کد خبر: ۱۵۵۰۱۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۶ - ۲۲ تير ۱۴۰۱
رئیس حوزه علمیه خواهران مرودشت در گفتگو با شیرازه:

در تصویرسازی حجاب باید از جملات ایجابی استفاده کرد

خلیفه گفت: در تصویرسازی حجاب باید به‌جای جملات سلبی از جملات ایجابی استفاده کرد.

به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، در راستای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب به سراغ بانوان محجبه موفق استان رفته و با این افراد به گفتگو نشستیم تا الگوهایی از بانوان محجبه موفق را ارائه دهیم. در این گزارش گفتگوی فاطمه خلیفه رئیس حوزه علمیه خواهران شهرستان مرودشت با شیرازه را مطالعه می‌کنید. 

شیرازه:لطفاً خودتان را معرفی کنید و در حال حاضر چه فعالیت‌هایی انجام می‌دهید؟

فاطمه خلیفه: متولد ۱۳۶۲، متأهل و دارای فرزند هستم. تحصیلاتم سطح سه حوزه است و از سال ۱۳۸۳ کار تبلیغی را شروع کرده و بعد از اتمام سطح دو، فعالیت تبلیغی بنده بیشتر شد و در حوزه مشغول به انجام کارهای اداری شدم و توفیق تدریس را دارم. 

در کنار تدریس و کار اجرایی، تبلیغ را به‌عنوان وظیفه اصلی خود کنار نگذاشته و از سال ۱۳۹۳ به‌صورت اختصاصی در حوزه زن و خانواده کار کردم و از همان زمان با برگزاری جلسات و کارگاه‌های مختلف در این زمینه در سطح شهرستان‌های مرودشت و زرقان و در سطح مدارس فعالیت‌های خود را ادامه داده و از سال ۱۳۹۵ تا کنون به ارائه مشاوره‌های فردی در حوزه علمیه و خارج از حوزه پرداختم و از مهر ۱۴۰۰ هم در شورای حل اختلاف مشغول به فعالیت شدم. 

عمده برنامه‌ها و فعالیت‌های تبلیغی بنده علاوه بر مباحث اعتقادی، اخلاقی، سیاسی، بحث خانواده، تربیت فرزند و مهارت‌های فردی است. 

شیرازه: حجاب از نظر شما به چه معناست؟ رعایت عفاف و حجاب عامل موفقیت شما بوده یا برعکس؟ 

خلیفه:حجاب در یک جمله قابل توصیف و تعریف نیست. معنای لغوی حجاب پوشش است و حجاب میوه عفاف است و فقط مختص بانوان هم نیست اما به نظر من، خانمی که به بلوغ روانی رسیده است، پوشش مناسب را جهت حضور در اجتماع انتخاب می‌کند. 

من حجاب چادر را به‌عنوان پوشش خودم‌ جهت حضور در اجتماع انتخاب کردم و تا الان این پوشش مانع پیشرفت بنده نشده و در بیشتر مواقع، باعث تشویق هم شده است.

شیرازه: دغدغه شما در زمینه عفاف و حجاب چیست؟ 

خلیفه:دغدغه‌های بسیاری دارم، نوع پوشش در جامعه فعلی افسار گریخته است و افراد به بهانه‌های واهی آن را کنار گذاشتند و در حال حاضر دستگاه‌های اجرایی باید با وضع قوانین محکم‌تری در خصوص پوشش وارد عمل شده و در تصویرسازی حجاب به‌جای جملات سلبی از جملات ایجابی استفاده کرد. 

شیرازه: توصیه شما به سایر بانوان جامعه چیست؟ و مطالبه شما به‌عنوان یک بانوی محجبه از مسئولان چیست؟ 

خلیفه: اگر خداوند را به‌عنوان خالقی که حکیم و علیم قبول داریم باید بدانیم که دستورات خداوند بدون حکمت نیست و دستور حجاب و پوشش از جانب خداوند برای همه افراد علی‌الخصوص بانوان حکمتی جز منفعت برای زن ندارد و توصیه می‌کنم بانوان حداقل برای یکبار هم که شده با رعایت پوشش، حس داشتن امنیت را تجربه کنند.

چنانچه مسئولین در ادارات تابلوهایی نصب‌کرده و از حضور زن محجبه در اداره تشکر کنند تصویر خوبی از حجاب شکل می‌گیرد. 

کلام آخر:

با توجه‌به ظرفیت آموزش‌ و پرورش در خصوص حجاب و عفاف، انتظار می‌رود برای خانواده‌ها و دانش‌آموزان دغدغه بیشتری داشته باشند که این خود از نوع پوشش معلمان به‌عنوان الگوی دانش‌آموزان شروع می‌شود البته این اداره به‌عنوان نمونه ذکر شد و در بقیه ادارات هم کارکنان باید پوشش را رعایت کنند تا الگویی برای سایر زنان مسلمان باشند و ثابت کند که می‌توان یک بانوی محجبه موفق بود.

 انتهای پیام/ر
برچسب ها: شیرازه ، عفاف ، حجاب
نظرات بینندگان