کد خبر: ۱۴۷۵۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۳ - ۲۱ خرداد ۱۴۰۰
امام جمعه شیراز:

انتخابات صحنه کار برای خدا است/ لزوم توجه بیشتر توسط مسئولین همه اقشار جامعه به سومین حرم اهل البیت(ع)

آیت الله دژکام گفت: همه تمامی مسئولین و اقشار مختلف باید اقداماتی انجام دهند که شایسته حضور و وجود مطهر حضرت احمد ابن موسی (ع) باشیم و اقدامات شورا و شهرداری شهر شیراز، جامعه روحانیت، هیئات مذهبی و ... برای برنامه های مختلف مذهبی و فرهنگی در حرم حضرت شاهچراغ (ع) به دهه کرامت محدود نشود و در تمام سال شاهد برنامه های مختلف باشیم.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، آیت الله لطف الله دژکام امام جمعه شیراز و نماینده ولی فقیه در استان فارس در خطبه های نماز جمعه شیراز که در مسجد «شهدا» برگزار شده بود با اشاره به  اینکه انتخاب کردن زندگی در دنیا در عرصه های سیاسی نمود خود را نشان می دهد، اظهار داشت: اینکه چه افرادی بیشتر دلسوز جامعه هستند و چه افرادی به دنبال پست و مقام هستند لذا انتخابات صحنه اثبات کار کردن برای خدا است.

وی افزود: مردم ما امروز باید با شناخت افراد برای انتخاب اصلح پای صندوق رای بروند و نامزدهای انتخاباتی باید به یاد داشته باشند که انتخابات صحنه ای است که نباید خیانت در امانت کرد زیرا حق تمام مردم است.

امام جمعه شیراز آغاز دهه کرامت را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: فردا همزمان با بزرگداشت بانوی کرامت حضرت معصومه (س) دهه کرامت آغاز می شود لذا با روز گرامیداشت حضرت شاهچراغ (ع) و روز میلاد امام رضا (ع) ادامه خواهد یافت.

آیت الله دژکام حضرت احمد ابن موسی(ع) را امین ولایت اعلام کرد و اظهار داشت:  عظمت ایشان به دلیل امانتداری است و وقتی که امام موسی کاظم علیه السلام  را به زندان می بردند نگینی به همسر خود داد و فرمود کسی از این موضوع خبر ندارد و بعد از شهادت من یک نفر می آید و انگشتری را طلب می کند لذا به خاطر حفظ جان امام بعدی، ایشان را معرفی نکرد.

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی (ع) اضافه کرد: این بانوی مکرمه انگشتر را نگه داشت تا شب شهادت امام موسی کاظم علیه السلام دق الباب کردند و دیدند که امام رضا علیه السلام فرمود انگشتر را به بنده بدهید و ایشان امامت امام رضا علیه السلام را پذیرفت.

به گفته نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس، نظام اسلامی و حاکمیت الهی امانت است لذا ما همگی باید امانتدار آن باشیم و امروز در عرصه های مختلف با در نظر گرفتن این مهم وارد عمل شویم و نزد احمد ابن موسی (ع) رو سفید باشیم.

امام جمعه شیراز با تاکید بر لزوم توجه همه اقشار و گروه ها از مردم تا نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مدیران استان به حرم سوم اهل بیت (ع) گفت: همه باید اقداماتی انجام دهند که شایسته حضور و وجود مطهر حضرت احمد ابن موسی (ع) باشیم و اقدامات شورا و شهرداری شهر شیراز و جامعه روحانیت، هیئات مذهبی و ... برای برنامه های مختلف مذهبی و فرهنگی در حرم حضرت شاهچراغ (ع) به دهه کرامت محدود نشود و در تمام سال شاهد برنامه های مختلف باشیم.

آیت الله دژکام در خطبه دوم نماز جمعه با بیان اینکه رسانه ها و علما و فرهیختگان درباره حق انقلاب اسلامی باید نقش خودشان را ایفا کنند، اظهار کرد: همه باید بدانیم که مسائل کشور به یک مسئله ختم نمی شود ولی به خاطر مسائلی مثل مشکلات معیشتی نباید سایر مسائل مورد کم توجهی قرار بگیرد.

نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: معیشت عمده مسائلی است که مطرح می شود  اما همه موضوعات کشور معیشت نیست زیرا مسائل مهم راهبردی دیگری هم در کشور داریم.

خطیب نمازجمعه شیراز یادآور شد: سر فصل مسائل مهم انتخاب رئیس جمهور فقط مسائل معیشتی نیست بااینکه معیشت مسئله مهم امروز ما است ولی در کنار آن مسائل مهم دیگری هم است پس مردم را با این وعده ها نباید فریب داد و کارنامه افراد باید روشن باشد و قدرت این را داشته باشد که همه افراد و ظرفیت نخبگان کشور را به میدان بیاورد.

وی در پایان خطاب به تمامی شرکت کنندگان در نماز جمعه گفت: اگر کشور می خواهد روی پای خودش بایستد باید همه نامزدها، رقیب خود را فقر و تبعیض و فساد بدانند و برای حل این مشکلات تلاش کنند.

انتهای پیام/ح/ر

نظرات بینندگان