کد خبر: ۱۴۹۰۲۲
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۰ - ۱۵ مرداد ۱۴۰۰
امام جمعه موقت شیراز:

کابینه رئیس جمهور جدید محکم در مقابل فساد و دارای روحیه جهادی باشد

حجت الاسلام و المسلمین رضوی اردکانی گفت: دومین مسئله بیکاری جوانان است که اگر بیکاری حل شود ۷۰ درصد مشکلات فرهنگی حل می‌شود و از رئیس‌جمهور تقاضا داریم که تیم انتخابی محکم در مقابل فساد و دارای روحیه جهادی باشند.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابوفاضل رضوی اردکانی امام جمعه موقت شیراز در خطبه‌های نماز جمعه امروز شیراز گفت: شناخت حوادث تاریخی و قرآنی دهه پایانی ماه ذی‌الحجه درس‌های بسیاری به جامعه مسلمانان می‌دهد.

وی با اشاره به داستان حضرت ابراهیم و قربانی کردن اسماعیل، اظهار داشت: مقام امامت بالاتر از نبوت است، حضرت ابراهیم وقتی تسلیم کامل شد به مقام امامت رسید بنابریان مسئله امامت از قرآن شروع می‌شود و در غدیر به تکامل می‌رسد.

امام جمعه موقت شیراز با بیان اینکه در این میان برخی امور مورد بی‌توجهی قرار گرفته است، افزود: از جمله این مباحث، مباهله است که کمتر از غدیر نیست؛ یک سنگ تمامی بر ماجرای غدیر بود و باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام و المسلمین رضوی اردکانی اتفاقات رخ داده در هفته گذشته از جمله تنفیذ و تحلیف رئیس‌جمهور را مورد اشاره قرار داد و  بیان کرد: تنفیذ یکی از اصول مترقی قانون اساسی است و یک امر تشریفاتی نیست. اگر رئیس‌جمهور اذن رهبر را نداشته باشد حق حاکمیت ندارد و این تنفیذ از آیه ولایت در قرآن آمده است.

این استاد حوزه علمیه با بیان اینکه در حکومت اسلامی باید، ولی فقیه بر هر مسئولیت حکومتی تایید بگذارد، عنوان کرد: تنفیذ در واقع تایید، ولی فقیه از جانب خداست که منجر به مشروعیت رئیس‌جمهور می‌شود.

امام‌جمعه موقت شیراز با بیان اینکه سخنرانی آیت‌الله رئیسی خیلی با صلابت و متین بود و امیدواریم که شرایط را بهبود بخشند، اما کار اجرایی باید با فرصت انجام شود، تصریح کرد: اولویت اول دولت بهبود معیشت باشد چراکه گرانی پدر مردم را درآورده است. در دولت گذشته با همه چالش‌ها و مشکلاتی که بود، کار‌های مثبت هم شده، اما گرانی‌ها بسیار زیاد بوده است.

بنا به گفته، حجت الاسلام و المسلمین رضوی اردکانی دومین مسئله بیکاری جوانان است که اگر بیکاری حل شود ۷۰ درصد مشکلات فرهنگی حل می‌شود لذا از رئیس‌جمهور تقاضا داریم که تیم انتخابی محکم در مقابل فساد و دارای روحیه جهادی باشند.

وی تصریح کرد: در دولت گذشته برخی از مسئولان خیانت کردند باید به حساب این افراد رسیدگی شود و قوه قضاییه باید همان راه آقای رئیسی را ادامه دهد، قوه مقننه و مجریه یک رویکرد دارند، جای گلایه و کم کاری نیست باید با همدیگر بهبود معیشت مردم را در اولویت قرار دهند.

این مقام مسئول با اشاره به تهدید رژیم صهیونیستی و اینکه با رویه دولت‌های عربی خلیج فارس جولانگاه اسرائیل شده است، گفت: اسرائیل ۱۲ روز در مقابل غزه تسلیم شدند در صورت تهدید ایران در عرض ۲۴ ساعت پاسخ شما را می‌دهد.

امام جمعه موقت شیراز برجام و توافقات بین المللی ایران با سایر کشور ها را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: در زمینه برجام هم راه مشخص است، باید محکم مواضع ایران را بیان کنند چراکه ایران ظرفیت‌های زیادی دارد اگر به خوبی کار شود تحریم هم بی‌اثر می‌شود، باید وزرایی کاردان و علمی و جهادی و پاکدست انتخاب شوند.


انتهای پیام/ح


نظرات بینندگان