کد خبر: ۱۵۱۵۱۷
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۶ - ۱۹ آذر ۱۴۰۰
تشریح جزئیات نشست نمایندگان استان مرکزی با رئیس جمهور:

آصفری: دستور رئیس جمهور برای پیگیری و رفع مشکلات هپکو و آذرآب/ وزارت نفت ملزم به تأمین گاز نیروگاه شازند شد

آصفری نماینده اراک، کمیجان و خنداب گفت: رئیس‌جمهور دستوراتی دادند تا موضوع کارخانه‌های هپکو آذرآب به‌صورت جدی و ویژه تا رفع موانع تولید در این واحدها دنبال شود، همچنین از معاون اجرایی رئیس‌جمهور خواستند به مسئله مازوت سوزی نیروگاه شازند ورود کنند تا وزارت نفت ملزم به تأمین گاز این نیروگاه شود.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، محمدحسن آصفری نماینده مردم اراک کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی در تشریح جزئیات نشست صبح امروز مجمع نمایندگان استان مرکزی با رئیس‌جمهور گفت: این جلسه که با اعضای مجمع نمایندگان ۵ استان برگزار شد حدود ۳ ساعت به طول انجامید و نمایندگان دغدغه‌هایی را نسبت به مسائل ملی و منطقه‌ای مطرح کردند.

آصفری در رابطه با موضوعات مطرح‌شده توسط خود در این نشست افزود: گلایه نسبت به تخصیص بودجه استان ازجمله موارد مورداشاره بود که چرا استان مرکزی در بخش درآمدی و واریز به خزانه دارای رتبه چهارم و پنجم است ولی در برگشت اعتبار به استان در رتبه ۲۳ قرار دارد که نسبت به آن اعتراض داشتیم و خواهان اصلاح این روند بودجه‌ریزی در کشور هستیم.

وی ادامه داد: این مسئله باعث خواهد شد که توازن شکل نگیرد و استان‌هایی که درآمد خوبی دارند برای واریز درآمد به خزانه تشویق نشوند لذا این ایراد معیوب در ساختار بودجه باید اصلاح شود.

دستور رئیس جمهور برای پیگیری و رفع مشکلات هپکو و آذرآب

نماینده مردم اراک کمیجان و خنداب تصریح کرد: از نکات مهم مطرح‌شده در این جلسه مشکلات کارگران کارخانه‌های هپکو و آذرآب بود که درخواست داشتیم آقای رئیس‌جمهور به‌صورت جدی به این مسئله ورود کنند چراکه امروز آذرآب هم در حال دچار شدن به مشکلاتی مثل هپکو است و از طرف دیگر با برخی تصمیماتی که در دولت گرفته می‌شود وضعیت کارخانه هپکو روزبه‌روز بدتر می‌شود و بهتر نشده لذا نیاز است تا شخص رئیس‌جمهور به موضوع این دو کارخانه بزرگ ورود کند.

آصفری افزود: آقای رئیس‌جمهور در رابطه با مشکلات آذرآب سؤال داشتند که مشکلات مالی آن تشریح شد و نیاز است با اختیارات شخص رئیس‌جمهور به مشکلات آذرآب و هپکو رسیدگی شود تا وضعیت این دو واحد صنعتی بهبود پیدا کند.

وی اظهار داشت: در نهایت در بحث مشکلات کارخانه‌های ما رئیس‌جمهور دستوراتی دادند تا موضوع کارخانه‌های هپکو و آذرآب به‌صورت جدی و ویژه تا رفع موانع تولید در این واحدها دنبال شود.

وزرات نفت باید ملزم به قطع مازوت و تأمین گاز نیروگاه شازند شود/ مشکلات پروژه های نیمه کاره استان مطرح شد

نماینده مردم اراک کمیجان و خنداب همچنین معضل آلودگی هوای اراک را از دیگر مسائل مطرح‌شده در حضور رئیس‌جمهور عنوان کرد و گفت: نسبت به اینکه چرا دستور داده‌شده در نیروگاه شازند مازوت سوزانده شود گلایه شد و ما درخواست دادیم که مصرف مازوت قطع و از گاز استفاده شود که رئیس‌جمهور نیز بلافاصله دستور دادند تا استاندار شخصاً مسئله نیروگاه را پیگیری کنند و همچنین از معاون اجرایی رئیس‌جمهور خواستند به مسئله ورود کنند تا وزارت نفت ملزم به تأمین گاز این نیروگاه شود.

آصفری تصریح کرد: موضوع بعدی بحث خطوط ریلی استان بود که با توجه به اینکه راه‌آهن اراک یک شاه‌راه اصلی است موضوع دوخطه کردن راه‌آهن اراک قم مورد درخواست قرار گرفت که این مهم به صنایع استان بسیار کمک‌کننده خواهد بود.

وی مشکلات حوزه انتخابیه خود را از دیگر موارد مطرح‌شده در این نشست عنوان کرد و ادامه داد: بحث تأثیرات سایت هسته‌ای خنداب بر روی مسائل کشاورزی و صنعت شهرستان خنداب مورداشاره قرار گرفت که خواستیم آقای رئیس‌جمهور ورود کنند تا این سایت هسته‌ای بتواند در راستای حل مسائل شهرستان مؤثر واقع شود.

نماینده مردم اراک کمیجان و خنداب افزود: مسائل و مشکلات اینترنت روستایی نیز در این نشست مطرح شد چراکه متأسفانه روستاهای ما در سطح استان با مشکل جدی اینترنت مواجه هستند، همچنین در رابطه خرید تضمینی محصولات کشاورزی شهرستان‌ها به‌ویژه در شهرستان‌های خنداب و کمیجان تأکید شد که با توجه به تولید کشمش دو لوبیا در این شهرستان‌ها نسبت به خرید تضمینی اقدام شود.

آصفری اظهار داشت: بحث مهم دیگر پروژه‌های نیمه کار استان بود که به‌ویژه در رابطه با پل غیرهمسطح سنجان که بیش از ۱۰ سال از آغاز این پروژه می‌گذرد اما نیمه‌کاره رهاشده تأکید کردیم و درخواست توجه به آن را داشتیم، همچنین اینکه سالیان متمادی از شروع پروژه بیمارستان ۵۰۰ تخت خوابی ولیعصر (عج) اراک گذشته اما هنوز مورد بهره‌برداری قرار نگرفته است.

نماینده مردم اراک کمیجان و خنداب گفت: معضل آب شرب مردم به‌ویژه در اراک نیز در این نشست مطرح شد و گلایه داشتیم که چرا آب سد کمال صالح به صنایع داده می‌شود و امروز مردم اراک بایستی هنوز هم در برخی مناطق شهری از آب چاه استفاده کنند، تعداد ۵۰ روستای ما در شهرستان‌های اراک، کمیجان و خنداب با مشکل کمبود آب مواجه هستند و با تانکر آبرسانی می‌شوند.

انتهای پیام/ح

نظرات بینندگان