کد خبر: ۱۵۳۱۱۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۳۲ - ۲۰ اسفند ۱۴۰۰

هتل های فارس آماده پذیرش و اسکان مسافران نوروزی

به گفته رئیس جامعه هتل داران استان فارس ، ۱۰۵ هتل با بیش از ۸۵۰۰ تخت در فارس آماده پذیرش و اسکان مسافران نوروزی هستند.
به گزارش سرویس  اجتماعی شیرازه، سیادتان با بیان اینکه تاکنون ۸۵ تا ۹۰ درصد ظرفیت هتل های استان برای ایام نوروز تا اردیبهشت ماه رزرو شده است افزود: ۹۰ درصد ظرفیت پذیرش هتل ها به گردشگران داخلی اختصاص یافته است.
وی افزود : ظرفیت پذیرش هتل های فارس بعد از ۲ سال تعطیلی، نسبت به سال ۹۷ ، ۵ تا ۱۰ درصد رشد داشته است.
وی به لزوم توجه به دستورالعمل های بهداشتی دراسکان های نوروز اشاره کرد و گفت: تمامی پرسنل هتل های فارس هر سه دوز واکسن را دریافت کرده اند و در خصوص پذیرش مسافران نیز رعایت دستورالعمل های بهداشتی، استفاده از ماسک، واکسیناسیون، ضدعفونی اتاق ها و مسافران و کاهش درظرفیت اسکان هر اتاق به ۲ نفر ضروری است.
سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هم به ظرفیت ۲۳ هزار تخت اقامتی در استان برای ایام نوروز اشاره کرد و گفت: علاوه برهتل ها، فضاهای اقامتی پشتیبان همچون کمپ های اسکان شهرداری ها، کلاس های مدارس آموزش و پرورش و خانه های مسافر هم در استان آماده اسکان مسافران نوروزی به استان فارس هستند.
رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی هم با اشاره به صلاحیت سنجی و تایید ۱۰۰ منزل مبله به عنوان خانه مسافر در استان، هشدار داد و گفت:افراد کلید به دست که در معابر و ورودی شهرها تحت عنوان منازل مبله و سوئیت اقدام به ارائه هرگونه خدمات اسکان به مسافران میکنند به دلیل ایجاد گره های ترافیکی در ورودی شهرها، تهدیدات امنیتی، بهداشتی، جانی و مالی خاطی تلقی شده و مورد اعمال قانون قرار می گیرند و در ایام نوروز مورد برخورد سلبی قرار گرفته و اماکن آنها پلمب خواهد شد.
سرهنگ باستانی افزود: متقاضیان ارائه خدمات اسکان به مسافران باید در ایام باقیمانده با مراجعه به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس مراجعه و تقاضای مجوز کنند.
وی  تصریح کرد: شماره تلفن ۳۷۲۵۰۲۱۰_۰۷۱۱و تلفن گویای ۱۱۰ آماده دریافت گزارش های مردمی ازمشاهده هر نوع تخلف در سطح شهر ها و استان است.


انتهای پیام/ف
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، نوروز
نظرات بینندگان