کد خبر: ۱۵۵۱۴۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۲ - ۳۰ تير ۱۴۰۱
امام جمعه داراب:

ظرفیت های فضای مجازی برای اهداف انقلاب استفاده شود

خسروی گفت: می توان از ظرفیت های فضای مجازی برای تحقق اهداف انقلاب استفاده کرد.
به گزارش سرویس اجتماعی شهرستان های شیرازه، حجت الاسلام محمدرضا خسروی شامگاه چهارشنبه در گردهمایی سراسری فعالین مجازی بسیج استان فارس در شهرستان داراب گفت: فضای مجازی با همه آسیب‌ها و منافع زیادی خود تمام زوایای زندگی افراد را تحت تأثیر خود قرار داده است.

وی افزود: فضای مجازی که در حال حاضر در تمامی خانواده‌ها غالب شده، امتحان بزرگی برای همه ماست.

امام جمعه داراب با تاکید بر قابل دسترس بودن تمامی اطلاعات کاربران شبکه‌های اجتماعی توسط مخترعین این برنامه‌ها بیان داشت: آنچه مهم و قابل توجه است، اینکه مخترعین این ابزار غربی‌ها بوده و خود اداره کننده آن هستند.

حجت الاسلام‌خسروی تصریح کرد: نفس خودخواه و استعمارگر غربی‌ها، این ابزار را در جهت استثمار استفاده می‌کنند.

سخنران گردهمایی سراسری فعالین مجازی بسیج استان فارس در داراب متذکر شد: این مهم است که در اثر درک عمیق، برای مسلمانان این بصیرت به وجود آید که فضای مجازی ابزار قوی و خطرناکی است که دشمن می‌تواند از آن به ما ضربه بزند و به آن اعتماد نکنند.

وی تاکید کرد: از آنجایی که از دشمن جز دشمنی انتظار نمی‌رود، لازم است در استفاده از این فضای پرآشوب و بدون اخلاق، رعایت احتیاط را کرد.

خسروی با ذکر این نکته که نمی‌شود با تکنولوژی مخالفت کرد، یادآور شد: امام خمینی (ره) وقتی از پاریس به بهشت زهرا (س) آمدند، فرمودند ما با سینما مخالف نیستیم، با فیلم بد مخالف هستیم.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان داراب ابراز کرد: امروز فضای مجازی به عنوان یک ابزار در دسترس همه و بویژه جوانان است، ابزاری کم‌هزینه، سریع، فرا مرزی، جذاب و دوطرفه که در واقع یک فرصت خوب است.

لزوم صیانت از فضای مجازی

وی بر لزوم صیانت از فضای مجازی تاکید کرد و گفت: این فضا به رغم آسیب‌هایی که دارد، ظرفیت‌هایی برای انقلاب دارد.

امام جمعه داراب اذعان کرد: اگر شهید مطهری امروز بود، حتماً به طور جدی در فضای مجازی فعالیت و در شبکه‌های پرمخاطب صفحه داشت و از طریق این ظرفیت بزرگ برای مخاطبان خود حرف‌هایی زیادی برای گفتن داشت.

خسروی خطاب به فعالان فضای مجازی داراب عنوان کرد: فضای مجازی تنها یک بعد رسانه‌ای ندارد، مزیت شما در کنار سایر ویژگی‌ها، اعتقاد به کار تشکیلاتی است.

وی گفت: در کار سیاسی و کار تشکیلاتی کج فهمی‌ها و موانع کم نیست اما باید صبر کرد تا نتیجه گرفت.

ظرفیت های فضای مجازی برای اهداف انقلاب استفاده شود

امام جمعه داراب باید تاکید به مزیت‌های فعالیت‌های تشکیلاتی افزود: یکی از مزیت‌های کار تشکیلاتی اشتراک عقلانیت در حوزه فکر و نظر و دیگری تقویت توانمندی‌ها در حوزه اقدام است.

وی بر لزوم‌شناخت مزیت‌های کار تشکیلاتی توسط جوانان مؤمن و انقلابی تاکید کرد و گفت: باید برای ارائه و تولید محتوا در این فضای پیچیده مسائلی نظیر حقوق استفاده کنندگان از این فضا برای فعالان این حوزه تشریح و شناسانده شود.

خسروی در ادامه با یادآوری اینکه رعایت حق الناس در هر حوزه‌ای واجب عینی است، اظهار کرد: اولین حق مردم در فضای مجازی آن است که مطالب و اخبار به شکل صحیح و مستند در اختیار آنان قرار گیرد، نه براساس حدس و گمان، توهین و تهمت، یا شایعه و برداشت شخصی باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان داراب با ذکر یک مثال در این رابطه بیان داشت: گاهی وقت‌ها می‌گویند، فلان موضوع در همه سایت‌ها آمده است، ممکن است همه سایت‌ها اشتباه کرده باشند.

خطیب جمعه داراب تصریح کرد: پخش اخبار بدون تحقیق در مورد درست و غلط بودن آن، مسئولیت‌آفرین است.

وی اضافه کرد: هر محتوایی باید به اهلش گفته شود، چون همه مردم ظرفیت هر محتوایی را ندارند.

خسروی ضمن توصیه رعایت تقوا در انتشار مطالب در فضای مجازی مطرح کرد: مراقب باشید خبر و مطلبی را نقل نکنید که امنیت فکری و روانی جامعه تحت الشعاع قرار بگیرد.

سخنران اولین گردهمایی سراسری فالین مجازی بسیج فارس در داراب همچنین بر لزوم دقت و صحت اخبار و مطالب منتشره در فضای مجازی تاکید کرد و گفت: باید مسائل و مطالب، به روز و به موقع و صحیح باشد.

وی در ادامه افزود: باید فعالیت‌ها و حرکات دشمنان را رصد کنیم و ببینیم در دیگر سایت‌ها و فضاها چه می‌گذرد و چه گفته می‌شود تا از دشمنان دین و کشور غافل نباشیم.

تحلیل و کارشناسی خبرها توسط افراد بصیر از دیگر نکاتی بود که حجت الاسلام خسروی به آن اشاره داشت و گفت: نباید در انتشار مطالب حب و بغض شخصی باشد.

امام جمعه داراب گفت: در درج اخبار و مطالب در فضای مجازی قبل از رعایت مصالح شخصی، خدا را در نظر بگیریم و مراقب باشیم مطلبی که منتشر می‌کنیم، بازتاب منفی نداشته باشد و مورد سوءاستفاده و بهره‌برداری غلط قرار نگیرد.

انتهای پیام/ر
نظرات بینندگان