کد خبر: ۱۵۵۳۵۳
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۲ - ۰۹ مرداد ۱۴۰۱
معاون خدمات شهری شهرداری شیراز در گفتگو با شیرازه:

برخی از زیرساختهای قدیمی شهر باید اصلاح و بازسازی شود

غلامی در خصوص مشکل زیر ساختی و تاثیر آن در جاری شدن سیلاب در برخی نقاط شهر، خاطرنشان کرد: وقتی بررسی می کنیم خیلی از جاها باید اصلاح شود، بخشی از زیرساخت های ما قدیمی است با اصلاح و بازسازی گردد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، غلامرضا غلامی، معاون خدمات شهری شهرداری شیراز در تشریح وضعیت امروز شهر شیراز و اقدامات انجام شده به شیرازه گفت: در سامانه بارشی اخیر، بارندگی ها به صورت نقطه ای است، در یک نقطه حجم عظیمی از آب همراه با گل و لای جاری می شود. 

وی ادامه داد: سیلابهای شکل گرفته غلیظ می شود و شیرابه با خودش دارد، سنگ و خار و خاشاک با خود حمل می کند که درصورت برخورد با افراد و خودروها آسیب و خسارت به جا خواهدگذاشت و امداد رسانی در این شرایط  سخت تر است.

غلامی افزود: گل و لای بعد از پایان بارش مهمترین عامل دردسر ساز برای مدیریت شهری است که جمع کردن و برطرف کردن آن زمان بر و طاقت فرسا خواهد بود.

معاون شهردار شیراز در خصوص  نقاط دچار مشکل شده کلان شهر شیراز گفت: جز در  پل شهیدان یغمور، ریش محک، پل شهیدان غلامی، که همکاران ما با همه ظرفیت در حال تخلیه آب از این زیرگذرها هستند، مشکل خاصی نداریم و بعد از این بارش ها،  همکاران ما تا صبحگاه می مانند و شهر را پاکیزه تحویل مردم می دهند.

وی از عدم همکاری شهروندان گلایه کرد و گفت: حضور بیش از حد شهروندان با وجود اعلام وضعیت قرمز کار را سخت می کند.

غلامی تصریح کرد: وقتی می گویند شهر شیراز وضعیت قرمز است، یعنی همه نگاهمان را معطوف به این  موضوع کنیم که در وضعیت قرمز وظیفه ما چیست؟  هر کس به نوبه خود یک وظیفه دارد.

وی با بیان اینکه در این شرایط، مدیریت بحران توصیه می کند در خانه بمانید. تاکید کرد: با ماندن در منزل، ترافیک کمتر و اقدامات امداد رسانی سریع تر انجام می شود. ما دغدغه اینکه خودرویی در این شرایط غرق شود، کمتر خواهیم داشت و می توانیم روی نقاط دیگری تمرکز کنیم.

این مقام مسئول گفت: شب گذشته ما مشکل ترافیک داشتیم و خیلی بد و سخت بود، متاسفانه امشب هم چنین مشکلی وجود دارد.

غلامی افزود: 250 دوربین‌ در حال رصد شهر هستند در برخی نقاط شهر واقعا ترافیک سنگین است در حالی که وقتی ما اعلام می کنیم وضعیت قرمز است و بارندگی از 4 عصر آغاز می شود، می توانند کارها و خریدهای خود را صبح انجام دهند.

سخنگوی ستاد مدیریت بحران شهرداری شیراز اعلام کرد: اگر امروز کسی قصد دارد کار جهادی انجام دهد و کمکی کند، بهترین کمک این است که در خانه بماند و خودرویش را بیرون نیاورد.

 غلامی در پاسخ به این پرسش که بیشترین مشکل مربوط به کدام قسمت شهر بود، گفت: بیشترین مشکل در شهرک لاله و جوادیه بود که همکاران ما با پمپ مکش در حال تخلیه آب از زیر زمین های در حال ساخت هستند.

وی اضافه کرد: همچنین در بلوار صنایع، حدفاصل کوچه 12 و 14 از سمت بلوار حسینی الهاشمی و بلوار آفرینش حجم زیادی از آب وارد منطقه ‌شد که  با منازل در  حال ساخت برخورد می کند، فوم هایی که برای سقف از آن استفاده می کردند با خود همراه کرد.

 معاون شهردار شیراز ادامه داد: کانورتهایی که در میدان صنایع آب را از مقطع عرضی عبور می دهد و به درون رودخانه،  نزدیک شهرک آرین می برد، با این قفل  و آب وارد بلوار می‌شود.

وی اظهار کرد: شرایط سختی بود. اما به هرحال امروز دیگر آن منطقه شستشو و تمیز شد.

غلامی به نقاط دیگر که از سالهای قبل مشکل داشتند مثل محله سعدی و دروازه قرآن اشاره کرد و گفت: این مناطق دچار مشکل و آبگرفتگی نشد.

وی در پاسخ به دیگر پرسش شیرازه مبنی بر اینکه چه اندازه مسائل زیرساختی شهر در تشدید مشکلات پیش آمده تاثیر گذار بوده است؟، گفت: ما در موارد این چنینی هیچ مولفه ای را به تنهایی نمی توانیم در نظر بگیریم و مثلا بگوییم تنها حجم زیاد بارش ها سبب شده و شهر گل و بلبل است.

معاون خدمات شهری شهرداری شیراز در خصوص مشکل زیر ساختی و تاثیر آن در جاری شدن سیلاب در برخی نقاط شهر، خاطرنشان کرد: وقتی بررسی می کنیم خیلی از جاها باید اصلاح شود، بخشی از زیرساخت های ما قدیمی است با اصلاح و بازسازی گردد.

وی افزود: در حال حاضر با بارش های موسمی که ممکن است سالهای بعد نیز تکرار شود ما به این نتیجه رسیدیم خیلی از جاها که کانورت ها و لوله گذاری ها قدیمی است باید تعویض شود و حجم ورودی اینها را افزایش دهیم.

غلامی تأکید کرد: همه مسئولان باید کمک کنند نقص های فنی بر طرف شود.

انتهای پیام/س/ح
نظرات بینندگان