کد خبر: ۱۴۸۰۱۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۴۸ - ۰۴ تير ۱۴۰۰
آتش سهل انگاری به جان کوهستان دراک افتاد:

آتش سوزی گسترده کوهستان دراک شیراز را درنوردید

رییس سازمان آتش نشانی شیراز از آتش سوزی کوهستان دراک خبر داد و گفت: آتش‌سوزی ارتفاعات کوهستان دراک شیراز که ساعت یک بامداد امروز ۴ تیر ماه ۱۴۰۰ از قسمت های مرتفع کوهستان آغاز شد بخش عظیمی از کوهستان را درنوردید.


به گزارش سرویس حوادث شیرازه، محمد هادی قانع رییس سازمان آتش نشانی شیراز از آتش سوزی کوهستان دراک خبر داد و گفت: آتش‌سوزی در این  ارتفاعات که ساعت یک بامداد امروز ۴ تیر ماه ۱۴۰۰ از قسمت های مرتفع کوهستان آغاز شد بخش عظیمی از کوهستان را درنوردید.

 وی اظهار کرد: به محض اطلاع از آتش‌سوزی، به قید فوریت آتش نشانان از چهار ایستگاه ۳، ۲۲، ۱۷ و ۱۴ در محل حاضر  شده و هماهنگی‌های لازم برای اطفاء حریق انجام شد.

قانع همچنین به گسترش سریع آتش  اشاره کرد و افزود: شعله های آتش به دلیل نوع پوشش گیاهی منطقه به سرعت گسترش و بخش هایی از مراتع را در بر گرفته است.

  رییس سازمان آتش نشانی ادامه داد: به دلیل پراکندگی آتش و سرعت گسترش آن، 60 نیروی متخصص آتش نشان ، 30 نیروی آتش نشانمنابعی داوطلب و نیروهای ارتش و  طبیعی و مردمی  از بامداد دیشب تاکنون در یک عملیات ده ساعته، در حال امدادرسانی بی وقفه به صورت پیاده هستند.

وی با اشاره به گستردگی عرصه‌ در این حادثه بیان کرد: امکانات مورد استفاده در اطفای حریق مراتع به دلیل صعب‌العبور بودن، عمدتا ادوات سبک و به صورت نفری است، و همین امر سرعت اطفای حریق را کاهش می دهد. 

گفتنی است هم اکنون بخش اعظمی از حریق اطفا شده است اما بدلیل در برگرفتن چندین دره از کوهستان دراک توسط شعله های آتش ها عملیات اطفا همچنان ادامه دارد.

 قانع در پایان تصریح کرد: امروز روز پرکار آتش نشانان است به طوری که  این حادثه با چندین عملیات گسترده از جمله حریق بزرگ کارگاه بازیافت در سلطان آباد، حريق گسترده  ارتفاعات  در جاده شیراز داریون همزمان شده و هشت ایستگاه عملیاتی را درگیر کرده است.

انتهای پیام/س
نظرات بینندگان