کد خبر: ۱۵۱۴۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۶ - ۱۳ آذر ۱۴۰۰
نماینده مجلس در گفتگو با شیرازه مطرح کرد:

نشاط و امیدآفرینی بین مردم با تعامل دولت و مجلس و حضور مستمر مسئولان در بین جامعه محقق می شود

نماینده مردم شهرستانهای مرودشت، ارسنجان وپاسارگاد درمجلس شورای اسلامی بر این باور است که تزریق امید و نشاط وامیدآفرینی بین مردم میسر نیست مگر با تعامل دولت و مجلس و حضور مستمر مسئولان در بین جامعه.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، دولت سیزدهم در حالی سکان مدیریت اجرایی را بدست گرفت که کشور با مشکلات عدیده ای مواجه بود، مشکلاتی که در طول سالیان گذشته روز به روز شدت گرفت تا جایی که موجب ایجاد موج ناامیدی و بی اعتمادی بین مردم نسبت به مسئولان گردید و از سویی نیز افراد انگیزه خود را جهت همراهی بادولت از دست داده بودند.

آمار بالای بیکاری، چالش های فراوان درحوزه صنایع و معادن، ضعف های زیر ساختی در بخش حامل های انرژی (ضعف های ساختاری در تامین آب آشامیدنی و برق و ...) و سرانه درآمدی اندک و محیط زیست و منابع طبیعی از جمله کمبودها و مشکلات مردم در شرایط کنونی است که نیازمند نگاه خاص مسئولان به این موارد می باشد.

به اعتقاد کارشناسان اکنون تزریق امید در جامعه، در همه ارکان، سطوح و لایه‌های جامعه بسیار ضروری است، چرا که جامعه امیدوار به جلو می‌نگرد و آینده را روشنتر از حال می‌بیند و بر این اساس امید بزرگترین سرمایه اجتماعی یک ملت است که به آن می‌بالد، بنابراین با تلاش جهادی مسئولان، حضوربین مردم و کنار آنها قرار گرفتن می توان از موج نا امیدی که در جامعه به وجود آمده کاست.

شماری از صاحب‌نظران عرصه سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی معتقدند که لازمه رشد و پیشرفت و رفع مشکلات موجود کشور علاوه بر برنامه ریزی اصولی و حمایت از دولت مردمی، تزریق امید و نشاط و به نوعی امیدآفرینی در جامعه است.

در این راستا جلال رشیدی نماینده مردم شهرستانهای مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد درمجلس شورای اسلامی بر این باور است که تزریق امید و نشاط وامیدآفرینی بین مردم،میسر نیست مگر با تعامل دولت و مجلس و حضور مستمر مسئولان در بین جامعه.

وی با بیان اینکه در بحث امید آفرینی، دولت های گذشته، بسیار ضعیف عمل کرده اند،گفت: به دلیل اینکه به مردم وعده هایی داده شد اما به وعده ها عمل نشد، مردم هم نسبت به مسئولین بی اعتماد و هم تا حدود بسیار زیادی دچار نا امیدی شدند.

رشیدی ادامه داد: دومین دلیل این بود که مسئولین در قوه مجریه و قوه مقننه از مردم فاصله گرفته و در بین آنها حضور نداشتند و سعی می کردند مشکلات مردم را در اتاق های ایزوله شده و پشت در های بسته حل و فصل کنند که این امر امکان پذیر نبود و انچه که نباید اتفاق بیافتد انجام شد و موجب  از بین رفتن امید و اعتماد از میان مردم گردید.

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس آغاز دولت سیزدهم را مورد اشاره قرار داد و اظهار کرد: اما با روی کار آمدن مجلس و سپس دولت انقلابی و همراهی  و همسویی این دو قوه بزرگ، در کنار قوه قضاییه، شاهد بروز اتفاقات خوب و مثبتی هستیم  وبه این ترتیب فاصله که بین مردم و مسئولین ایجاد شده بود روز به روز در حال کاهش و کم شدن است.

 وی با تاکید بر اینکه مسئولین، نمایندگان و شخص رئیس جمهور با حضور در جامعه، از نزدیک با مشکلات و مطالبات مردم آشنا می‌شوند و بهتر در رفع و حل این معضلات گام بردارند، عنوان کرد: دشمن از این موضوع احساس خطر کرده و به صورت مداوم این مفهوم را به جامعه القا می کند که این اقدامات همه حرکت های پوپولیستی است؛ پس مسئولین باید در دفاتر کار خود بنشینند و به مشکلات جامعه رسیدگی کنند.

رشیدی ادامه داد: اگر چه جریان غرب زده و غربگرا در حال ترویج این تفکر در بین مردم است اما قطعا نتیجه ای نخواهد گرفت.

عضو مجمع نمایندگان فارس براین باور است که همکاری و تعاملی  که بین مجلس و دولت بر قرار شده منجر به حل مشکلات می شود و مرتفع شدن معضلات موجود باعث بازگشت اعتماد و امید بین مردم می گردد.

وی اضافه کرد: بنده معتقدم که چه نمایندگان و چه دولت باید به گونه ای با مردم حرف بزنند و وعده دهند که این ذهنیت به وجود نیاید که قول و وعده هایشان عوام فریبانه و به منظورفریب مردم است، بلکه می بایست قول هایی دهدند که قابل اجراباشد تا امید و اعتماد به جامعه باز گردد.

انتهای پیام/س



نظرات بینندگان