد در محل فرمانداري این شهرستان برگزار شد.

حسین آرگیو  در اين جلسه آموزشي با تاکيد بر مسئوليت خطير كاربران رايانه شعب اخذ رأي اظهار داشت: نقش آموزش صحيح و هدفمند در روند اجرای انتخابات، مهم و اثرگذار است.

وی با تاکید بر مسئولیت سنگين کاربران رایانه در شعب اخذ راي افزود: مسئوليت شما نسبت به ساير اعضاي پيش بيني شده در شعب اخذ راي بيشتر و حساس تر  بوده و دقت نظر بيشتري را نسبت به سايرين مي طلبد.

رییس ستاد انتخابات مرکز حوزه انتخابيه فیروزآباد ادامه داد: یکی از  نقش‌های  کليدي كاربران رايانه شعب اخذ رای، احراز هويت رای دهندگان از طريق استعلام كد ملي شخص با استفاده از نرم افزار جامع انتخابات  مي باشد كه اين مهم از جعل هويت و سو استفاده‌های احتمالي جلوگيري مي نمايد.

فرماندار شهرستان فیروزآباد وظیفه دوم کاربران رایانه را جلوگيري از راي هاي تکراري دانست كه با استعلام آنلاين كدملي افراد  امكان تخلف در اين زمينه تقريبا غير ممكن خواهد شد.

وی به اهمیت ارسال آنلاین اطلاعات از شعب اخذ راي به اتاق مانييتوريگ وزارت کشور اشاره نمود که امكان مديريت و كنترل لحظه به لحظه فرايند رای گيری را به مديران ارشد خواهد داد و از كاربران خواست سرعت، دقت و صداقت را سرلوحه كار خويش قرار دهند.

آرگیو یکي از مهمترين فرايندهاي انتخابات را ورود اطلاعات توسط کاربران به سيستم‌های رايانه‌ای و تنظيم صورتجلسات نهايي در شعب اخذ راي دانست و بیان داشت: صورتجلسات تنظيم شده به منظور تجميع آرا، از اهميت بسيار زيادي برخوردار است كه دقت نظر بيشتري را نيز مي طلبد.

رئیس هیئت اجرايي انتخابات در شهرستان فیروزآباد حضور پر شور آحاد مردم در شعب اخذ راي را ناشي از تحقق عملي دموکراسي در نظام مقدس جمهوري اسلامي خواند و ابراز داشت: ميزان حضور، كيفيت و سلامت انتخابات زير ذره‌بين است و مجريان انتخابات نبايد اجازه دهند كوچكترين خدشه‌اي به فرايند انتخابات وارد شود.

 وی خواستار رعايت مر قانون و دقت نظر کافي مجريان انتخابات به وظايف قانوني خويش و فراگيري آموزش‌هاي پيش‌بيني شده براي آنها شد.

نماینده عالی دولت در شهرستان فیروزآباد خاطرنشان کرد: كاربران باید به طور منظم و موثر در جلسات آموزشي و مانورها شركت نمايند و تا پايان فرايندهاي انتخابات در اين امر مهم و خطير حضور داشته باشند.

انتهای پیام/ع/ر
نظرات بینندگان