کد خبر: ۱۵۵۲۲۴
تاریخ انتشار: ۲۱:۲۹ - ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
عضو شورای اسلامی شیراز:

دست‌های مرموز پشت پرده، روحیه انقلابی شورا و شهرداری را هدف قرار داده است

هاجری گفت: دست‌های مرموز پشت پرده باندهای سیاسی - فرهنگی شهر، حریت، آزادگی و روحیه انقلابی شورا و شهرداری را هدف قرار داده اند.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، محمدرضا‌ هاجری، عضو شورای شهر شیراز در نطق پیش از دستور خود در جلسه علنی شورای شهر با بیان اینکه با همت شورا و شهرداری، کمیته محله و مسجدمحوری شاخص‌ترین طرح فرهنگی، اجتماعی و ورزشی عدالت گرایانه شکل و تثبیت شده، کمک به اجرای بیش از ۶۷ طرح و برنامه در محلات و مساجد می‌تواند وضع موجود را در راستای شهر خدامحور ارتقا و تعالی بخشد، گفت: برای نمونه، با تلاش همه شوراییان و شهرداری به‌ویژه کمیسیون محرومیت‌زدایی و قرارگاه احمد بن موسی (ع) و شهرداری شیراز، ۴۰ محله محروم هدف، مشخص و در مرحله اول برای احیا و بازسازی این محلات هرکدام ۸ میلیارد تومان و جمعاً ۳۲۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که در طول سال، منطبق بر تحقق بودجه در محلات هدف، هزینه خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: با پیگیری کمیته و کمک و یاری کمیسیون فرهنگی و سازمان فرهنگی، شهرداری در چهار ناحیه بسیج سپاه شیراز، تا پایان سال هر منطقه شهرداری ۱۰ یادواره شهدای محلات به عنوان آبروی محله و سبک زندگی اسلامی - ایرانی برگزار خواهد کرد.
این عضو شورای شهر شیراز عنوان کرد: به منظور مرمت، بازسازی و بهسازی ۵۵ مسجد و حسینیه در سطح مناطق یازده‌گانه، مبلغ یک‌میلیاردوصدمیلیون تومان در نظر و در اختیار مناطق یازده‌گانه قرار گرفت تا با نظارت ناظرین شورا در مناطق و از طریق گروه‌های جهادی مساجد و حسینیه‌های هدف بازسازی شوند.
هاجری تصریح کرد: معتقدم با کوه ‌خواری،رودخانه ‌خواری، منابع‌ طبیعی‌ خواری، محیط ‌زیست‌‌ خواری، زمین‌ خواری، ساحل‌ خواری و... به‌شدت باید مقابله و برخورد شود که توصیه مؤکد ولی امر مسلمین است.
وی اضافه کرد: در حال حاضر کمربند سبز اطراف شیراز توسط همین باغشهرها تأمین شده که نقش مؤثری در پاکی و سلامت هوای شیراز دارد. بخشی از آنها بصورت قانونی شکل گرفته، تخلفاتی در ساخت و ساز دارند که باید رسیدگی و برخورد شود. نمی‌توان آنها را بدون پرداخت حق و حقوق شهر رها کرد. با دریافت حق و حقوق شهر از باغ‌های پر قیمت و نجومی می‌توان ده‌ها طرح عمرانی شهری و بزرگ را به سرانجام رسانید. رها کردن آنها به‌صورت استخوان لای زخم، دردی را دوا نمی‌کند. بهتر است کمیسیون طرح‌های زیربنایی در راستای منافع و مصلحت شهر، تصمیم راهگشا گرفته تا حق و حقوق شهر عادلانه رعایت و دریافت شود.
هاجری گفت: دست‌های مرموز پشت پرده باندهای سیاسی - فرهنگی شهر، حریت، آزادگی و روحیه انقلابی شورا و شهرداری را هدف قرار داده، در لویی جرگه، پاتوق و گعده‌های خودخواهانه و تمامیت‌خواهانه می‌خواهند با دخالت بی‌جا، غیرقانونی و غیرشرعی، اعمال نفوذ کرده، چینش‌های محفلی خود را به مدیریت شهری تحمیل کنند. وی تصریح کرد: به این افراد که از محافل و جمع باندی‌شان خبر دارم، هشدار می‌دهم، در مدیریت شهری دخالت باندی، سیاسی و فرهنگی نکنند. بگذارند شورا و شهرداری با تعامل، همدلی و هماهنگی به وظایف قانونی و شرعی خود عمل کند. چنانچه مِن بعد خارج از شورا و شهرداری تصمیم‌گیری کنند، با ذکر محل پاتوق نام اصحاب تحمیل را به مردم معرفی تا تکلیفشان را با باندهای سیاسی - فرهنگی مشخص کنند. بهتر است با عدم دخالت در مدیریت شهری، حرمت 
خودرا نگه دارند
نظرات بینندگان