کد خبر: ۱۴۹۸۹۶
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۱ - ۲۳ شهريور ۱۴۰۰
در گفتگو با «شیرازه» مطرح شد:

مشکلات عدیده باعث گرفتگی چهره دهپیاله است/ محله ای با ظرفیت بالا اما مغفول واقع شده

مدیر محله اسلامی دهپیاله گفت: رفت و آمد و حضور اراذل و اوباش در محله دهپیاله، باعث رعب و وحشت و ایجاد نا امنی برای ساکنان این محل شده است و برخورد قاطع و دقت نظر بیستر عوامل نیروی انتظامی در این موضوع را می‌طلبد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه،محله دهپیاله یکی از محله های شیراز سومین حرم اهل البیت(ع) در ایران است که با وجود معظلات متفاوت، مشکلات عدیده ای نظیر امنیتی، بهداشتی، اجتماعی، فرهنگی و... گریبان گیر این محله شده است.

برای پی بردن به عمده مشکلات این محله، با امیر عباس توکلیان، مدیر محله اسلامی دهپیاله به گفتگو نشسته ایم.

توکلیان زنجیره فروش و استعمال مواد مخدر در نزدیکی گاراژ های ضایعاتی را مهم‌ترین مشکل این محله دانست و بیان کرد: وجود این گاراژ های باعث شده است معتادان کارتن خوابی که بازیافت شهر شیراز را  جمع آوری می‌‌کنند، برای فروش این ضایعات به گاراژ های این محله مراجعه کنند  و معمولا در حال مصرف مواد مخدر هستند که این امر نه تنها باعث زشتی چهره محله می‌شود بلکه به ناامنی دامن می‌‍زنند.

وی ضمن اشاره به حضور اراذل و اوباش در این محله عنوان کرد: رفت و آمد و حضور اراذل و اوباش در محله دهپیاله، باعث رعب و وحشت و ایجاد نا امنی برای ساکنان این محل شده است و برخورد قاطع و دقت نظر بیستر عوامل نیروی انتظامی در این موضوع را می‌طلبد.

این فعال اجتماعی در ادامه بیان کرد: حضور اتباع بیگانه افغانی و بعضا پاکستانی شیعه و سنی باعت شده است تا این محله از لحاظ امنیتی، بهداشتی و معیشتی دچار مشکل شود به این دلیل که آنها جهت اجاره محل سکونت و خانه هایشان، مجبور به پرداخت هر مبلغی که صاحب خانه طلب کند هستند و همین امر باعث افزایش هزینه اجاره و رهن خانه های مسکونی این محل می شود.

مدیر محله اسلامی دهپیاله به تشریح اقدامات صورت گرفته جهت مبارزه با کرونا پرداخت و گفت: از زمان شروع بیماری کرونا گروه جهادی شهدای دهپیاله و پایگاه های مقاومت شهرک شهدا و شهید چمران، اقدام به ضد عفونی معابر و مکان های پر تردد این محله، توزیع بسته های معیشتی و غذای گرم، اهدای نذر خون، توزیع لباس و لوازم التحریر و توزیع حدودا 20 هزار قرص نان در سطح این محله صورت گرفت.

وی ضمن بیان اینکه محله دهپیاله به دو شهرداری قسمت می شود افزود: محل دهپیاله در شهرداری های منطقه ۲ و منطقه ۵ واقع شده که ایجاد برخی ناهماهنگی ها و کمبود هایی در سطح این محله شده است.

توکلیان وجود حرم مطهر امام زاده سیدمحمد(ع) و مسجد صاحب الزمان (عج) و پارک ۵٠ هکتاری مادر را از ظرفیت ها و نقاط قوت این محله دانست و گفت: در کنار همه مشکلات، حضور جوانان مومن و ورزشکار در این محله باعث قوت قلب و روحیه بخشی به ساکنین این محل می‌باشد و همواره در حال کمک رسانی به اعضا ی محل می‌باشند اما نبود مکان ورزشی و فرهنگی مناسبی برای بانوان دهپیاله را از دیگر کمبود های این محله خواند.

مدیر محله اسلامی دهپیاله  در ادامه تصریح کرد: سال ها پیش پلی در این محله با عنوان زیر گذر و رو گذر احمد بن موسی(ع) احداث شده که از لحاظ عمرانی و ترافیکی مشکلات بسیاری  دارد و باعث تصادف های منجر به فوت و جرات شده است؛ همچنین در خصوص وجود سگ های ولگرد که در سال های گذشته باعث بروز حوادثی شده که علیرغم نامه نگاری های زیاد هیچ اقداماتی صورت نگرفته است.

وی در پایان ضمن دعوت از شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر شیراز جهت حضور و بازدید میدانی از این محله، خواستار حل مشکلات و معضلات محله دهپاله شد.

انتهای پیام/ع/ح
نظرات بینندگان