کد خبر: ۱۵۶۹۴۸
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۰ - ۲۰ آبان ۱۴۰۱
گفتگوی نماینده ولی فقیه در فارس با شبکه المیادین لبنان؛

دشمن فکر میکند با جوسازی رسانه ای میتواند مردم را فریب دهد

دشمنان احساس می کنند با یک جوسازی رسانه‌ای می‌توانند مردم را فریب دهند و حرکتی به نفع آن‌ها شکل بگیرد اما در عمل، قادر به این کار نیستند و ملت ایران همواره پای آرمان‌های انقلاب اسلامی ایستاده است.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه، آیت الله لطف‌الله دژکام نماینده ولی فقیه در فارس در مصاحبه با شبکه المیادین لبنان در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) گفت: بیش‌از یک ماه و نیم نزدیک به دو ماه می‌شود که تمام تلاش‌های جریان استکبار به میدان آمده است اما مردم ما هر روز نسبت‌ به حرکت های انحرافی این جریان استکباری مقاومت بیشتر نشان دادند.

 وی افزود:‌ مطمئن هستیم که هر چه تلاش‌های استکبارادامه یابد، ملت ایران مبارزه خود بر علیه استکبار، ظلم و جریان‌های انحرافی را که به داخل ایران نفوذ کرده‌اند افزون خواهد کرد.

آیت الله دژکام تصریح کرد:‌ به همه سران جبهه استکباری می‌گویم اگر خیال کرده‌اید این ملت دست از آرمان‌ها و ارزش‌های خود برمی‌دارد اشتباه کرده‌اید، هر چه تلاش‌های آن‌ها در این زمینه اضافه می‌شود مطمئن باشند که مقاومت، صبر و ایستادگی مردم ما افزایش پیدا می‌کند.

چرا شیراز برای عملیات تروریستی انتخاب شد؟

نماینده ولی فقیه در استان فارس در پاسخ به پرسش این شبکه تلویزیونی کشور لبنان مبنی براینکه چرا گروه تکفیری داعش، شیراز را برای عملیات تروریستی انتخاب کرد، گفت: شیراز و حرم حضرت احمدبن موسی (ع) به فرمایش حضرت آیت‌الله‌العظمی امام خامنه‌ای به‌عنوان حرم سوم اهل‌بیت (علیهم‌السلام) در ایران اسلامی است؛ بعد از حرم امام رضا (ع) و حرم حضرت معصومه (س) این‌جا حرم سوم اهل‌بیت در ایران است.

وی ادامه داد: جریان‌های تکفیری همیشه تلاش داشته اند اینجا را مورد حمله قرار دهند؛ شما می‌دانید سالها پیش در حرم امام رضا (علیه‌السلام) بمبی را منفجر کردند و تعداد زیادی از مومنین آن‌جا به شهادت رسیدند، تلاش‌های آن‌ها تا به امروز ناکام مانده بود.

آیت الله دژکام افزود: در این جریانات اخیر که فرصت برای حرکت‌هایی در سطح کشور ما از جانب ضدانقلاب فراهم شد، یکبارگی یک فرصت برای اینها پیدا شد و با کمال تأسف ۱۳  نفر از زائران حضرت احمدبن موسی (ع) را اینها این‌جا به شهادت رساندند.

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد:  اینکه جریان‌های تکفیری همیشه نسبت‌ به حرم‌ها و زیارت‌گاه ها و مقامات اهل‌بیت (ع) چنین قصد سویی دارند برای ما آشکار است، اما این‌که چرا در این موقعیت این کار را کردند؟ به‌نظر می‌رسد ناکامی دشمنان ایران و نظام اسلامی برای‌ اینکه بتوانند حرکتی از مردم بر علیه نظام ایجاد کنند، خشم آن‌ها را آن‌چنان برانگیخت که این جنایت بزرگ را مرتکب شدند، شاید به گمان آن‌ها می‌رسید که بتوانند از این قضیه نتیجه‌ای بگیرند! که این هم در ایران تبدیل شد به یک حرکت عظیم ملی برعلیه استکبارجهانی و جریان‌های تکفیری.

همه دانشجویان خواهان عزت ایران و ایرانی هستند

نماینده ولی فقیه در استان فارس در پاسخ به پرسشی درباره رخدادهای اخیر دانشگاه‌ها، به تدریس خود در دانشگاه علوم پزشکی شیراز و گفت‌وگو با دانشجویان درباره مسائل کشور اشاره کرد و افزود:‌ همه دانشجویان عزیز ما نسبت ‌به بی‌احترامی به حرم مطهر حضرت احمدبن موسی (علیه‌السلام) و شهادت جمعی از هموطنانمان ناراحت هستند؛ این ناراحتی عمومی است، و این‌ گونه نیست که بگوییم مثلاً کسی از این قضیه خوشحال است، همه دانشجویان ما نسبت‌به ایران عشق می‌ورزند و به نظام جمهوری اسلامی ایران احترام می‌گذارند و همه خواسته دانشجویان این است که آنها خواهان عظمت و قدرت و عزت ایران و ایرانی هستند.

آیت الله دژکام گفت:‌ هر ایرانی حق دارد نسبت‌ به اقدامات دولت سوال داشته باشد و گاهی حتی مخالفت و نقد داشته باشد؛ حق همه ماست، و از این‌جهت عزیزان دانشجوی ما حرف‌های خودشان را می‌زنند و ما می‌شنویم و مسئولان هم می‌شنوند، و آن‌چه که حق باشد و مطابق عدالت باشد از سخن دانشجویان ما پذیرفته است.

وی ادامه داد: اگر جایی آن‌ها اطلاعات کافی ندارند ما به آن‌ها اطلاع می‌دهیم و بالعکس، چون تصمیم‌گیری در حاکمیت ما بر مبنای منطق و دلیل عقلانی است هیچ نگرانی نداریم از این‌ که کسی انتقاد یا اعتراض داشته باشد، نقد و اعتراض آنها را می‌شنویم.

امام جمعه شیراز خاطرنشان کرد:‌ فراموش نکنید که همین دانشجویان و نخبگان علمی ما بودند که سامانه باور ۳۹۷ را ارتقاء دادند، شما دیدید که بُرد ماهواره‌بر ساخت ایران به چه میزان افزایش یافته است. این را من روحانی درست نکرده ام دانشجویان دانشگاه‌های ما درست کرده اند و پس‌از این‌هم باز درست خواهند کرد و دشمن هیچگاه در این زمینه به نتیجه‌ای نخواهد رسید.

انتهای پیام/س
نظرات بینندگان