کد خبر: ۱۵۰۸۶۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۵۴ - ۱۳ آبان ۱۴۰۰

مراسم تحلیف وکلا و کارشناسان دادگستری فارس برگزار شد

با حضور مقامات ملی و استانی، مراسم تحلیف وکلا و کارشناسان رسمی مرکز وکلای قوه قضاییه استان فارس در شیراز برگزار شد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه،این مراسم که با حضور قانع معاون مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه،زارعی معاون قضایی دادگستری فارس و قاضی محاکم انتظامی وکلا و کارشناسان قوه قضائیه بود، مراسم تحلیف وکلای سال 1399 مرکز وکلای قوق قضاییه استان فارس و تعدادی از کارشناسان رسمی این مرکز در سالن شهید قدوسی قوه قضاییه در شیراز برگزار شد.

در این ابتدای این آئین حسن عبدلیان پور رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه استان فارس ضمن خیر مقدم به حاضرین و تبریک به وکلای حاضر در سخنانی اظهار داشت: وکالت شغل دولتی یا خصوصی نیست بلکه  خدمت عمومی است وکیل امانت دار مردم است.

ویی ضمن تشریح اخلاق وکالت در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گفت: در نظام ما یک یک نظام اخلاقی مبتنی بر آموزه های بلند دینی و معنوی است، نگاه به وکالت نیز در همین راستا تعریف می شود و اقتضا می کند که وکیل ما با وکیلی که دارای این پشتوانه های معنوی و اخلاقی نیست، متفاوت عمل کند.

عبدلیان پور خطاب به کارآموزان حاضر بیان کرد: شما در واقع از همین حالا وکیل هستید و باید خود را برای این حرفه حساس و مهم آماده کنید لذا تا می توانید پشتوانه علمی خود را با مطالعه و استفاده از اساتید مبرز، محکم نمایید تا فردا در جامعه یک وکیل موفق و صاحب سبک باشید.

رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه فارس همچنین گفت: امروز آغاز یک راه بزرگ برای شما محسوب می شود لذا سعی کنید علم خود را به روز کنید چراکه علم حقوق یک علم گسترده است.

در ادامه کرمی رئیس مرکز کارشناسان رسمی دادگستری فارس نیز در سخنانی اظهار داشت: یکی از مشکلات مرکز کمبود نیروی انسانی بود که با برگزاری آزمون اخیر، تعداد قابل توجهی به بدنه کارشناسان افزوده خواهد شد.

وی با بیان اینکه امانت داری و راز داری، شایستگی در بعد اخلاقی و رفتاری و علمی و صداقت همواره باید مد نظر کارشناسان باشد، گفت: این شاخصه ها به ما کمک می کند که یک کارشناس دقیق و با اخلاق باشیم.

کرمی یکی از کامل ترین روش ها برای ارزشیابی کارشناسان را روش ارزیابی متوازن دانست و گفت: ارزیابی متوازن در ابعاد  مالی، رضایت ارباب رجوع، فرایند درون سازمانی و نو آوری و یادگیری قابل اندازه گیری است.

وی در پایان تاکید کرد: در مرکز کارشناسان روی این مسائل بسیار حساس هستیم زیرا رضایت ارباب رجوع که مهم ترین رکن است، اینجا حاصل می شود.

در ادامه این آئین زارعی معاون قضایی دادگستری فارس نیز در سخنانی با اشاره به حساسیت های کار وکالت اظهار داشت: وکلا باید دشمن ظالم و یار مظلوم باشند و بدون غرض و مرض وظیفه حساس خود را انجام و از حق جانبداری کنند.

وی داشتن اخلاق وکالت مبتنی بر آموزه های اسلامی را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: وکیل باید در اصلاح ذات البین تلاش کند و تنها نگران حق الوکاله خود نباشد.

زارعی خاطرنشان کرد: بالاترین منصب در هر جامعه قضاوت است و وکیل و کارشناس می تواند به این جایگاه با اهمیت، رنگ و بوی عدالت ببخشد و به قاضی در قضاوت کمک کند و اگر جز این هدفی داشته باشد قطعا دچار خسران خواهد شد.

معاون قضایی دادگستری فارس با اشاره به آیات قرآنی خطاب به کارآموزان حاضر گفت: دیر یا زود باید در قیامت و در پیشگاه عدل الهی حاضر شد و سوگندهایی که در چنین مراسمی خورده می شود را پاسخگو بود لذا باید بدانیم که برای چه امر مهم و حساسی سوگند می خوریم.

وی با تقدیر از رئیس مرکز وکلای قوه قضاییه استان فارس به دلیل تعامل مطلوب و مدیریت خوب مرکز اظهار داشت: وکیل و کارشناسی که خوب عمل می کند در جامعه جایگاه بسیار خوبی خواهد داشت و در پیشگاه خداوند نیز اجر و ثواب و منزلت دارد.

زارعی ادامه داد: فرصت ها به سرعت می گذرد لذا باید از این فرصت ها در اجرای عدالت و رضایت خالق، بهترین استفاده را کرد و امروز خداوند این فرصت را در اختیار شما وکلا قرار داده است.

 در ادامه این آئین کارگاه آموزشی کارآموزان مرکز وکلای قوه قضاییه استان فارس با تدریس رامتین قانع معاون مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده استان فارس برگزار شد.

در این کارگاه آموزشی رامتین قانع با ایراد سخنان تخصصی، الزامات حرفه ای یک وکیل ممتاز را برای کارآموزان تشریح کرد و به سوالات کارآموزان پاسخ داد.

انتهای پیام/

نویسنده :
رضا مردانه
برچسب ها: وکالت ، وکلا ، تحلیف
نظرات بینندگان