کد خبر: ۱۵۵۴۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۴ - ۱۳ مرداد ۱۴۰۱
ره توشه جوانان از محرم:

حضور نسل جوان و نوجوان در هیئت های مذهبی اشاعه‌گر تفکر دینی و معارف اسلامی در بین جامعه است

آری به فرموده رهبر معظم انقلاب، حضور و هدایت جوانان و نوجوانان به سمت هیئت ها، اشاعه گر تفکر دینی و معارف اسلامی در اذهان آنان می باشد که این امر خود می تواند بزرگ ترین ره توشه محرم برای نسل جدید و جوانان عاشورایی باشد.
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه، شواهد تاریخی و تجربه‌های عینی در نهضت‌های بزرگ اسلامی، بیانگر آن است که نسل جوان و نوجوان از حرکت‌های انقلابی در سراسر جهان، به نحو احسن استقبال و حمایت کرده است. این جریان را می‌توان از آغاز بعثت رسول‌خدا(ص) تا عصر حاضر در صحنه‌های مختلف مشاهده کرد.

روحیه حق‌طلبی و مسئولیت‌پذیری جوانان و نوجوانان، موجب حضور چشمگیر آنان در صف اول مبارزه حق علیه باطل شده است. این مسئله، حقیقتی است که در عصر حاضر در دوران مبارزات انقلابی، هشت سال دفاع مقدس و دفاع از حرم اهل‌بیت(ع) خود را به خوبی نشان داد و الگوهایی همچون شهید حججی‌ها و شهید حسین فهمیده و شهید بالازاده را به عالم اسلام معرفی کرد.
 بی‌تردید در نهضت عاشورا نیز مهم‌ترین و سرنوشت‌سازترین نقش‌ها را نیروهای جوان بر عهده داشتند. در هر جامعه‌ای جوانان بیشتر از هر گروه سنی، به دنبال اسوه و الگوی رفتاری هستند. اکنون که هجمه نرم دشمن ایمان جوانان و نوجوانان ما را نشانه گرفته است، حضور پر رنگ و معنا دار این قشر در عرصه های فرهنگی، مذهبی بیش از هر زمان دیگری ضروری و قابل تقدیر است.

یکی از عرصه های مذهبی و فرهنگی که دشمن تلاش زیادی می کند که آن را کم رنگ جلوه داده و ارزش آن را نزد نسل جدید کم بها کند، مراسم و هیئت های عزاداری محرم است، چرا که این گونه عزاداری ها از ابتدا در گوشت و پوست و استخوان مردم این سرزمین رخنه کرده و همواره قشرهای مختلف را به سوی خود می کشاند.

پس باید یادمان باشد که دعوت این جوانان و نوجوانان به هیئت های مذهبی و نگاه داشتن آنان به بهترین شکل ممکن در کنار هیئات گام بلندی است در راستای خنثی سازی نقشه های دشمن در جنگ نرم و اقدامی است اثر بخش در ترویج و شناساندن فرهنگ عاشورا و قیام امام حسین به نسل های آینده.

این روز و شب ها هر کجا که نظاره میکنیم حضور پرشور نوجوانانی را می بینیم که مشتاقانه و بدون هیچ اجبار و الزامی در هیئت ها شرکت کرده و علاوه بر عزاداری خود بخشی از مدیریت هیئات را برعهده دارند که این امر نشانگر ریشه دواندن فرهنگ عاشورا در قلب و جان جوانان این مرز و بوم است.

برخی از این نوجونان زندگی و شجاعت حضرت قاسم، نوجوان 13 ساله کربلا را الگوی رفتاری خود قرار داده و به تاسی از این شهید بزرگوار خود را ملزم به حضور در مراسم عزای حسینی می دانند و عده دیگری نیز معتقدند حضورشان در اینگونه مجالس آنان را با اهل بیت بیشتر آشنا میکند و مسیر درست زندگی را می آموزند.

و این یعنی همان چیزی که دشمن از آن هراس دارد و باعث شده سالیانه مبالغ هنگفتی را  هزینه کند تا فقط بتواند حب حسین(ع) و دیگر اهل بیت را از دل نسل جدید ایران و ایرانی دور کند.

در اهمیت حضور نسل جدید در هیئت های مذهبی همین بس که مقام معظم رهبری نیز بر هدایت جوانان به این سمت و سو تاکید کرده اند و در سخنانی فرمودند:« جوانان را در هیئت ها هدایت کنید، شایسته‌‌ترین مجموعه‌‌هایى که می توانند براى امام حسین(ع) عزادارى کنند، واقعاً همین مجاهدین فى‌‌سبیل‌‌الله‌‌اند، همین رزمندگانند، همین جوان ها هستند و شما این را قدر بدانید و این را هدایت کنید؛ چون این  امرمی تواند یک چشمه‌‌ خورشید و چشمه‌‌ نورى باشد براى اِشاعه در مغزها، در فکرها و در دل هاى مخاطبین که بتواند اینها را از لحاظ معارف اسلامى و معارف دینى بالا ببرد.»

آری به فرموده رهبر معظم انقلاب، حضور و هدایت جوانان و نوجوانان به سمت هیئت ها، اشاعه گر تفکر دینی و معارف اسلامی در اذهان آنان می باشد که این امر خود  می تواند بزرگ ترین ره توشه محرم برای نسل جدید و جوانان عاشورایی باشد.

انتهای پیام/س
نظرات بینندگان