کد خبر: ۱۵۱۷۴۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۰۳ دی ۱۴۰۰
امام جمعه شیراز:

نمایندگان مجلس و مدیران اجرایی فارس برای تحقق عدالت در بودجه استان تلاش کنند

آیت الله دژکام گفت: همه در کشور برادرانه پای کار نظام اسلامی هستیم اما عدالت باعث می شود که روحیه برادری و اخوت تقویت گردد. مقدار بودجه تخصیصی به فارس عادلانه و متناسب با جمعیت و پهنه استان فارس باشد بنابراین نمایندگان مجلس و مدیران اجرایی پیگیری کنند تا عدالت در توزیع بودجه برای استان فارس تحقق یابد.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، آیت الله لطف الله دژکام نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در خطبه های نماز جمعه سومین حرم اهل البیت (ع) گفت: امیر المومنین (ع) پنج گناه را نام برده اند که اگر انسان تا لحظه مرگ توبه نکند، کار های خِیر آن در روز قیامت محاسبه نخواهد شد. 

آیت الله دژکام در ادامه اولین گناه را شرک دانست و گفت: شرک بدین معنی است که انسان در انجام واجبات الهی، برای خداوند شریک واقع شود. 

وی ادامه داد: خداوند متعال شریک ندارد و اگر کسی در دل خود مشرک است اما نماز و عبادت آن نمایشی بوده، به جایی نخواهد رسید؛ اگر کسی مشرک بمیرد و توبه نکند راهی دیگر ندارد.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه مسلمانان هرچه می خواهند نماز بخواند اما اگر برای خدا شریک واقع شود این نماز به هیچ دردی نمی خورد، تاکید کرد: انسان مشرک نیت خالصی ندارد و بعضی اوقات افراد به بهانه اخلاص خطایی انجام می دهند که نتیجه ای جز تباهی به دنبال ندارد.

آیت الله دژکام موضوع خلافت و ولایت خداوند بر روی زمین را مورد توجه قرار داد و گفت: پیامبر گرامی اسلام(ص) فرمود که اگر کسی در مکه بین رکن و مقام هزار سال عبادت کند و روزه باشد ولی ولایت علی ابن ابی طالب (ع) نپذیر، انگار هیچ عبادتی انجام نداده است.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به اینکه معرفت خدا با اطاعت از ولی خداوند محقق می شود، تاکید کرد: کسی که منکر امام زمان(عج) باشد، سودی از عبادت خود برای خداوند نخواهد برد. حاکمیت متعلق خداوند است و خلیفه روی زمین باید از جانب خداوند تعیین شده باشد و خلیفه الله امروز را اگر نشناسیم کار ها به سرانجام نمی رسد.

وی ادامه داد: اگر کسی غیر از امام زمان(عج) را خلیفه خداوند روی زمین بدانیم، شرک است، تاکید کرد که باید امام زمانه خود را بشناسیم و یاری دهنده آن حضرت باشیم.

آیت الله دژکام دومین گناه را (خودکشی) اعلام کرد و گفت: خودکشی حرام است و اگر کسی گرفتار این گناه شد، دیگر راه برگشتی ندارد چراکه فرصت توبه هم بعد از خودکشی دیگر فراهم نیست.

این استاد دانشگاه سومین گناه از دیدگاه امیر المومنین(ع) را "گذاشتن بدعت در دین" اعلام کرد و افزود: بدعت گذاشتن در دین و زیر سوال بردن حکم خداوند یکی از گناهان دیگر است و به طور مثال فردی مشکل حقوقی دارد و مسئله وقف از اساس زیر سوال می برد که این کار نادرستی است، به خودمان و دیگران برای بدعت گذاشتن در دین را ندهیم.

نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری دو رو و دو رنگ بودن را یکی از دیگر گناهان دانست و گفت: اگر این گناهان در عمل باشد باعث تباهی اعمال خوب باشد مگر اینکه در دنیا توبه انجام شود.

آیت الله دژکام در خطبه دوم نماز جمعه شیراز به سالگرد عملیات کربلای ۴ را مورد اشاره داد و گفت: این عملیات در تاریخ ما وجهه تراژدی گونه دارد و جوانان غیور ما به دل اروند زدند تا موانع دشمن را جلوی راه بردارد و این کار در مخیله دشمن هم نمی گنجید.

وی خاطرنشان کرد: کربلای چهار مقدمه ای بر شکستن سد های بزرگ دشمنان اسلام بود و رزمندگان توانستند به درون مرز های دشمن وارد شوند تا به دشمنان این مرز و بوم نشان دهند که در مقابل اراده فولادین جوانان مسلمان مومن نمی تواند ایستادگی کنند.

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه خیانت باعث شد که عملیات کربلای چهار لو برود، گفت:  امروز مایه افتخار است که یادمان شهدای علقمه در کنار اروند را جوانان استان فارس برپا کردند.

آیت الله دژکام روز هشتم دی ماه، روز صنعت پتروشیمی را مورد توجه قرار داد و گفت: پتروشیمی در فارس سابقه طولانی دارد و مادر پتروشیمی های جنوب پتروشیمی این استان پهناور است که عمده کسانی که در این صنعت کار می کنند دوره تحصیلات عالی خودشان را در دانشگاه شیراز گذراننده اند و به صورت عملی در پتروشیمی مشغول به فعالیت شدند.

وی با اشاره به اینکه ایجاد و احداث ۲۲ فاز کارخانه پتروشیمی در کنار خلیج فارس توسط متخصصان استان فارسی رقم خورد، گفت: مجموعه علمی ونخبگانی فارس توانسته است خدمتی برای کل کشور رقم بزند. 

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان فارس با بیان اینکه جلوداری حرکت علمی برای فارس بتواند باقی بماند، تاکید کرد که دانشگاه شیراز نیاز به حمایت و تقویت دارد و در موضوع آمایش نباید قطب بودن این استان از حیث علمی دچار لطمه شود.

امام جمعه شیراز با تاکید براینکه مراکز پتروشیمی استان فارس باید توسعه پیدا می کرد، از عدم اجرایی شدن مصوبات این حوزه گله کرد و گفت: این کار بایستی با جدیت دنبال شود.

نماینده ولی فقیه در استان فارس یاوه گویی های رژیم صهیونیستی در روز های اخیر را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: اسرائیلی ها این روز ها با تهدید حمله نظامی حرف های بزرگتر از دهان خودشان می زنند.

آیت الله دژکام خطاب به مدیران رژیم صهیونیستی گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند که دوره بزن و در رو تمام شده است و اسرائیل تا ۲۵ سال آینده را نخواهد بنابراین اگر می خواهد زودتر نابود شود ما آماده ایم و اگر تمایل دارید این نفس های پلید ادامه داشته باشد نگاه به مرز های نظام جمهوری اسلامی برای خودشان ممنوع بدارند. 

وی بودجه ۱۴۰۱ را مورد توجه قرار داد و گفت: اکنون بودجه سال آینده در مجلس در حال بررسی است اما باید توجه شود که ما همه در این کشور مسلمانیم و در برای تعالی میهن تلاش می کنیم اما بودجه باید برای همه مردم کشور عادلانه تنظیم شود.

امام جمعه شیراز ادامه داد: همه ما برادرانه پای کار نظام اسلامی هستیم اما عدالت باعث می شود که روحیه برادری و اخوت تقویت گردد. مقدار بودجه تخصیصی به فارس عادلانه و متناسب با جمعیت و پهنه استان فارس باشد.

وی در پایان سخنان خود خطاب به مدیران گفت: نمایندگان مجلس و مدیران اجرایی پیگیری کنند تا عدالت در توزیع بودجه برای استان فارس تحقق یابد چراکه به گفته کارشناسان با افزایش بیش از 1 درصدی بودجه شرایط مساعد فراهم می شود.


انتهای پیام/ح


نظرات بینندگان