کد خبر: ۱۴۶۹۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰:۴۱ - ۰۴ خرداد ۱۴۰۰
کارشناس حقوقی در گفتگو اختصاصی با «شیرازه»؛

شورای نگهبان به وظایف قانونی خود عمل کرده و تحت تاثیر هجمه‌ها و تبلیغات سوء قرار نگرفته است

رزمجویی گفت: تا کنون هم شورای نگهبان به وظایف قانونی خود عمل کرده و تحت تاثیر هجمه‌ها و تبلیغات سوء قرار نگرفته و هیچگاه از خطوط قرمز هم عبور نکرده و بر طبق عرف و قانون هم به اعتراضات نامزدها رسیدگی کرده است.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، با توجه به نزدیک شدن به انتخابات و اعلام نهایی اسامی تایید و ردصلاحیت شدگان کاندیداهای ریاست جمهوری و ردصلاحیت بسیاری از افراد شاخص و مطرح کشور، هجمه‌های بسیاری بر علیه شورای نگهبان ایجاد شده است.

تا حدی که برخی پارتی‌بازی، سیاسی‌کاری و مصلحت‌اندیشی را در این اعلام نتایج دخیل دانسته و قصد تخریب شورای نگهبان را دارند، بی‌آنکه بدانند تصمیم شورای نگهبان فصل‌الخطاب و مر قانون است و دقیقا وظیفه‌ای‌ست که قانون برای شورای نگهبان در نظر گرفته است.

در این راستا گفتگویی با یکی از کارشناسان حقوق انجام داده و نظر وی را در خصوص وظایف شورای نگهبان جویا شده‌ایم.

رجب علی رزمجویی کارشناس ارشد حقوق خصوصی در گفتگو با خبرنگار «شیرازه»، گفت: اعتراض به نظرات شورای نگهبان در تایید یا ردصلاحیت کاندیدهای انتخاباتی ریاست جمهوری یا مجلس بحث یا پدیده تازه و نوظهوری نیست، بلکه با توجه به سابقه و جنس ماموریت شورای نگهبان در طول انتخابات گذشته اینگونه اعتراضات متداول بوده، ولی شرایط زمانی و مکانی متفاوت است.

وی با بیان اینکه بر طبق قانون وظیفه اصلی شورای نگهبان حفاظت از قانون اساسی و مطابقت مصوبات مجلس با شرع انور و قانون است و به موازات آن هم بر طبق قانون انتخابات مجلس و ریاست جمهوری تعیین صلاحیت کاندیدهای انتخاباتی هم بر اساس معیار و میزان‌های مشخصی بر عهده این نهاد قرار گرفته، اظهار کرد: تا کنون هم شورای نگهبان به وظایف قانونی خود عمل کرده و تحت تاثیر هجمه‌ها و تبلیغات سوء قرار نگرفته و هیچگاه از خطوط قرمز هم عبور نکرده و بر طبق عرف و قانون هم به اعتراضات نامزدها رسیدگی کرده است.

رزمجویی با اشاره به اینکه در این برهه حساس که کشور ما مورد حمله و هجمه‌های اپوزیسیون خارجی و داخلی قرار گرفته و کمپین نه به انتخابات را راه اندازی کرده‌اند، تصریح کرد: اینکه از طرف خواص حرف معاندین زده شود و بر طبل دشمن بکوبند کم لطفی در حق خود و کشور خود نموده‌اند و عمل ناثوابی است.

این کارشناس ارشد حقوق بر این باور است که شورای نگهبان بدون ملاحظه این و آن و حب و بغض به ماموریت خود عمل کرده و بایستی از این به بعد هم مصلحت قاطبه مردم و انتخابات پیش رو را در نظر بگیرد و با دقت و باریک‌بینی خود را در مظان اتهام و برچسب زنی قرار ندهد.

رزمجویی در پایان با تاکید بر اینکه مهم مشارکت حداکثری در انتخابات است، تصریح کرد: شورای نگهبان بایستی رجل سیاسی و کاری و میدانی را شناسایی و بررسی نماید، طوری نباشد که مثل دولت فعلی که با شعارهای تکان دهنده‌ای آمد ولی در عمل منفعلانه عمل نمود و فشار اقتصادی به حداکثر خود رسید، برجام نافرجام، اقتصاد رو به افول و تورم سیاسی و اقتصادی نتیجه هشت سال کار دولت فعلی است.

انتهای پیام/س/ر
نظرات بینندگان