کد خبر: ۱۵۷۵۳۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۴ - ۰۷ دی ۱۴۰۱
معاون دادستان کل کشور:

تاکنون هیچ شکایتی درباره آزار و اذیت زنان در زندان‌ها دریافت نشد

خرم آبادی، ضابطین زندان‌های دادستانی کل کشور از بازدید هیات قضایی از زندان زنان قرچک گفت : تاکنون هیچ گزارش یا شکایتی درباره آزار و اذیت زنان در زندان‌های شهرستان نیز دریافت نشده است.
به گزارش سرویس سیاسی شیرازه،عبدالصمد خرم آبادی معاون دادستان کل کشور درباره شایعات مطرح شده درباره آزار و اذیت برخی از زنان بازداشت شده، گفت: در اجرای دستور دادستان کل کشور هیاتی سه نفره به سرپرستی یکی از قضات دادسرای دیوان عالی کشور در روزهای گذشته از زندان زنان قرچک بازدید کردند و با زندانیان به گفت و گو پرداختند.

وی افزود : در این بازرسی، هیات قضایی با همه بازداشت‌شدگان اغتشاشات گفتگو کرد و با وجود اعلام آمادگی برای رسیدگی به همه شکایات و ادعاها، شکایتی در رابطه با تعرض و آزار و اذیت جنسی مطرح نشد.

خرم آبادی اضافه کرد: تعدادی از بازداشت‌شدگان از هیات بازرسی، تقاضای تبدیل قرار بازداشت موقت خود به قرار وثیقه یا کفالت داشتند که در هماهنگی با قضات رسیدگی‌کننده و همکاری آنها با تبدیل قرار و آزادی آنها موافقت شد.

معاون دادستان کل کشور بیان کرد: در اجرای دستور دادستان کل کشور، دادستان‌های سراسر کشور نیز موظف شده‌اند از زندان‌هایی که زنان در آنها نگهداری می‌شوند بازدید کرده و وضعیت آن‌ها را بررسی کنند.

وی تصریح کرد: تاکنون هیچ گزارش یا شکایتی درباره آزار و اذیت زنان در زندان‌های شهرستان نیز دریافت نشده است.

روز گذشته سه‌شنبه ششم دی نیز ستاد حقوق بشر با اشاره به بازدید اخیر از زندان زنان (قرچک)، ضمن رد ادعای آزار جنسی زندانیان زن، اعلام کرد: دبیر ستاد حقوق بشر و هیات همراه در بازدید از زندان زنان، از بند بازداشت شدگان اخیر بازدید و ضمن گفتگوی کلی با آنان، با تعدادی از بازداشت شدگان نیز بطور جداگانه گفتگو کردند. در هیچ یک از این گفتگوها، مطلب یا شکایتی درباره آزار جنسی مطرح نشده است که بخواهد مورد پیگیری قرار گیرد.

انتهای پیام/ف
برچسب ها: شیرازه ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان