کد خبر: ۱۵۷۲۹۳
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۴ - ۱۵ آذر ۱۴۰۱
گزارش شیرازه از بیمارستان اعصاب و روان جنت؛

بیمارستان نیمه کاره جنت همچنان بلاتکلیف و چشم انتظار نگاه ویژه مسئولان

بیمارستان اعصاب و روان جنت که سالهاست پذیرای جانبازانی است که از آرامش خود گذشتند تا آسایش را به این سرزمین هدیه دهند، سالیانی است برای حل مشکلاتش چشم انتظار نگاه ویژه مسئولان است.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه، گفتن و نوشتن از بیماران اعصاب و روان همواره کاری سخت و دشوار است چرا که نه میتوان خود را به جای آنها گذاشت و درکشان کرد  و نه می شود به حال خودشان رهایشان کنیم و نادیده شاتن بگیریم.

 به خصوص اگر این بیماران از نسل مردان مردی باشند که غیرتمندان در جبهه های حق علیه نبرد جنگیدند و آرامش را از خود صلب کردند تا آسایش و آرامش را به ما تقدیم کنند.

بیماران اعصاب و روان بیمارستان جنت شیراز پر است از جانبازانی که سالهاست گوشه این بیمارستان تنها ماوا و مکانی شده که شب و روزهایشان را در آن سپری کنند، آسایشگاهی که اگر چه هر از چند گاهی و به بهانه یا مناسبتی تیتر اول خبرگزاری و ها و نشریات استانی فارس میشود و مسئولی سری به آن می زند، اما همچنان غریبانه پذیرای مهمانان همیشگی خود می باشد.

این بیماران فراموش شده هر چند سالهاست تنها مهمانان ماندگار بیمارستان جنت هستند، ولی روزی روزگاری و در دوران جوانی از بهترین فرصت های شغلی، تحصیلی،اجتماعی و اقتصادی خود گذشتند و جوانی و سلامت جسمی و روانی خویش را بدون هیچ چشم داشتی به پای استقلال و امنیت این سرزمین فدا کردند تا ما اکنون در آرامش خیال زندگی کنیم.


و شاید امروز کوچک ترین کاری که از دست ما بر می آید همین باشد که با مطالبه گری از مسئولان و پیگیری مشکلات بیمارستان جنت بخش بسیار ناچیزی از آن همه ایثار را جبران کنیم.


 با گذری کوتاه به آسایشگاه جانبازان اعصاب و روان مستقر در بیمارستان جنت شیراز متوجه این مشکلات خواهیم شد، چون وضعیت این بیماران خود گویای همه چیز است و اغلب این افراد به دنبال گوشی برای شنیدن درد دل ها و مشکلاتان می گردند.

بر اساس آمارهای موجود استان فارس حدود 5 هزار جانباز اعصاب و روان دارد که برخی از آنها به ناچار سالهاست که در بیمارستان جنت واقع در پارک جنت شیراز زندگی را سپری میکنند و به واسطه شرایط حاد عصبی حتی از سوی خانواده به صورت موقت به این مرکز آورده می شوند

تا کنون مسئولان زیادی آمده اند، اوضاع را دیده و بررسی کرده اند، وعده هایی غیر قابل اجرا داده اند و رفته اند بی آنکه حتی ذره ای تغییر در شرایط بیمارستان و بیماران آن ایجاد گردد.

 قریب به 4 سال است که ساختمانی برای افزایش ظرفیت بیمارستان جنت شیراز پیش بینی شده تا بخشی از بیماران به این مکان انتقال یابند اما همچنان متوقف مانده است.

البته در آخرین بازدید ایمانیه که سال گذشته و در اولین روز انتصابش به عنوان استاندار فارس به این بیمارستان صورت گرفت، مقرر گردید یک دستگاه آمبولانس به این مجموعه اختصاص یابد اما این قول نیز در حد حرف باقی مانده است.

تابه امروز در ساخت بیماستان نیمه کاره جنت به نتیجه نرسیده ایم

همچنین در گزارش قبلی پایگاه تحلیلی خبری شیرازه، بیان شده عزیزی در جلسه علنی روز سه‌شنبه 20 مهر 1400 مجلس شورای اسلامی در تذکری شفاهی به امیرحسین قاضی زاده هاشمی، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: متاسفانه از دوران قبل مدیریت این بنیاد ۱۰ بیمارستان اعصاب و روان وابسته به این بنیاد و جانبازانی که توجه به نیاز ویژه دارند به شرکتی تحت عنوان متد واگذار شده‌اند که این اقدام ناپسندی است و باعث شده بخشی از این جانبازان دچار مشکلاتی شوند.

 این سخنان عزیزی در مجلس درست یک هفته بعد از بازدید وی با حضور استاندار جدید فارس از بیمارستان جنت شیراز بود.

همتی مدیر داخلی بیمارستان اعصاب و روان جنت شیراز نیز در همان زمان بیان کرده بود نبود رادیولوژِی، آزمایشگاه و آمبولانس مناسب بیماران اعصاب و روان و همچنین نبود سازه مناسب از جمله مشکلات این بیمارستان است.

اما با توجه به این که این بیمارستان چندین سال است منتظر یک دستگاه امبولانس و  تکمیل ساختمان است این پایگاه تحلیلی خبری موضوع را از سوی سردار ابراهیم بیانی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس دنبال کرد.

  وی در خصوص عملی شدن وعده های مسئولان جهت رفع مشکلات و معضلات بیمارستان جنت بیان کرد: محمد هادی ایمانیه استاندار فارس با توجه به بازدیدی که از این بیمارستان داشتند پیگیر رفع معضلات و عملی وعده هایشان شدند.

بیانی در ادامه افزود: در ماه اخیر یک پیمانکار مشخص و جلسه ای را برگزار کردیم و نرخی را تعیین نمودند جهت ساخت و ساز ساختمان اما متاسفانه مشکلی برای شخص یا به عبارتی  پیمانکار پیش آمده و کار متوقف شد و استاندار در حال پیگیری است که فردی را جایگزین کند.

مدیر کل بنیاد شهید استان فارس  با اشاره به وعده تحویل یک دستگاه آمبولانس تصریح کرد: این آمبولانس اکنون در اختیار مجموعه شاهچراغ (ع) است که توافقی را ایجاد کردند که بنیاد شهید آن را دریافت کند اما بنده  مایل نبودم چرا که در آنجا نیز خدماتی ارائه می دهد و کماکان منتظر هستیم که استاندار پیگیری کند که این اتفاق پیش رود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس در پایان افزود : به طور کلی تا به امروز در موضوع ساخت بیمارستان نیمه کاره به نتیجه نرسیدیم. 

و این یعنی؛ این قصه همچنان سر دراز دارد...


انتهای پیام/ف

برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان