کد خبر: ۱۴۸۵۹۳
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۵ - ۲۸ تير ۱۴۰۰

احداث سردخانه از جمله راهکارهای تکمیل زنجیره توسعه صادرات انار ارسنجان است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان در حاشیه جلسه وبیناری که توسط اداره صنعت، معدن و تجارت استان فارس با هدف شناسایی نقاط قوت، راهکارها و چالش های مناطق انار کاری این استان برگزار شد گفت: یکی از مهم‌ترین راهکارهای افزایش ارزش افزوده انار، فرآوری و احداث سردخانه نگهداری ميوه در این شهرستان است.

به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، سیدناصر حسینی خرمی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان تصریح کرد: شهرستان ارسنجان با دارا بودن ۱۵۵۰ هکتار باغ انار و میانگین عملکرد ۲۵-۲۰ هزار تن در سال یکی از قطب های مهم تولید انار در استان فارس محسوب می شود.

وی ضمن اشاره به خشکسالی های اخير و نبود تسهیلات کم بهره که مشکلات جدی برای باغداران شهرستان ایجاد کرده است اظهار کرد: انار شهرستان ارسنجان بدلیل مرغوبیت و کیفیت بالا توسط دلالان در میادین داخلی و خارجی به فروش می رسد و سود کمی عاید انارکاران می شود.

بیشتر بخوانید:

این مقام مسئول خاطر نشان کرد:  خوشبختانه سال گذشته توانستیم از طريق ایجاد زنجیره ارزش برای اولین بار ۱۰ تن انار به کشورهای حوزه خلیج فارس صادر کنیم.

 به گفته وی؛ خام فروشی و نبود سردخانه میوه یکی از مهم ترین چالش‌های انبارداری و صادرات انار در این شهرستان است که در حال حاضر  دو موافقت اصولی و یک جواز تاسیس سردخانه به ظرفیت ۵ هزار تن در سال در این شهرستان اخذ شده است.

انتهای پیام/ع

نظرات بینندگان