کد خبر: ۱۵۷۹۷۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۲ - ۱۶ بهمن ۱۴۰۱
رئیس کل دادگستری استان فارس خبر داد:

صدور کیفرخواست و برگزاری دادگاه متهمان پرونده حادثه تروریستی شاهچراغ(ع)

رئیس کل دادگستری استان فارس از صدور کیفرخواست و برگزاری دادگاه متهمان پرونده حادثه تروریستی به شاهچراغ خبر داد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری شیرازه، به نقل از روابط عمومی دادگستری فارس، حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم موسوی رئیس کل دادگستری استان فارس از صدور کیفرخواست و برگزاری دادگاه متهمان پرونده حادثه تروریستی به شاهچراغ خبر داد.

وی با اعلام این خبر گفت: پس از صدور کیفرخواست و ارسال پرونده به دادگاه انقلاب اسلامی شیراز  5 متهم این حادثه به زودی پای میز محاکمه حاضر خواهند شد.

موسوی با بیان اینکه در کیفرخواست صادر شده  اتهام این افراد محاربه ، افساد فی‌الارض، بغی و اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی عنوان شده است، گفت: این افراد با رصد اطلاعاتی و همکاری مشترک نهادهای امنیتی و اطلاعاتی در شهرهای متخلف کشور دستگیر شدند و همگی تبعه یکی از کشورهای همسایه می‌باشند.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس با اشاره به اینکه آخرین متهم پرونده حمله تروریستی به زائران و خادمان حرم مطهر شاهچراغ (ع) در اواخر آذر ماه دستگیر شد گفت: رسیدگی به بخشی از این پرونده در صلاحیت محاکم انقلاب اسلامی تهران می باشد.

حجت الاسلام موسوی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه شهداء انقلاب بیان کرد: خداوند متعال به همه ما توفیق بدهد تا در مسیر خطیری که گام نهاده‌ایم ثابت قدم و پاسدار خون مقدس شهدا باشیم  و در عرصه حساس اجرای عدالت از انوار شهدای گرانقدر کمک بطلبیم و ارواح مطهر اولیای الهی  همه ما را یاری کند تا در ایفای تکالیف و انجام مسئولیت الهی که بر دوش ما نهاده شده است به نحو شایسته انجام وظیفه کنیم.

به گزارش شیرازه،  در حمله تروریستی چهارم آبانماه 1401 به حرم مطهر شاهچراغ (ع) 13 تن از خادمان و زائران به شهادت رسیدند.

همچنین در شب حادثه مهاجم مسلح در درگیری با مأموران کشته شد و در ادامه تعداد دیگری از متهمان مرتبط با این اقدام تروریستی شناسایی و دستگیر شدند.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان