کد خبر: ۱۵۴۹۷۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۳ - ۲۰ تير ۱۴۰۱
در سلسله نشست‌های «گفت و شنود» مطرح شد

مطالبه دانشجویان شیرازی از نماینده مجلس برای برطرف شدن مشکل آب شرب

سومین جلسه از سلسله نشست‌های «گفت و شنود» با حضور نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس به همت شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان فارس برگزار شد.
 به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه،سومین جلسه از سلسله نشست‌های «گفت و شنود» با حضور روح الله نجابت، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی به همت شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان فارس برگزار شد.

در این جلسه، دانشجویان به بررسی سلسله مسائلی نظیر مشاغل زنان، کمبود آب شرب، کشاورزی در روستا‌های استان فارس و مخالفت با نحوه اجرای طرح انتزاع وزارت بازرگانی مطرح کردند.

روح الله نجابت، نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس در پاسخ به سؤالات دانشجویان با تاکید بر ضرورت پیگیری معضل‌های مردمی گفت: حضور بین مردم حل کننده مسئله است که یکی از مهم‌ترین اتفاق‌هایی که باید ایجاد شود ارتباط و دیدار با مردم است.

وی افزود: بین مردم رفتن عملا نمی‌شود مسئله‌ای را حل کرد. حضور بین مردم مقدمه فهم اشکال مسئله و حضور بین مردم باعث حل مسئله مردم می‌شود.

نجابت بیان کرد: ما پیگیری را در شهرک صنعتی آغاز کردیم مشکل قطع شدن برق شهرک صنعتی را نظارت کرده و نامه‌ای تنظیم شده صرفا جهت قطعی برق به رئیس مجلس شورای اسلامی ارسال کرده ایم.

وی در موضوع اشتغال زنان گفت: در سطح قانون گذاری و تسهیل شدن مجوز چه غیر مجوز چه مرد چه زن با وسواس و دقت دنبال کرده و بتوانیم به مردم کمک کنیم. تحول کار نو در موضوع اشتغال زنان سرپرست خانوار خوب است، اما بر پنج محور گردشگری، نظارت، تولید مناطق محروم و ارتباط با مردم جز اولویت‌های ما بوده است.

نماینده مردم شیراز و زرقان گفت: وظیفه ما حمایت از مردم است. تکالیف قانونی کسانی که باید کاری را انجام دهند. با توجه به نظارت‌های شده در مسائل سعی داریم آن هارا پیگیری و دستگاه اجرایی آن هارا اجرا کنند. تحول در کار نو خوب است. ما نماینده هستیم وظیفه ما این است که بانوان سرپرست خانوار و ... نظارت و پیگیری کرده و مشکلات را برطرف کنیم.

نجابت گفت: پنج اولویت داریم، اولین موضوع بحث مناطق روستایی و محروم شیراز طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب: (نماینده باید صدایش به مردم برسد) اولویت دوم پیگیری تولید و کسب و کار دانش بنیان و صنعتی است. اولویت سوم گردشگری است.

وی افزود: فارس این ظرفیت را در حوزه گردشگری دارد و اگر در عرصه گردشگری مفید عمل کند بی نیاز از عرصه‌های دیگر می‌شود. نقش ارتباط با مردم بسیار مهم است این که هم ما با مردم در ارتباط باشیم هم راهی تسهیل برای ارتباط با مردم باشد. پاسخگویی به مردم را اولویت قرار می‌دهیم و نظارت و قانون گزاری می‌کنیم. با هماهنگی مرکز پژوهش‌ها نامه‌های نظارتی برای وزرا ایجاد و موضوعات را پیگیری کردیم.

نجابت درباره آب شرب و کشاورزی روستا‌های استان گفت: بخش رحمت آباد در آب شرب مشکل دارند و روستایی ما پیگیری کردیم روستای شول بود در این راستا جلساتی برگزار شد و با وزیر نیرو صحبت شده است و اقدام به اجرا که مشکلات حوزه آب را برطرف کنند.

نماینده مردم شیراز در ادامه تصریح کرد: همچنین با استاندار جلسات گذاشتیم و طبق جمع بندی موضوع را پیگیری میکنیم. در عرصه کشاورزی تقریبا در شهرستان شیراز کشاورزی کم و محدود شده است و حلقه‌های چاه مربوط به باغ شهر‌هایی که در شیراز و اطراف قرار گرفته شده در حال پیگیری است.


انتهای پیام/ف
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان