کد خبر: ۱۵۲۴۷۹
تاریخ انتشار: ۰۱:۲۴ - ۱۳ بهمن ۱۴۰۰
بسته ویژه حوادث شیرازه:

از کشف ۲۵ تن روغن خوراکی غیر بهداشتی در شیراز تا دستگیری آرایشگری که تصاویر مشتری خود را انتشار داده بود

مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث «شیرازه» مشاهده کنید
به گزارش سرویس حوادث شیرازه، مهم‌ترین اخبار حوادث روز استان فارس را می‌توانید در بسته ویژه حوادث «شیرازه» مشاهده کنید.

14 کیلو تریاک در "داراب" کشف شد 

جانشین فرمانده انتظامی استان از کشف 114 کیلوگرم تریاک در نتیجه تلاش مأموران انتظامی شهرستان داراب خبر داد. 

سردار "یوسف ملک زاده" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: مأموران انتظامی شهرستان داراب هنگام گشت زنی در یکی از محورهای فرعی این شهرستان،  به یک خودرو پاترول مظنون و دستور ایست دادند که راننده آن بدون توجه اقدام به فرار کرد.

وی افزود: پس از طی مسافتی تعقیب و گریز، راننده و سرنشین خودرو که عرصه را بر خود تنگ می دیدند با پرتاب مواد مخدر به بیرون از خودرو با توجه به موقعیت کوهستانی منطقه و تاریکی هوا متواری شدند.
جانشین فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه مأموران انتظامی 114 کیلوگرم تریاک از اطراف جاده جمع آوری کردند، گفت: تحقیقات و اقدامات اطلاعاتی پلیس برای شناسایی و دستگیری قاچاقچیان متواری ادامه دارد.

سردار ملک زاده گفت: برخورد با قاچاقچیان و سوداگران مرگ به صورت ویژه در دستور کار فرماندهی انتظامی استان فارس قرار دارد.

کشف بالغ بر 25 تن روغن خوراکی غیر بهداشتی در شیراز 

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان از کشف بالغ بر 25 تن روغن خوراکی غیربهداشتی در اطراف شهر شیراز خبر داد. 

 "کاووس محمدی" ، اظهار داشت: مأموران پلیس امنیت اقتصادی از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 از خبری مبنی بر تهیه و توزیع روغن های خوراکی غیر بهداشتی در اطراف شهر شیراز مطلع شدند.

وی افزود: بلافاصله مأموران پلیس امنیت اقتصادی با همکاری عوامل یگان امداد شهرستان شیراز، ضمن هماهنگی با مقام قضایی به مکان مورد نظر که محل نگهداری دام و علوفه بود، اعزام شدند.

معاون فرهنگی و اجتماعی پلیس فارس گفت : در بررسی های تکمیلی و تحقیقات همه جانبه مشخص شد اشخاصی با جمع آوری روغن های خوراکی با برندهای مختلف از فروشگاه های عرضه عمده روغن و با قیمت مناسب، آن ها را به این مکان انتقال می داده اند.

 محمدی افزود: این اشخاص سودجو روغن های جمع آوری شده را در ظرف های 20 لیتری مخصوص و با یک برند معروف مربوط به یکی از استان های جنوبی کشور و با شرایط کاملا" غیر بهداشتی تخلیه و سپس با قیمت بیشتر به بازار عرضه می کرده اند.

وی با بیان اینکه در این راستا بالغ بر 25 تن روغن خوراکی غیر بهداشتی از آن مکان کشف و در این خصوص یک متهم اصلی و 7 کارگر که در آن مکان مشغول فعالیت بودند دستگیر شدند، تصریح کرد: 2 تن دیگر از متهمان اصلی این پرونده نیز متواری هستند که تلاش برای شناسایی و دستگیری آنان ادامه دارد.
معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان فارس گفت : کسانی که بخواهند به هر نحوی آرامش، آسایش و سلامت مردم را به مخاطره بیندازند، با برخورد قاطعانه و قانونی مأموران پلیس مواجه خواهند شد

نزاع خیابانی در "جهرم" منجر به قتل شد / قاتل پس از 2 ساعت خود را تسلیم قانون کرد 

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم با اشاره به وقوع قتل در جریان نزاع خیابانی چند جوان در این شهرستان، گفت: با رایزنی های انجام گرفته، قاتل در كمتر از 2 ساعت خود را تسليم قانون کرد. 

"خسرو رزمجويي"اظهار داشت: عصر روز گذشته (دوشنبه يازدهم بهمن) در پي کسب خبري از مرکز فوريت هاي پليسي 110 مبني بر وقوع يك فقره  نزاع و درگيري بين چند جوان در يکي از محله های شهرستان، ماموران كلانتري "11جمهوري" سريعاً به محل اعزام شدند.

وی افزود: در بررسي های اولیه مشخص شد سه جوان با سلاح سرد با يكديگر درگير شده اند كه در نتیجه آن منجر به جراحت شديد يكي از آنان از ناحيه گردن شده و هنگام انتقال به بیمارستان بر اثر شدت جراحات وارده فوت می کند.

 رزمجويي ادامه داد: با تلاش مأموران انتظامی و در کمتر از 2 ساعت، مخفیگاه فرد قاتل شناسایی و با رایزنی های انجام گرفته، در نهایت قاتل خود را تسلیم قانون کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم با بيان اينكه قاتل در بازجویی های اولیه خود به قتل ارتکابی با استفاده از ضربات سلاح سرد (چاقو) در حین درگیری اعتراف و انگیزه خود را اختلاف مالي با مقتول عنوان کرد، افزود: در این خصوص پرونده تشکیل و قاتل به مرجع قضایی معرفی شد.

 رزمجویی گفت: در کنار تلاش برای حل معضلات اجتماعی و حذف یا کاهش عوامل بوجود آوردنده نزاع های خیابانی، آموزش مهارت کنترل خشم جایگاه بسیار مهم و ویژه ای دارد و متولیان فرهنگ سازی و خانواده ها باید در این زمینه فعالیت جدی و بیشتری داشته باشند تا شاهد این حوادث تلخ و ناراحت کننده نباشیم.

یک کیلو و 340 گرم هروئین در شکم 3 قاچاقچی 

فرمانده انتظامي شهرستان "آباده "گفت: با تلاش ماموران انتظامي،3 قاچاقچي مواد مخدر كه اقدام به بلعيدن يك كيلو و 340 گرم هروئين كرده بودند، شناسايي و دستگير شدند. 

"سید ابوالفضل مسعودی" اظهار داشت: ماموران پلیس شهرستان آباده با انجام اقدامات اطلاعاتی وپلیسی وگشت زنی در محورهای مواصلاتی این شهرستان به یک دستگاه سواری تیبا با 3 نفر سرنشين که از سمت شیراز به اصفهان در حرکت بود، مظنون و آن را توقیف کردند.

وی ادامه داد: ماموران انتظامی با توجه به اظهارات ضد و نقیض سرنشینان خودرو، ضمن هماهنگي قضايي جهت انجام سونوگرافي و وجود احتمالي مواد مخدر در شكم متهمان، آن ها را به بيمارستان انتقال دادند.

فرمانده انتظامی شهرستان آباده گفت: پس از اقدامات لازم جهت تخلیه بسته های مشکوک با نظارت کادر بیمارستان ،در نهایت تعداد 122 بسته هروئین به مقدار یک کیلو و 340 گرم از داخل شکم آنها کشف شد.

 مسعودی با بیان اینکه خودرو این افراد به پارکینگ منتقل و متهمان دستگير شده جهت سير مراحل قانوني به مرجع قضايي معرفي شدند،گفت : پليس با تمام توان در راستاي مبارزه با پدیده شوم موادمخدر ،تامين نظم و امنيت و ارتقاء احساس امنيت شهروندان تلاش مي كند .

پراید سرقتی در "داراب" توقیف شد 

فرمانده انتظامي داراب از کشف یک دستگاه سواري پراید سرقتي در اين شهرستان خبر داد. 

"علیرضانوشاد" ، اظهار داشت: در پي دريافت خبري مبني بر سرقت يک دستگاه خودرو سواري پراید از یکی از شهرستان های همجوار داراب، موضوع در دستور کار پليس این شهرستان قرار گرفت.

 "نوشاد" افزود:با اجراي طرح مهار توسط ماموران انتظامی این شهرستان، خودرو پراید مسروقه در محور "فسا – داراب" شناسایی و توقیف شد.

فرمانده انتظامي شهرستان داراب با بيان اينکه در این رابطه یک سارق دستگیر و پس از تشکيل پرونده به مرجع قضايي معرفي شد، از شهروندان خواست: هشدارهاي پليسي را درجهت پيشگيري از سرقت خودرو را جدی بگیرند.

دستگیری آرایشگری که تصاویر مشتری خود را انتشار داده بود 

فرمانده انتظامی شهرستان "مرودشت" گفت : آرایشگری که تصاویر یکی از مشتریان خود را به منظور تبلیغ شغلش در فضای مجازی انتشار داده بود، دستگیر شد. 

 "فرشید زینلی" ، اظهار داشت: در پي شکايت يکي از شهروندان شهر مرودشت مبني بر اينکه خانمي به عنوان آرايشگر زنانه جهت تبليغ شغل خود اقدام به انتشار تصاوير و فيلم هاي خصوصي (آرایش عروس) او به صورت وضعیت در اینستاگرام کرده است، موضوع به صورت ویژه در دستور كار ماموران پليس فتا قرار گرفت.

وي افزود: این آرایشگاه زنانه در زمينه تبليغ و بازاريابي و جذب مشتري اقدام به انتشار تصاوير مشتريان خود بدون اطلاع آنها کرده و این اقدام ، موجب بي اعتمادي و همچنين مشکلاتي براي مشتريان این صنف در شهرستان گرديده بود  که پس از بررسي هاي فني و کارشناسانه پليس فتا، ادمين هاي کانال مذکور شناسايي و جهت پاسخگویی به پلیس فتا احضار شدند.

این مقام انتظامی بیان داشت: متهم هنگامی که با مستندات پلیس روبرو شد به جرم ارتکابی اعتراف و انگیزه خود را جذب مشتری عنوان کرد.

 "زینلی"ادامه داد: در این خصوص پرونده تشکیل و متهم برای اقدامات قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شد.

فرمانده انتظامی شهرستان مرودشت هشدار داد: انتشار هرگونه عکس و کلیپ تحت هر عنوان و با هر منظوری بدون اجازه صاحب عکس و فیلم ممنوع بوده و جرم است و فرد باید در صورت شکایت در محاکم قضایی پاسخگو باشد.

دستگيري سارقان باغ های "ارژن" 

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان شیراز از دستگیری اعضاي باند 4 نفره سارقان باغ ها با 15 فقره سرقت در بخش ارژن خبر داد. 

 "عبدالرضا ضربت" ، اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت از باغ های محدوده بخش "ارژن"، شناسایی و دستگیری سارقان در دستور كار مأموران قرار گرفت.

وي افزود: مأموران انتظامی بخش ارژن با اقدامات فني و تخصصي موفق شدند در اين خصوص 2 سارق ‌حرفه‌اي و 2 مالخر كه اعضاي يك باند بودند را شناسايي و در اقدامی غافلگیرانه آنان را در مخفيگاهشان دستگير كنند.

جانشین فرمانده انتظامی شهرستان شیراز تصریح کرد: در بازرسی از محل اختفاء سارقان تعداد زيادي اموال مسروقه از قبیل انواع کابل و سيم برق، شیرآلات ساختمانی، بيل، ميل گرد، سيم جوش، انواع ابزار آلات بنايي، اتصالات لوله‌ کشاورزی، رایزر آب پاش، لوازم خانگی و ... کشف شد.

 ضربت با بيان اينكه متهمان در بازجويي اوليه به 15 فقره سرقت از باغ ها اقرار كردند، عنوان داشت: برابر نظر كارشناسان ارزش اموال مسروقه مكشوفه، 5 ميليارد ريال برآورد شده است.

این مقام انتظامی با اشاره به اينكه در اين خصوص هر 4 متهم به همراه پرونده متشکله جهت سیر مراحل قضایی به دادسرا اعزام شدند، از شهروندان خواست: هرگونه اخبار و اطلاعات در زمينه فعاليت سارقان و برهم‌ زنندگان نظم و امنيت عمومی را از طريق تماس با مرکز 110 به پلیس اطلاع دهند.

افزایش 36 درصدی کشف سرقت درون خودرو در "فسا" 

فرمانده انتظامی فسا از افزایش 36 درصدی کشف سرقت درون خودرو در آن شهرستان خبر داد و گفت: آشنایی شهروندان با فرصت های مختلفی که سارقان برای انجام عمل مجرمانه خود منتظر به دست آوردن آن هستند، نقش مهمی در کاهش این سرقت دارد. 

 "محمدهاشم قسام"  اظهار داشت: در بررسی های انجام شده، سرقت درون خودرو از جمله سرقت هایی است که بیشترین فراوانی را در سطح شهرستان دارد و آشنایی شهروندان با فرصت های مختلفی که سارقان برای انجام عمل مجرمانه خود منتظر به دست آوردن آن هستند و  رعایت نکاتی ایمنی، تاثیر بسزایی در کاهش وقوع آن دارد.

وی افزود: از عمده دلایل وقوع سرقت درون خودرو؛ رها کردن آن با درب باز یا شیشه پایین است که فرصت مناسبی را برای سارقان فراهم می سازد.

این مقام انتظامی ادامه داد: ضرورت دارد شهروندان از پارک وسایل نقیله خود در محیط های تاریک و خلوت و یا در یک نقطه به مدت طولانی خودداری کنند.

 قسام تصریح کرد: قرار دادن کیف، اسناد و مدارک داخل خودرو خصوصا زمانی که در معرض دید باشد و حتی کارتن خالی لوازم، سارقان را وسوسه می کند که به هر طریق ممکن راهی را برای سرقت بیابند.
فرمانده انتظامی شهرستان فسا از کشف 91 فقره سرقت درون خودرو در 10 ماهه سال جاری و افزایش 36 درصدی کشف آن نسبت به مدت مشابه

کشف 580 کيلو مواد مخدر در شهرستان "بوانات" 

فرمانده انتظامي شهرستان بوانات از اجراي 21 طرح مقابله با سودجويان مواد مخدر و کشف 580 کيلو انواع مواد مخدر در اين شهرستان خبر داد. 

  "ابوالحسن مزارعی"  اظهار داشت:  مواد مخدر پديده اي است استعماري که قدرت هاي سلطه گر به منظور محو ارزش هاي اخلاقي و اجتماعي و تسلط بر جوامع از آن بهره مي جويند.

وی خاطر نشان کرد: اعتياد به موادمخدر يکى از مهمترين مشکلات اجتماعي، فرهنگي، اقتصادى و بهداشتى است که عوارض ناشى از آن تهديدى جدى براى جامعه بشرى محسوب شده و موجب رکود اجتماعى در زمينه ‏هاى مختلف مى‌ شود.

فرمانده انتظامي شهرستان بوانات در ادامه از اجراي طرح هاي مقابله با سودجويان و عاملان افيوني در اين شهرستان خبر داد و گفت: طي 10 ماه گذشته 21 طرح مقابله با عاملان افيوني و خرده فروشان مواد مخدر در اين شهرستان به اجرا در آمد .

وي خاطر نشان کرد: در این مدت و در نتیجه اجراي اين طرح ها، 580 کيلو انواع مواد مخدر کشف و در این خصوص 24 خرده فروش و قاچاقچی دستگير و به مراجع قضائي معرفي شدند .

 مزارعی با اشاره به  جمع آوری و معرفي 60 معتاد متجاهر به مراکز درماني و مراکز ترک اعتياد، اظهار داشت: در این راستا 8 دستگاه خودرو و 4 دستگاه موتورسيکلت متعلق به قاچاقچيان و خرده فروشان مواد مخدر توقیف شد.

فرمانده انتظامي شهرستان بوانات از شهروندان خواست: براي رسيدن به جامعه اي آرماني با جواناني پويا و با نشاط، با پليس همکاري کرده و هر گونه اطلاعات و اخبار پیرامون فعالیت سوداگران مرگ را به مرکز فوريت هاي پليسي 110 اعلام کنند.

48 تلفن همراه مسروقه در "جهرم" کشف شد 

فرمانده انتظامي شهرستان جهرم از دستگيري سارقان و كشف 48 دستگاه تلفن همراه مسروقه به ارزش 3 میلیارد ریال خبر داد. 

 "خسرو رزمجويي"، اظهار داشت: در پي وقوع سرقت تلفن همراه از یک مغازه موبايل فروشي در شهرستان جهرم ، بررسی موضوع به صورت ويژه در دستور كار ماموران پليس آگاهي اين فرماندهي قرار گرفت.

وي افزود : کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی با بررسی دقیق محل سرقت و آثار به جامانده تحقیقات میدانی گسترده ای را آغاز و در نهایت در این خصوص 2 متهم را شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی در اقدامی ضربتی و غافلگیرانه دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم با بیان اینکه متهمان در بازجویی های انجام گرفته به سرقت از مغازه موبایل فروشی اعتراف کردند، افزود: در بازرسی از مخفیگاه این سارقان، 48 تلفن همراه مسروقه کشف شد.
 رزمجویی با بیان اینکه ارزش این اموال مسروقه کشف شده 3 میلیارد ریال برآورد شده است، گفت: متهمان با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

وی از متصدیان واحدهای صنفی خواست: مغازه هاي خود را به سيستم هاي ضد سرقت و دوربين هاي مدار بسته مجهز کنند تا از دستبرد سارقان جلوگيري شود .

زندان؛ ایستگاه پایانی 2 سارق خودرو در"خرامه" 

فرمانده انتظامی شهرستان خرامه از دستگیری 2 سارق و كشف خودرو پراید مسروقه در اين شهرستان خبر داد. 

 "زمان الله کریمی "، اظهار داشت: ماموران انتظامی هنگام گشت زنی در سطح حوزه استحفاظی به یک دستگاه خودرو پراید با دو سرنشین مشکوک شدند.

وی افزود : پس از استعلام صورت گرفته مشخص شد خودرو سابقه سرقت  از شهرستان شیراز را دارد که با هوشیاری وسرعت عمل ماموران خودرو مورد نظر متوقف و راننده و سرنشین آن دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان خرامه بیان کرد : متهمان به سرقت خودرو پراید اعتراف و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شدند.

 کریمی در پایان به شهروندان توصيه کرد: از تجهيزات ايمني و قفل هاي مناسب برای حفاظت از خودروهاي خود استفاده کنند و در صورت مشاهده موارد مشکوک بلافاصله موضوع را به مرکز فوريت هاي پليس 110 اعلام کنند.

در "اقلید"؛ کشف بیش از25 کیلو انواع مواد مخدر 

‎ فرمانده انتظامي شهرستان اقلید از اجرای طرح ارتقاء امنيت اجتماعي و تشديد فعاليت‌هاي انتظامي در قالب طرح عملياتي برخورد با عرضه‌كنندگان مواد مخدر خبر داد. 

"مراد صارمی " ، اظهار داشت: طرح ارتقاء امنيت اجتماعي در راستاي پاکسازي نقاط آلوده و جرم‌خيز و برخورد با عرضه كنندگان مواد مخدر در اين شهرستان اجرا شد.

وي افزود: در اجرای این طرح 10 معتاد متجاهر جمع آوری و به کمپ ترک اعتیاد معرفی و 7 توزيع کننده مواد مخدر دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان اقلید با بیان اینکه در نتیجه اجرای این طرح 25 کیلو و 122 گرم انواع مواد مخدر کشف شد، گفت: پليس با برهم زنندگان نظم وامنیت برخورد قاطع و قانونی کرده و براي تحقق جامعه اي سالم از هيچ تلاشي فروگذار نخواهد كرد.

کشف 5 دستگاه موتورسیکلت مسروقه در"کازرون" 

فرمانده انتظامی کازرون از دستگيري سارق و کشف 5 دستگاه موتورسیکلت مسروقه در این شهرستان خبر داد. 

 "اسماعیل زراعتیان" اظهار داشت: به دنبال وقوع چند فقره سرقت موتورسیکلت در كازرون و شکايت چند مالباخته، رسیدگی به موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: با اشراف اطلاعاتي پليس سرنخ هايي از فعاليت یک سارق حرفه‌ای و سابقه دار در اين پرونده‌ها به دست آمد.

فرمانده انتظامي شهرستان کازرون ادامه داد: ماموران کلانتری 11 محمدیه پس از هماهنگی با مرجع قضائی در یک عمليات موفق پلیسی متهم 32ساله را در مخفیگاهش دستگیر كردند.

 زراعتیان با اشاره به اينكه در بازرسي از مخفيگاه متهم 5 دستگاه موتورسيكلت مسروقه كشف شد، گفت: متهم براي سير مراحل قانوني تحویل مرجع قضائی شد.

اين مقام انتظامي به شهروندان توصیه کرد: از رهاکردن موتورسيكلت خود بدون قفل حتي براي لحظه اي كوتاه خودداري و با رعايت توصيه هاي ايمني و توجه به نكات مراقبتي، پيشگيري آگاهانه اي از وقوع چنين سرقت هايي داشته باشند.

اعتراف سارق به 10 فقره سرقت در" لارستان" 

فرمانده انتظامی لارستان از دستگيري سارق در اين شهرستان خبر داد و گفت: اين سارق به 10 فقره انواع سرقت اعتراف كرد. 

 "داود امجدی با بيان اينكه وقوع جرايمي همچون سرقت و بازتاب منفي آن در سطح جامعه مي‌طلبد كه پيشگيري از وقوع آن از اولويت‌هاي اصلي پليس در اجراي ماموريت باشد اظهار داشت: مهمترين اولويت برنامه‌هاي پليس اقدامات پيشگيرانه براي جلوگيري از وقوع جرايم به ويژه سرقت با همكاري مردم است.

وي در ادامه با اشاره به اينكه در پي وقوع چند فقره از انواع سرقت ، اماكن خصوصي، ساختمان نیمه کاره،مزارع وباغات در سطح شهرستان لارستان، پيگيري موضوع در دستور كار پليس آگاهی شهرستان قرار گرفت افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام تحقيقات ميداني و بررسي سرنخ هاي بدست آمده يك متهم سابقه دار را در اين پرونده‌ها شناسايي و با هماهنگي قضائي وي را در یک عملیات غافلگیر کننده درمخفیگاهش دستگير كردند.

فرمانده انتظامي شهرستان لارستان تصريح كرد: متهم در تحقيقات پليس به 10 فقره انواع سرقت اقرار کرد.
اين مقام انتظامي در پايان با اشاره به اينكه سارق با تشكيل پرونده براي سير مراحل قانوني به مرجع قضائي معرفي شد، از شهروندان خواست : هشدارهاي انتظامي را در بحث پيشگيري از سرقت جدي گرفته و در صورت مشاهده هرگونه مورد مشكوك مراتب را بلافاصله از طريق سامانه 110 به پليس اطلاع دهند.

انتهای پیام/س

نظرات بینندگان