کد خبر: ۱۴۹۸۳۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۹ - ۲۰ شهريور ۱۴۰۰
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه فسا خبرداد:

ساماندهی ۴۰۰۰ بسیجی داوطلب در طرح شهید سلیمانی شهرستان فسا/ بسیجیان پیشرو در مقابله با ویروس کرونا

طحان گفت: در طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، سپاه ناحیه مقاومت شهرستان فسا با تشکیل قرارگاه مرکزی در سطح شهرستان و همچنین ۸ قرارگاه در سطح بخش‌های تابعه اقدام به سازماندهی بیش از ۴۰۰۰ نفر از بسیجیان داوطلب در این طرح و در قالب تیم های نظارتی با ماموریت نظارت بر اماکن و اصناف و تجمعات مردمی نمود.
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه، علی اکبر طحان فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه فسا در گفتگو با خبرنگار این رسانه در خصوص طرح شهید سلیمانی در این شهرستان بیان کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور بسیاری از مشاغل دچار بحران شدند و این جدای از تلفات انسانی بود که هر روز با آمار روز افزون، ما را به وضعیت قرمز نزدیکتر می‌کرد.

وی افزود: در ابتدای طرح شهید حاج قاسم سلیمانی، سپاه ناحیه مقاومت شهرستان فسا با تشکیل قرارگاه مرکزی در سطح شهرستان و همچنین ۸ قرارگاه در سطح بخش‌های تابعه اقدام به سازماندهی بیش از ۴۰۰۰ نفر از بسیجیان داوطلب در این طرح و در قالب تیم های نظارتی با ماموریت نظارت بر اماکن و اصناف و تجمعات مردمی نمود.

طحان اهمیت به کارگیری سپاه و بسیجیان در مبارزه با ویروس کرونا و نقش مؤثر آنها را مورد بررسی قرار داد و بیان کرد: در این میان بسیجیان جزء نخستین گروه‌هایی بودند که در میدان مبارزه با کرونا حضور پیدا کردند و با تهیه الکل و ساخت لباس و ماسک سعی کردند تا مایحتاج اولیه بهداشتی مورد نیاز کادر درمان و سپس جامعه را تامین کنند. همچنین گروه های بسیج محلات در اکیپ‌های مختلف به میان جامعه آمدند و با ضد عفونی کردن معابر و مکانهای پر تجمع، ما را این مسیر یاری کردند.

سرهنگ طحان

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان فسا در تشریح اقدامات انجام گرفته در طرح شهید سلیمانی بیان کرد: از ابتدای شیوع ویروس منحوس کرونا قرارگاه شهید حاج قاسم سلیمانی تاکنون ، تیم های حمایتی بسیج و سپاه با تشکیل ۴۲۳ تیم حمایتی توانست مبلغ ۵۰ میلیارد ریال توسط بسیجیان پایگاه ها و حوزه های مقاومت بسیج شهرستان جمع‌آوری و با تهیه تعداد ۱۱۲۰۰ بسته معیشتی به حمایت اقشار آسیب‌پذیر و بیماران کرونایی که در منزل بستری می باشند ، شتافتند . 

وی با بیان اینکه با شروع موج پنجم کرونا، در قالب طرح شهید سلیمانی برگزاری جلسات هماهنگی بین دستگاه های مرتبط انجام و ماموریت نظارت بر اصناف و کسبه و اماکم بر تردد شهرستان به تیم های سازماندهی شده بسیج واگذار گردید، اظهار کرد:  در ادامه ۱۰۸۰۰ مورد نظارت از اصناف صورت گرفت که منجر به پلمپ ۱۱۰۰ مورد از مغازه های متخلف گردید و تعداد ۵۴۰۰ مورد نظارت از اماکن و تفرجگاه های عمومی شهرستان انجام پذیرفت. 

بنابه گفته این مقام مسئول، تیم‌های مراقبتی با مأموریت مراقبت و با هدف بیماریابی و مراقبت از سالمندان مبتلا که با شناسایی ۱۵۶ سالمند مبتلا کار مراقبت در منزل این عزیزان انجام می گردد همچنین با همت نیروهای مراقبتی در راستای بیماریابی با مراجعه به درب منازل و تکمیل فرم طراحی شده ، ۵۲۰۰۰ مورد تعداد منزل در سطح شهرستان توسط این عزیزان مورد بررسی و پایش قرار گرفت و در سامانه دانشگاه علوم پزشکی شهرستان ثبت گردید که در همین راستا تعداد ۲۰۲۶۰ مورد بیمار شناسایی گردید.

 طحان اضافه کرد: بسیجیان در سالهای پس از انقلاب اسلامی، همیشه در کنار نظام و مردم  بوده اند و بسیاری از کارها که امکان به نتیجه رسیدن آنها سخت به نظر می‌رسید با حضور آنها جامه عمل به تن کرده است.

وی در پایان اظهار داشت که این طرح با همکاری بسیاری از دستگاه های دولتی شهرستان از جمله دانشگاه علوم پزشکی ،فرمانداری ویژه شهرستان، فرماندهی و پرسنل نیروی انتظامی شهرستان، اصناف، هلال احمر شهرستان، بخشداری ها و شهرداری های تابعه شهرستان فسا انجام پذیرفته است.

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان