کد خبر: ۱۵۵۳۶۵
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۷ - ۱۰ مرداد ۱۴۰۱
معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفا استان فارس در گفتگو با شیرازه:

خسارت سیل به خطوط انتقال آب در کمترین زمان ممکن رفع شد

حق شناس گفت: در برخی شهرستانهای استان مسئله آب بردگی خطوط انتقال آب و قطعی آب پیش آمد که در حداقل زمان ممکن رفع شد , آبرسانی به شکل مستمر تداوم دارذ.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، وحید حق شناس، معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفا استان فارس در خصوص خسارت سیل به تأسیسات آبرسانی استان به شیرازه گفت: در برخی شهرستانهای استان مسئله آب بردگی خطوط انتقال آب و قطعی آب پیش آمد که در حداقل زمان ممکن رفع شد.

 وی با بیان اینکه همکاران ما در شهرستان ها  آماده  باش هستند و همه مسائل رصد می شود، گفت: با محوریت مدیر عامل شرکت، هماهنگی ها انجام  و در کمترین زمان ممکن تجهیزات مورد نیاز هر شهرستان تهیه و ارسال شد و مشکلات در حداقل زمان رفع و آبرسانی به شکل مستمر تداوم یافت.

حق شناس افزود: تنها در 6،7 روستا به دلیل بارشهای دیشب با مشکل قطعی آب مواجه هستیم که تا بعد از ظهر یا قبل از شب وصل می شود.

وی به نقاطی که در این مدت دچار مشکل شدند اشاره کرد و گفت: در شهرستان بختگان، شهر آباده طشک و چند روستای آن؛ چند روستا در شهرستان داراب و در منطقه بیضا یک مجموعه 20 روستایی دچار مشکل شدند که خیلی سریع، رفع شد.

حق شناس اضافه کرد: در شهرستان مرودشت و کامفیروز هم چند نقطه دچار مشکل شدند. در قیروکارزین، خنج، لار ، فسا و جهرم هم مواردی بوده که خوشبختانه رفع شدند
انتهای خبر/ح

وی با بیان اینکه در برخی نقاط برای بهره برداری بهتر بعضی لوله ها روی زمین کار شده، اعلام کرد: در این بخش ها با مشکل آب بردگی خطوط انتقال مواجه شدیم.

معاون بهره‌برداری آبفا فارس  سوختگی پمپها، آتش گرفتن تجهیزات برق رسانی تامین آب در اثر برخورد صاعقه را از دیگر مشکلات ایجاد شده بیان کرد و گفت: به عنوان مثال برخی تابلوهای برق رسانی دچار سوختگی شدند.

حق شناس در خصوص میزان مصرف آب در روزهای اخیر نیز گفت: مصرف آب با افزایش بارندگی و خاموشی کولرها کمی کاهش یافته و نسبت به هفته گذشته  که اوج گرما بود، این کاهش محسوس است.

وی در توضیح به آسیب پذیر بودن زیرساخت های آبرسانی استان، گفت: در سطح استان یکی از مشکلاتی که داریم و حتما باید تأمین اعتبار انجام شود، بحث نگهداری و اجرای برنامه های تعمیرات پیشگیرانه و تعمیرات نگهداری است.

معاون بهره‌برداری آبفا فارس توضیح داد: تاسیسات در حین بهره برداری باید نگهداری شود و این نیازمند تامین اعتبار لازم است که امیدواریم امسال یا سال آینده از محل تملک اعتبارات سرمایه ای، این اعتبارات تامین شود.

وی در انتها روند تامین اعتبار را با توجه به جلسات انجام شده، مثبت و رو به جلو ارزیابی کرد.

انتهیا پیام/ح
برچسب ها: آبرسانی ، سیل ، فارس
نظرات بینندگان