کد خبر: ۱۵۷۵۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۶ - ۱۰ دی ۱۴۰۱
معاون فرهنگی اجتماعی سازمان تامین اجتماعی در گفتگو با شیرازه:

فتنه خط شاخص و تشخیص حق از باطل است

۹ دی‌ماه ۸۸ حماسه عظیم تاریخی ملت ایران و سربلندی ملت در مقابل جبهه نفاق بود.
به گزارش سرویس اجتماعی شیرازه،احمد اسفندیاری معاون فرهنگی اجتماعی و امور استان های سازمان تامین اجتماعی در گفتگو با این رسانه  هدف از شکل گیری فتنه ۸۸ را اینگونه شرح داد:دولتی با شعارها و گرایش های انقلابی سر کار بود و توفیقات بسیاری به دست آورده بود و عدالت شعار محوری دولت مردان بود. شرایط به گونه ای بود که آمریکا اولین بار پس از انقلاب برای پذیرش شرایط ایران اعلام آمادگی کرده بود.در عرصه داخلی اقتصاد شرایط بهینه ای داشت و گفتمان جمهوری اسلامی نقل رایج محافل جهانی شده بود و رویکرد تهاجمی دولت در موضوع صهیونیزم در صحنه بین المللی، جبهه سازش و استکبار را در موضع ضعف قرار داده بود. در نگاهی دیگر برای اولین بار پس از انقلاب حلقه بسته مدیریتی کشور گشوده شده بود و بخشی از نیروهای تربیت شده مکاتب انقلابی مدیریت کشور را به عهده گرفته و موفقیت های بسیاری به دست آورده بودند. مدیران حلقه بسته و وابسته و غربگرایان ضمن احساس خطر و برگزاری جلسات مشترک و کنار گذاشتن اختلافات بنای تقابل با دولت مستقر را گذاشتند و رهبر معظم انقلاب را که همیشه حامی قانون و دولت بوده اند برای نپذیرفتن نتیجه انتخابات و ابطال بالاترین حضور مردم در انتخابات را تحت فشار گذاشتند.

شیرازه:آرایش گروه‌های سیاسی داخلی در قبال فتنه ۸۸ چگونه بود؟

اسفندیاری:

طبیعتا اغلب گروههای انقلابی ضمن پذیرش قانون و نتیجه انتخابات ذیل نظام و رهبری تعریف شدند و اینگونه بود و در سوی دیگر سران جریان های موسوم به راست سنتی، غرب گرایان و سران اصلاح طلب ضمن اعلام تقلب در انتخابات اصل نظام را نشانه گرفته و امنیت ذهنی مردم را نشانه گرفتند.

هر چند جریان های قبل و بعد از انتخابات به صورت سیال از ابتدای فرآیند انتخابات تا پایان آن و تا نهم دی ماه و یا ۲۵ بهمن ماه کاملا متغیر بوده اند اما سران جریان‌های بالا عملا در جبهه تقابل با نظام قرار گرفتند.

 شیرازه:چه گروه‌ها و اشخاصی در جریان فتنه ۸۸ رفوزه شدند؟

اسفندیاری:

در یک کلمه آنهایی که ولایت‌پذیر نبودند. کسانی که حاضر نشدند فصل الخطاب بودن منویات حضرت آقا را بپذیرند

شیرازه:در مسیر فتنه، بزرگ‌ترین خیانت برخی احزاب و سیاسیون داخلی چه بود؟

اسفندیاری:

اختلال در سامانه محاسباتی مردم و سلب امنیت روانی و تلاش برای اختلال در اعتماد مردم به نظام.ما ۴ مرحله طی کردیم:
الف) نظام راضی-بخش از مردم (مدعیان تقلب و کسانی که ساده لوحانه تخلف را تقلب فرض کردند) ناراضی تا ۳۱ خرداد
ب) نظام ناراضی- مردم ناراضی از ابتدای تیر تا میانه تیر 
ج) نظام ناراضی- مردم راضی
از میانه تیر تا دی ماه
د) نظام راضی- مردم راضی
۹ دی ماه آغاز فرآیند رضایت دوسویه بود.

شیرازه:نقش رهبر معظم انقلاب در خنثی‌سازی فتنه ۸۸ چگونه بود؟

اسفندیاری:

طبیعتا بدون فصل الخطاب قرار دادن فرمایشات رهبر معظم انقلاب و ورود زمان شناسانه و مدیریت شخص ایشان در مساله امکان رفع مساله بدین شکل فراهم نبود. من جمله اینکه جلسه مشهور با کاندیداها و نمایندگان ایشان و قرار دادن زمان اضافه جهت طرح شکایت نامزدهای انتخاباتی از فرصت های ایشان برای جذب حداکثری حتی از معترضین و حامیان ایشان بود که در چتر نظام باقی بمانند.

شیرازه:بصیرت مردمی چگونه آتش فتنه را فرو نشاند؟

اسفندیاری:

مهم ترین عنصر قدرت نظام جمهوری اسلامی مردم هستند و بدون ایشان هیچ توفیقی حاصل نمی آمد و سرآمد آن وقایع و توفیقات حضور مردم و پایان فتنه ۸۸ پس از ۸ ماه جنگ ترکیبی و جهاد و روشنگری بود. اتفاقی که قبل از آن در هیچ کاری عالم نمونه مشابهی نداشته است.

شیرازه: بعد از فرو نشستن گرد و غبار فتنه آرایش گروه‌های سیاسی داخلی چگونه تغییر کرد؟

اسفندیاری:

همانطور که عرض کردم این آرایش سیال بود و عده ای که گمراه شده بودند به دامان ملت و آغوش نظام بازگشتند و اگر در ابتدا این فرض وجود داشت که معترضین جمعیت قابل توجهی دارند سیاست جذب حداکثری باعث کنار رفتن غبار فتنه و کم و کمتر شدن معترضین شد و در پایان بدنه یکپارچه ملت بود که نه دی تاریخی را ساخت.

شیرازه:نقش رسانه های داخلی و خارجی درجریان فتنه چگونه توصیف می شود؟

اسفندیاری:

عامل اصلی دشمن و دلیل پیش برد بخشی از کار فتنه همین بخش از رسانه ها و فعالیت خارج از استاندارد و قانون آنهاست که در حمایت از فتنه تمام شاخصه ها و قواره های کار خبری را کنار گذاشتند.

شیرازه:رسانه‌های داخلی چگونه به ماجرای فتنه ورود کردند؟

اسفندیاری:

دقیقاً باید گفت فتنه خط شاخص و تشخیص حق از باطل است و رسانه‌ها خصوصا شبکه‌های اجتماعی در فتنه ذات و ماهیت خود را در حمایت از استکبار نشان دادند مثل تویتر که به اعتراف وزیر خارجه آمریکا و به در خواست دولت این کشور تعمیرات دوره ای خود را برای حمایت از فتنه به تاخیر انداخت.


 شیرازه:از فتنه ۸۸ به‌عنوان نسخه‌ای از تلاش برای ایجاد انقلاب مخملی یا رنگی یاد می‌شود. انقلاب مخملی یا رنگی چیست و منابع طراحی و پشتیبان آن چیست؟

اسفندیاری:

بر اندازی یک ساختار سیاسی بدون جنگ و به دست ارکان آن انقلاب مخملیست و همه انقلاب های مخملی تحت حمایت آمریکا و صهیونیزم بین الملل و با هزینه گزاف ایشان در بنیاد سوروس و دفاع از دموکراسی صورت پذیرفته است.

 شیرازه: چگونه می‌توان از تکرار فتنه‌هایی از جنس فتنه ۸۸ جلوگیری کرد؟

اسفندیاری:

اصلی ترین نسخه جلوگیری از تکرار فتنه ۸۸ جهاد تبیین و باز گذاشتن فضای گفت و شنود است.

پای سخن و حرف مردم بودن و شفافیت در مسائل و محرم دانستن مردم و فهم این نکته ظریف که مردم با احدی عقد اخوت ندارند و هیچ کس به جز امام خامنه ای شاخص نظام نیست،  همانگونه که پیش از ایشان امام خمینی شاخص نظام بوده اند


انتهای پیام/د


نظرات بینندگان