کد خبر: ۱۵۵۴۴۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۷ - ۱۴ مرداد ۱۴۰۱
معاون پژوهشی و فناوری وزارت نفت:

استفاده از تونمندی دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه ای با به روز شدن تجهیزات / همکاری وزارت نفت در احداث کارخانه فناوری و ساخت استان فارس

زیدی در دانشگاه فنی و حرفه ای شیراز گفت: اگر تجهیزات این دانشگاه به روز شود می توان از توانمندی دانشجویان این دانشگاه استفاده کرد.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، جلسه احداث «کارخانه فناوری و ساخت» با حضور  وحید رضا زیدی فر  معاون پژوهشی و فناوری وزارت نفت،  عزیزی و قادری نمایندگان مردم شیراز و زرقان در مجلس اسلامی و جامعی رییس دانشگاه فنی و حرفه ای استان برگزار شد.

وحید رضا زیدی فر معاون پژوهشی و فناوری وزارت نفت در  جلسه احداث «کارخانه فناوری و ساخت» در شیراز، گفت: با به روز کردن تجهیزات این دانشگاه می توان از توانمندی دانشجویان فارغ اتحصیل دانشگاه فنی و حرفه ای بهره برد.

بنابه گفته این مقام مسئول در وزارت نفت، به ‌منظور بومی‌سازی دانش فنی مورد نیاز صنعت نفت با اولویت به‌ کارگیری حداکثری از توانمندی شرکت‌ های دانش‌ بنیان استفاده می شود.

زیدی فر  ادامه داد: باید از ظرفیت مراکز دانشگاهی و پژوهشی در حوزه‌های فناورانه و اجرای صحیح قرارداد‌های منعقده با مراکز مربوطه حمایت شود.

در ادامه ابراهیم عزیزی و جعفر قادری نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در خصوص ظرفیت های دانشگاه فنی و حرفه ای و استفاده از نیروهای ماهر در سایر بخش های صنعتی به بحث و تبادل نظر پرداختند.


محمد جامعی رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس نیز در این جلسه گفت:کنسرسیوم چهار جانبه در اواخر سال ۱۴۰۰ با انعقاد تفاهم نامه بین دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس، پارک علم و فناوری،  معاونت فناوری و نوآوری وزارت علوم و دانشگاه صنعتی شیراز مبنی بر ایجاد «کارخانه فناوری و ساخت» در استان فارس، ایجاد شد. 

وی با اشاره به کارکرد و اهداف کارخانه فناوری و ساخت افزود: شرکت های استقرار در مراکز  یا افراد صاحب ایده برای تجاری سازی محصول نیازمند نمونه سازی  هستند که به تولید انبوه برسد اما متاسفانه برای تولید محصول، امکانات مورد نیاز در پارک ها و اکثر دانشگاه ها وجود ندارد و به سرانجام نمی رسد.

جامعی ادامه داد: وظیفه کارخانه ساخت و فناوری تبدیل ایده ها به محصول است، در کنار آن سرمایه گذاران را برای تولید انبوه پیدا کند و تسهیل گر برای شرکت های دانش بنیان و صنایع خلاق باشد تا بتوانند ایده های خودشان را تجاری سازی کنند. 

 رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای استان فارس اعتبارات لازم برای ایجاد این کارخانه را مورد توجه قرار داد و تشریح کرد: تامین منابع مورد نیاز علاوه بر اعضای کنسرسیوم، با رایزنی های انجام شده توسط دانشگاه فنی و حرفه ای  فارس و نمایندگان استان مجلس شورای اسلامی با وزارت نفت، توسط این وزارت تامین خواهد شد که با سفر معاون پژوهشی و فناوری وزارت نفت به شیراز از امکانات و زیرساخت ها بازدید شد تا بخشی از منابع تجهیزات و دستگاه های ساخت و تولید مدرن و به روز  از اعتبار این وزارت و دیگر اعضای کنسرسیوم تامین شود.

بنابه گفته جامعی، دانشگاه فنی و حرفه ای در موضوع تولید بحث ایده به محصول را دنبال می کنیم که با راه اندازی کارخانه فناوری و ساخت در دانشکده باهنر شیراز می توان ایده جوانان را به یک محصول باکیفیت تیبدل کرد.

وی با بیان اینکه جامعه امروز به یک نیروی کارآمد، تکنسین های ماهر و آچار به دست نیاز دارد تا بتواند آنان را جذب کند، اظهار کرد: انتظار می رود با امضای تفاهم نامه و به کارگیری نیروهای توانمند مشکلات دیگر صنایع ها به خصوص صنایع نفت رفع شود.

انتهای پیام /س
نظرات بینندگان