کد خبر: ۱۵۴۳۴۴
تاریخ انتشار: ۰۱:۰۷ - ۱۵ خرداد ۱۴۰۱

الگوبرداری مسئولین از رفتار امام خمینی موجب سهولت پیشبرد در امور کشور می شود

بی شک امروزه اعتماد مسئولین به مردم اگر با الگوبرداری از رفتار امام راحل صورت بگیرد ، موجب سهولت پیشبرد امور جاری مملکت خواهد شد و یقینا مردم با پاسخ به اعتماد مسئولین نشان خواهند داد که دلسوزی و درایت آنان کم از دغدغه های مسئولان ندارد.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، محمدرضا قائدی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در گفتگو با شیرازه، به مناسبت سالروز ارتحال امام خمینی (ره) با ذکر این سخن مقام معظم رهبری (مد ظله العالی) که فرمودند: امام خمینی (ره) روح جمهوری اسلامی است، عنوان کرد:ماه خرداد تداعی کننده دو واقعه بزرگ تاریخی در ایران اسلامی است ،  ۱۴ و ۱۵ خرداد برای همیشه در اذهان بیدار ملت ایران، زنده و ماندگار خواهد ماند. 

وی افزود: ۱۴ خرداد، سالروز ارتحال ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی و ۱۵ خرداد نقطه عطفی در تاریخ معاصر برای سنجش فداکاری و از خودگذشتگی انسان‌هایی که به دنبال آرمان الهی حرکت می‌کنند، شناخته می‌شود.

قاعدی با بیان اینکه چهاردهم خرداد ماه یادآور ارتحال اندوه بار حضرت امام خمینی (ره)، بزرگ ترین چهره تاریخ معاصر است، گفت: امام (ره) شخصیت بزرگی بود که با طهارت روح، قدرت و عظمت ایمانی خود، نهضت اسلامی ایران را با قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ هدایت کرد و در بهمن ۱۳۵۷ به پیروزی رساند.

این استاد دانشگاه خاطر نشان کرد: حضرت امام خمینی(ره) ارزش‌های اسلامی و ایرانی را در کشور احیا کرد و با رهبری بی‌ بدیل خود نهضت بیداری اسلامی را به جهان صادر کرد و ایران و ایرانی را از یوغ استبداد و استکبار رهایی بخشید.

وی امام خمینی (ره) را نمونه برجسته رهبر اسلامی دانست و گفت: «انقلاب»؛ میراث ارزشمند این رهبر فرزانه و شهدای گرانقدری است که در سال های حماسه و قیام ۱۵ خرداد در راه اعتقاد خود گام نهاده و شجاعانه در جبهه حق علیه باطق ایستادند.

رئیس دانشگاه آزاد سازی استان فارس با بیان اینکه امروز به برکت انقلاب اسلامی و حرکت عظیم مردم در سال های حماسه به ویژه  قیام ۱۵ خرداد که جنبشی ماندگار، نقطه عطف و سر آغاز تحوّلات و دگرگونی های شگفت آور در تاریخ انقلاب اسلامی است، صاحب اقتدار و عزت هستیم. تأکید کرد: بر همه ماست که به عنوان رهروان طریق متعالی حضرت امام (ره) در جهت حفظ و ترویج فرهنگ انقلاب و امام تلاش کنیم.

وی ویژگی مردمی بودن را از بارزترین خصایص انقلاب اسلامی ایران خواند و ابراز کرد: مردمی بودن فصل ممیزه این انقلاب از انقلابهای حزبی و گروهی دنیا مانند انقلاب کبیر فرانسه یا انقلاب روسیه است ، چنانکه اگر حضور یکپارچه مردم انقلابی  ایران تحت زعامت حضرت امام خمینی نبود، پیروزی نهضت اسلامی محقق نمیشد و یا اگر پیروزی حاصل میشد تداوم و استمرار آن میسر نبود.

قائدی گفت: تداوم پیروزی و حرکت نهضت اسلامی در انقلاب ایران ، عمدتا ناشی از اعتماد حضرت امام خمینی به آحاد مردم بود و این اعتماد مثال زدنی در برهه هایی همچون دوران هشت ساله دفاع مقدس به منصه ظهور رسید و نشان داده شد که با سپردن امور به مردم و اعتماد به آنان ، گروهها و دسته های مردمی همچون بسیج توانستند سرنوشت جنگ را متحول نمایند.

وی خاطرنشان کرد: بی شک امروزه نیز اعتماد مسئولین به مردم اگر با الگوبرداری از رفتار امام راحل صورت بگیرد ، موجب سهولت پیشبرد امور جاری مملکت خواهد شد و یقینا مردم با پاسخ به اعتماد مسئولین نشان خواهند داد که دلسوزی و درایت آنان کم از دغدغه های  مسئولان ندارد .

این استاد دانشگاه از دیگر الگوهای رفتاری امام خمینی را قاطعیت در تصمیمات و توجه دادن مسئولان کشورهای دیگر، بیان کرد و افزود این قاطعیت مسئولان کشورهای دیگر را متوجه این امر می‌نمود که در تصمیمات اتخاذ شده توسط مدیران جمهوری اسلامی مداخله نکنند و این الگوی مهمی است که باید امروزه نیز مطمع نظر ما باشد تا مبادا دولتمردان و سیاسیون ممالک دیگر به خود اجازه بدهند تا در مسایل داخلی و یا مراودات کشور ما با سایر ملل مداخله نمایند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در ادانه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای قیام خونین ۱۵ خرداد که سرآغاز شروع حرکت انقلابی با رهبری امام راحل(ره) بود، و تسلیت سالگرد ارتحال امام بزرگوار(ره)، خاطرنشان کرد: اميد است ملت بزرگ ايران به ويژه جامعه دانشگاه آزاد اسلامی استان فارس در سايه اين انسجام ملي و به همدلي و همكاري بتوانند هر چه بيشتر در جهت تحقق آرمان هاي انقلاب اسلامي و امام راحل (ره) گام بردارند.

وی اضافه کرد: دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی استان  فارس ضمن تجدید میثاق با معمار کبیر انقلاب و تجدید بیعت با مقام معظم رهبری، موفقیت و سربلندی جمهوری اسلامی ایران را از درگاه احدیت خواهانند و به روح پرفتوح شهدای ۱۵ خرداد سال ۱۳۴۲ که آغازگر قیام مردم برای شروع جریانی تاریخ ساز بود درود می‌فرستند.

انتهای پیام/س
نظرات بینندگان