کد خبر: ۱۵۷۳۵۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۵ - ۲۰ آذر ۱۴۰۱
مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران:

دفاتر انجمن سینمای جوان کشور نیازمند ۴۰ میلیارد تومان بودجه است

تامین تجهیزات دفاتر انجمن سینمای جوان در کشور نیازمند حداقل ۳۰ تا ۴۰ میلیارد تومان بودجه است
به گزارش سرویس فرهنگی شیرازه،مهدی آذرپندار مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران در جمع اعضای انجمن سینمای جوانان شیراز و آباده بر حمایت از تولیدات فاخر در حوزه فیلم کوتاه تأکید کرد و گفت: از تولیدات فاخر فیلمسازان جوان حمایت مالی و معنوی می‌کنیم.

وی با قدردانی از زحمات و تلاش‌های انجام یافته در انجمن سینمای جوانان کلان شهر شیراز، جایگاه این شهر ادبی و هنری و فرهنگی را در حوزه تولیدات سینمای کوتاه بسیار فراتر از وضع موجود دانست و خواستار توجه فیلمسازان جوان دفتر ویژه انجمن جوانان شیراز به موضوعات بکر و بدیع فرهنگی و اجتماعی شد.

آذر پندار ادامه داد: شیراز و برخی شهرستان های فارس را مستعد اجرای برنامه‌ها و دوره‌های آموزشی و استعدادیابی در زمینه تولید آثار کوتاه سینمایی دانستند.

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران با تأیید این مطلب که دفاتر انجمن سینمای جوانان در سراسر کشور از بابت حداقل تجهیزات و وسایل مورد نیاز فیلم‌سازی مشکل جدی دارند، از عزم جدی انجمن سینمای جوانان ایران برای تهیه ابتدایی‌ترین تجهیزات مورد لزوم فیلمسازان جوان خبر داده و اظهار داشت: در بحث نوسازی تجهیزات دفاتر انجمن‌های استان‌ها باید بگویم که از ۱۲ سال پیش تاکنون اتفاق خاصی نیفتاده است ولی ما بنا داریم با حول و قوه الهی و تلاش همکاران عزیزمان و مساعدت ویژه مدیران ارشد سینمایی و منابع در اختیار دولت و…نسبت به رفع این مشکل اقدام و پیگیری ویژه نمائیم.

وی گفت: تأمین تجهیزات دفاتر انجمن سینمای جوان در کشور نیازمند حداقل سی تا چهل میلیارد تومان بودجه است که این مبلغ معادل کل بودجه فعلی انجمن است.

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران از تأمین فیلم برای برپایی پاتوق‌های فیلم کوتاه در دفاتر انجمن خبر داد و افزود: برنامه این پاتوق‌ها را به همه رؤسای دفاتر ابلاغ کرده‌ایم و تعدادی از عناوین فیلم‌های موجود از تولیدات انجمن سینمای جوان ایران را هم به دفاترمان در استان‌ها و شهرستان ها که ۵۸ دفتر است فرستاده‌ایم؛ مطالبه‌مان این است که نمایش این فیلم‌ها در سالن‌های سینماها برگزار شود و این برنامه به صورت هفتگی و منظم برقرار گردد تا چراغ پاتوق فیلم در همه کشور روشن باشد.

وی اضافه کرد: همه تلاش ما و شما این بوده و هست و باید باشد که اثار ماندگار در زمینه‌های مسائل روز و مرتبط با فرهنگ و اجتماع پیرامونی تولید کنیم و از اینکه گاهی با بی مهری‌ها و نپذیرفته شدنمان در جشنواره‌ها روبرو می شویم نهراسیم و پا پس نزنیم.

آذر پندار گفت: من از حوزه تولید آمده‌ام و بنا دارم برابر رسالت کاری و مأموریتی که بر عهده ام نهاده شده در زمینه تهیه و تولید اثار خوب و قابل دیدن در زمینه فیلم کوتاه تلاش کنم.تولید فیلم بلند یا آموزش و انتخاب بازیگری و از این دست مسائل در حیطه کار ما نبوده و نیست و متوجه مشکلات و چالشهای فراوان پیش رویمان هم هستم به خصوص در سال‌های اخیر که تولید بیشتر شده و بخش‌های مختلف خصوصی نیز وارد این عرصه شده‌اند.

وی عنوان کرد: اعتقاد دارم برای یک مدیر حوزه سینما و تولید فیلم آنچه برجای می‌ماند تنها تولیدات نیست. تولیدات منتسب به سازنده‌هاست اما در حوزه نیروی انسانی، توفیق نیروهای مجموعه و فیلم‌سازان برای یک مدیر ارزشمند و لذت‌بخش‌تر است و دستاورد مهمی برای او محسوب می‌شود.از این رو انجمن سینمای جوانان به دلیل سر و کار داشتن با نیروی انسانی، جای بسیار مهم و به نوعی گلوگاه سازمان سینمایی به شمار می‌رود.

مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران اظهار کرد: اساس کار و رویکرد اصلی در دوره کاری جدید، توجه به تولید است و تلاش خواهیم کرد چگالی بودجه را به سمت تولید ببریم اما این به معنای غفلت از سایر حوزه‌ها مثل آموزش و تجهیز و توجه به دفاتر و استان‌ها و … نیست و ان‌شاءالله این ظرفیت‌ها در خدمت تولید قرار می‌گیرد فیلم‌هایی که به لحاظ تکنیک زبان سینما، شرایط حرفه ای و ژانر اجتماعی وضعیت بهتری دارند در اولویت پذیرش قرار می‌گیرند.



انتهای پیام/ف
منبع: مهر
برچسب ها: شیرازه ، مهر ، فارس
نظرات بینندگان