کد خبر: ۱۵۰۱۶۵
تاریخ انتشار: ۱۵:۲۳ - ۰۵ مهر ۱۴۰۰
کرونا در فارس همچنان قربانی می‌گیرد:

با جان باختن ۱۱ هم استانی دیگر، شمار جانباختگان کروناویروس در فارس به ۶هزار و۶۲۸ نفر رسید

حسینی با اعلام آخرین آمارهای مربوط به کروناویروس در استان فارس از جان باختن 11 هم استانی دیگر خبر داد.
به گزارش سرویس سلامت شیرازه، سید روح الله حسینی مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز 5 مهرماه  با اعلام آخرین آمارهای مربوط به کروناویروس در استان فارس گفت: از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، یک میلیون و ۵۲۴ هزار و ۱۴۸ تست کرونا شامل یک میلیون و ۳۳۸ هزار و ۵۱۴ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه های استان تهیه شده که با بررسی نمونه های انجام شده، ۴۰۱ هزار و ۸۲۷ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

 وی افزود: از ابتدای آغاز طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» تاکنون، ۱۸۵ هزار و ۶۳۴ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۴۱ هزار و ۱۸۲ بیمار مثبت شناسایی شده است و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۴۴۳۰۰۹ بیمار مبتلا به کووید۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

حسینی در ادامه با اعلام جان باختن ۱۱ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جانباختگان ناشی از کووید۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون را ۶ هزار و ۶۲۸ نفر اعلام کرد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه با بیان اینکه ۳۵۶ بیمار جدید طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان های استان بستری شده اند، افزود: هم اکنون دو هزار و ۱۲۱ بیمار مثبت و مشکوک دارای علایم در بیمارستان های فارس بستری هستند که از این تعداد، ۲۲۹ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش های «آی سی یو»مراقبت های ویژه درمانی دریافت می کنند.
 
 حسینی در پایان از مردم استان خواست با رعایت شیوه نامه های بهداشتی شامل استفاده از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی و پرهیز از حضور در تجمعات و دورهمی های خانوادگی، مدافعان سلامت را در راه مقابله با بیماری کووید۱۹ و ریشه کنی هرچه زودتر این اپیدمی، همراهی کنند.

انتهای پیام/س


نظرات بینندگان