کد خبر: ۱۴۹۶۴۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۸ - ۱۰ شهريور ۱۴۰۰
همزمان با هفته دولت:

۴۰۸ واحد مسکونی در قالب طرح بهسازی مسکن روستایی در مرودشت به بهره برداری رسید

مدیر بنیاد مسکن شهرستان مرودشت از افتتاح ۴۰۸ واحد مسکونی در قالب طرح بهسازی مسکن روستایی در مرودشت به مناسبت هفته دولت خبر داد.
به گزارش سرویس اقتصادی شهرستانهای شیرازه، محمد صادق  حیدری مدیر بنیاد مسکن شهرستان مرودشت از افتتاح 408 واحد مسکونی در قالب طرح بهسازی مسکن روستایی در مرودشت به مناسبت هفته دولت خبر داد وگفت: برای بهسازی این واحد های مسکونی 342 میلیارد و 720 میلیون ریال هزینه شده است.

وی ادامه داد: بنیاد مسکن با اعطای تسهیلات 500 میلیون ریالی و وام های بلاعوض 300 میلیون ریالی در اجرای این طرح ها مشارکت داشته است.

حیدری  همچنین گزارشی از اجرای طرح های توسعه در این شهرستان ارائه داد و افزود : محرومیت زدایی و رفع نیازهای  روستایی کارکرد مهم در روستاها و در راستای توسعه در شهرستان مرودشت  است.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان مرودشت ، صدور اسناد مالکیت شهری و روستایی ، مقاوم سازی روستایی ، بهسازی بافت های فرسوده ، توجه به توسعه گردشگری روستایی ، تملک اراضی و واگذاری قطعات زمین به متقاضیان در روستاها ، اعطای تسهیلات بلا عوض و تسهیلات بازسازی واحد های خسارت دیده و توسعه معابر را از جمله کارکردهای بنیاد مسکن دراین شهرستان دانست.

وی با ارائه آماری از توسعه روستایی در مرودشت خاطر نشان کرد :  تهیه 186 طرح هادی در روستاهای این شهرستان ، اجرای 125 طرح هادی روستایی با اعتباری بالغ بر 414 میلیارد ریال و واگذاری 4070 قطعه زمین به متقاضیان از جمله شاخص های توسعه روستایی در مرودشت است.

حیدری در ادامه به صدور 18هزار و75 جلد سند با همکاری ثبت اسناد و املاک اشاره کرد و گفت: صدور اسناد مالکیت به ویژه در روستاها باعث قانونمند شدن معاملات می گردد ، رونق معاملات با اعطای اسناد مالکیت سبب شده است تا روند مهاجرت از روستاها کاهش یابد و در برخی مواقع شاهد مهاجرت معکوس نیز باشیم.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان مرودشت در ادامه افزود:  بنیاد مسکن دراین شهرستان با اعطای تسهیلا کم بهره و وام های بلاعوض و رایگان سعی در مقاوم سازی روستایی و ترمیم خسارت های ناشی از حوادث دارد ، یک هزار و 865 میلیارد ریال تسهیلات ویژه قرض الحسنه به متقاضیان دراین عرصه پرداخت شده است ، این تسهیلات کم بهره به حدود 13 هزار نفر در شهرستان مرودشت پرداخت شده است و ساکنان مناطق روستایی و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت از آن برخوردار شده اند.

انتهای پیام/س
نظرات بینندگان