کد خبر: ۱۵۷۷۳۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۰ - ۲۴ دی ۱۴۰۱
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر فارس:

نگاه تربیتی حضرت فاطمه(س) الگوی تمام عیاری برای همه مسلمانان است

حجت الاسلام محمودزاده تصریح کرد: نگاه تربیتی حضرت زهرا(س)است که می‌تواند الگوی تمام و کاملی برای همه ما باشد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری شیرازه، حجت الاسلام محمود محمودزاده مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر فارس امروز ۲۴ دی ماه در مراسم جشن سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، که با حضور تعدادی از بانوان شاغل در بخش های مختلف برگزار شد،ضمن گرامیداشت میلاد این بانوی بزرگوار، اظهار کرد: فهم جایگاه، شخصیت و عظمت حضرت فاطمه کار بسیار دشواری است سخن گفتن در مورد ایشان نیز بسیار سخت است.

 وی با بیان اینکه حضرت مهدی(عجل الله) می فرمایند"الگوی من حضرت زهرا سلام الله علیها می باشد"، افزود:  پس الگوی تمام عالم هستی وجود نازنین این بانوی بزرگوار است.

حجت الاسلام محمودزاده در ادامه به بخشی از زندگی حضرت فاطمه زهرا و بُعد شخصیتی ایشان اشاره کرد و گفت: یکی از ابعاد شخصیت وجودی حضرت زهرا در موضوع تربیت در محیط خانواده و اجتماع می‌باشد، تربیت در مکتب اسلام اصلی‌ترین موضوع است.

کانون اولیه و مهم تربیت، نهاد خانواده است

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر فارس با تاکید بر اینکه محور اصلی در عالم اسلام موضوع تربیت است عنوان کرد: مبحث تربیت موضوع اصلی و محوری دین اسلام می‌باشد از طرفی نیز کانون اولیه و مهم تربیت، نهاد خانواده است.

وی با اشاره به اینکه خداوند برای هدایت بشر روش‌های متعددی را در پیش گرفته که یکی از مهمترین آنها معرفی الگوست، عنوان کرد: در بحث تربیت و خانواده، اهل بیت عصمت و طهارت را به عنوان الگو معرفی کرده است و در بین آنان نیز محور این خانواده وجود نازنین حضرت زهرا سلام الله علیها است.

محمودزاده با بیان اینکه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها محور یک خانواده تمام الگو است برای موضوع تربیت،  اظهار کرد: این بانوی بزرگوار پنج نکته از جمله محبت، شخصیت، دقت در ظاهر و باطن، ارتباطات و سرمایه را در موضوع تربیتی مد نظر داشتند که همه این موارد بایستی با محوریت خداوند باشد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر در پایان تصریح کرد: نگاه تربیتی حضرت زهرا است که می‌تواند الگوی تمام و کاملی برای همه ما باشد.

انتهای پیام/224224





نظرات بینندگان