کد خبر: ۱۵۰۴۷۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲:۰۱ - ۲۱ مهر ۱۴۰۰
وزیر جهاد کشاورزی:

انتقال آب از سد میرزای شیرازی به خفر انجام می‌شود

ساداتی نژاد گفت: در مورد انتقال آب از سد میرزای شیرازی مدلی طراحی شده و با کمک مردم و تسهیلات بانک کشاورزی و حمایت های دولتی این ۷۰ کیلومتر را طی چند سال آینده به سرانجام خواهیم رساند.
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه، سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی در سفر خود به شهرستان خفر گفت: بزرگترین سرمایه نظام مردم هستند و سفرهای استانی ریاست جمهوری به منظور پیگیری امورات مردم انجام می‌شود.

وی افزود: بارها در مجلس شاهد بودم که آقای رضایی نماینده شهرستان در مجلس شورای اسلامی به دنبال ارتقای خفر بودند و به مردم شهرستان های جهرم و خفر بواسطه داشتن چنین نماینده‌‌ تلاشگر تبریک می‌گویم و حضور ایشان به عنوان رئیس کمیسیون عمران مجلس توانسته هم برای کشور و هم برای منطقه اتفاقات خوبی رقم خورد.

وزیر جهاد کشاورزی شهرستان خفر را شهرستانی اعلام کرد که به عنوان یک قطب کشاورزی از آن می‌توان در استان فارس نام برد و همچنین مردمی بسیار کوشا و فعال در حوزه کشاورزی دارد.

ساداتی نژاد گفت: در مورد انتقال آب از سد میرزای شیرازی مدلی طراحی شده و با کمک مردم و تسهیلات بانک کشاورزی و حمایت های دولتی این ۷۰ کیلومتر را طی چند سال آینده به سرانجام خواهیم رساند.

بنابه به گفته نماینده رئیس جمهور، ظرفیت این منطقه ظرفیت کشاورزی و باغداری است بنابراین پیشنهاد می‌دهیم شهرک صنعتی را به شهرک کشاورزی تغییر دهیم و صنایع تبدیلی کشاورزی را در خفر راه اندازی کنیم.

وی با بیان اینکه "توسعه گلخانه" در شهرستان خفر مدنظر خواهد بود، اظهار کرد: تسهیلات ارزان قیمت در توسعه گلخانه شهرستان و بدون سقف برای این منطقه در نظر می‌گیریم و در مورد لایروبی قنوات اعتبار خواهیم گذاشت و توسعه کشت گل نرگس باید مورد حمایت جدی قرار گیرد.

وزیز جهاد کشاورزی با وعده توسعه و افزایش ظرفیت منطقه خفر، تصریح کرد: در مورد توسعه بیمارستان و مدارس بحث و مطالبه مردم را جلسه جمع بندی سفر استانی پیگیری خواهم کرد و خدمت رئیس جمهور ارائه خواهم داد و همچنین رئیس تعاونی روستایی کشور پیرامون خرید در منطقه حضور خواهد یافت.

 رضایی رئیس کمیسیون عمران مجلس و همچنین نماینده مردم جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی در خصوص مسائل شهرستان خفر در این سفر بیان داشت: عمده اقتصاد شهرستان خفر بر پایه کشاورزی است و بسیاری از زمین‌های خفر باغاتی بود که باغدار آن به عنوان خیر خدمات ارزنده ای به شهرستان و مردم ارائه می‌دادند ولی امروز بسیاری از آنها نیازمند کمک هستند.

وی ادامه داد: شرایط آب و هوا و خاک مناسب کشاورزی در خفر وجود دارد و تنها مشکل آن کمبود آب است، طرحی را در وزارت آماده می‌کنیم با حمایت های دولتی و کمک مردم و در برنامه هفتم بودجه، انتقال آب به زمین های حاصلخیز شهرستان انجام می‌شود.

رضایی کوچی اولویت دوم خفر راه اندازی شهرک صنعتی شهرستان خفر دانست و اعلام کرد که مراحل اولیه آن انجام شده و انتظارات ما در این سفر تامین منابع مالی برای شهرک صنعتی شهرستان خفر است.

نماینده مردم جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در بحث کشاورزی بسیاری از کانال ها و قنوات ما دچار فرسودگی است و کشت گل نرگس نیز مورد توجه قرار گیرد؛ بحث سلامت که مهمترین مولفه و وظیفه حاکمیت است؛ جمعیت قابل توجهی  از مسیر شیراز خفر جهرم بندرعباس می‌گذرند، ارتقای بیمارستان و کلینیک تخصصی در حوزه سلامت می‌تواند نقش مهمی در حوزه ماندگاری مردم خواهد داشت.

گفتنی است در ادامه سفر وزیر جهاد به خفر صندوق کار آفرینی امید این شهرستان افتتاح و از بیمارستان خاتم الانبیا(ص) خفر بازدید شد.

انتهای پیام/ح
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
هادی نوروزی
Iran (Islamic Republic of)
چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۰
0
سلام، من یک راننده پایه یک هستم که حدود 20 سال سابقه کار در رانندگی بیابان دارم وشریک داشتم خواستم دوسال پیش بفروشم ویک ماشین برای خودم بدون شریک بردارم که خوردم به بنزین گران ویهو قیمت ماشین بالا کشید ومن دوسال که بیکارم، میخواستم اگه بشه لطف کنید یه وام بلا عوض بهم بدید تا برای روزی حلال برای زن و بچم کاری بکنم ممنون