کد خبر: ۱۵۶۶۸۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۲ - ۰۴ آبان ۱۴۰۱
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

بیماری پروانه ای یا EB هنوز درمان ندارد

 شریفی با اشاره به قرار داشتن در هفته جهانی شناخت بیماری پروانه‌ای (E.B) هستیم، خاطرنشان کرد که جامعه همچنان نیازمند اطلاع‌رسانی و کسب اطلاعات دقیق و کامل پیرامون بیماری‌های نادر است.
به گزارش سرویس سلامت شیرازه، مهرداد شریفی معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز چهارشنبه ۴ آبان در جمع خبرنگاران با اشاره به قرار داشتن در هفته جهانی شناخت بیماری پروانه‌ای (E.B)، گفت: نیازمند آگاهی بخشی در مورد بیماری‌های نادر از جمله EB هستیم که هنوز درمان ندارد.

وی با بیان اینکه آگاه نبودن جامعه نسبت به بیماری EB از مهمترین مشکلات این بیماران و خانواده هایشان به شمار می‌رود، افزود: تاکنون هیچ درمان قطعی برای این بیماری یافت نشده و همه اقدامات درمانی تسکینی، پیشگیرانه و با هدف جلوگیری از گسترش زخم‌ها، کاهش درد و از بین بردن یا کم کردن علائم بیماری به ویژه با راهکارهای آموزشی و توانمندسازی خانواده‌ها است.

شریفی در ادامه با بیان اینکه هم اکنون در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز، به ۶۵ بیمار مبتلا به EB خدمات درمانی ارائه می شود، گفت: این دانشگاه به عنوان یکی از قطب های بزرگ ارایه خدمات درمانی به بیماران EB، تاکنون با استفاده از ظرفیت های موجود و با بهره گیری از توان اساتید توانمند و کمک خیرین و نیکوکاران حوزه سلامت، گام های موثری را در راستای رفع نیازهای بیماران و کاهش آلام آنان و خانواه هایشان برداشته است.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی شیراز ارایه بیش از ۱۵۰ خدمت تخصصی و فوق تخصصی شامل ویزیت های تخصصی و فوق تخصصی، جراحی ترمیمی و پلاستیک، دندانپزشکی و دندانپزشکی تحت بیهوشی، واکسیناسیون رایگان بیماران در مقابله با بیماری کرونا و آنفولانزا را از جمله اقدمات معاونت درمان علوم پزشکی شیراز عنوان کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر خدمات جراحی ترمیمی و جراحی پلاستیک، موارد مرتبط با پانسمان زخم به شیوه های نوین، اعمال دندانپزشکی تحت بیهوشی برای این بیماران در مرکز آموزشی درمانی سوانح سوختگی و ترمیمی حضرت امیرالمومنین(ع) و سایر خدمات موردنیاز این بیماران در بیمارستان شهید دکتر فقیهی و درمانگاه تخصصی و فوق تخصصی امام رضا (ع) و شهید مطهری ارائه می شود.

شریفی پرداخت ۳۵ مورد تسهیلات کمک هزینه درمانی به این بیماران طی دو سال گذشته را تلاشی دیگر در زمینه تسهیل روند خدمت رسانی به بیماران پروانه ای بیان و با تاکید بر تلاش همه جانبه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با به کارگیری تمامی قابلیت های موجود برای کمک به بیماران EB، اضافه کرد: باید کاری کنیم که درد، رنج، ناراحتی و چالش های این بیماران و خانواده هایشان کاهش یابد و از آنها حمایت شود.


انتهای پیام/س


نظرات بینندگان