کد خبر: ۱۵۸۰۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۷ - ۲۴ بهمن ۱۴۰۱
فرمانده انتظامی استان فارس خبر داد:

کشف ۱۴۵ کیلو تریاک در عملیات مشترک پلیس فارس و بوشهر

فرمانده انتظامی استان فارس از توقیف سواری سمند و کشف ۱۴۵ کیلوگرم تریاک در عملیات مشترک پلیس مبارزه با مواد مخدر استان فارس و بوشهر خبر داد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، سردار رهام‌بخش حبیبی، فرمانده انتظامی استان فارس، گفت: در راستای طرح مبارزه با سوداگران مرگ، ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان بوشهر با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند فردی با سواری سمند در محور لارستان - شیراز در حال انتقال یک محموله تریاک است که موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فارس قرار گرفت.

سردار حبیبی افزود: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان‌های جهرم و خفر استان فارس پس از هماهنگی با مرجع قضایی به این محور اعزام و با برپایی تور ایست و بازرسی سواری سمند حامل تریاک را شناسایی و دستور ایست صادر کردند.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه ماموران انتظامی موفق شدند با اقدامات فنی و تخصصی خودرو را توقیف کنند، تصریح کرد: در بازرسی از این سواری 145 کیلوگرم تریاک کشف شد.

وی با بیان اینکه در این خصوص راننده و سرنشین قاچاقچی دستگیر و برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند، از مردم خواست هر گونه مورد مشکوک را سریعا به سامانه فوریت‌های پلیسی 110 اطلاع و پلیس را در مبارزه با سوداگران مرگ یاری رسانند.

کلاهبرداری از طریق خرید اجناس در سایت دیوار

کاووس حبیبی رئیس پلیس آگاهی استان فارس نیز از دستگیری فردی که از طریق خرید اجناس شهروندان در سایت دیوار مبلغ 40 میلیارد ریال از آن‌ها کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

وی، اظهار کرد: در پی دریافت چند فقره شکواییه از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری از طریق خرید اجناس آن‌ها در سایت دیوار، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی قرار گرفت.

 حبیبی در ادامه بیان کرد: کارآگاهان با بررسی اظهارات شکات متوجه شدند که متهم نسبت به خرید اجناسی که شهروندان در سایت دیوار جهت فروش گذاشته بودند اقدام و مقداری از وجه معامله را به صورت نقدی بلافاصله پرداخت و مابقی مبلغ را طی یک فقره چک به تاریخ روز بعد که بنام فرد دیگری می‌باشد در اختیار شکات قرار داده که پس از مراجعه آن‌ها به بانک چک‌ها فاقد موجودی بوده است.

این مقام انتظامی افزود: کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری با انجام تحقیقات میدانی و اقدامات فنی و اطلاعاتی متهم را شناسایی و در هنگام ورود به مخفیگاهش در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه وی را دستگیر کردند.

رئیس پلیس آگاهی فارس همچنین تصریح کرد: متهم پس از انتقال به اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی در بازجویی‌های تخصصی کارآگاهان به کلاهبرداری از 12 نفر به مبلغ 40 میلیارد ریال اعتراف و با قرار صادره از سوی مرجع قضایی روانه زندان شد.

حبیبی اظهار کرد: با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد متهم دارای 2 فقره سابقه کیفری به اتهام سرقت و کلاهبرداری و چندین پرونده اتهامی در شعب مختلف دادسرا است.

رئیس پلیس آگاهی استان فارس در پایان از شهروندان خواست در قبال اجناس و کالا‌هایی که در سایت دیوار جهت فروش می‌گذارند هیچ گونه چکی را قبول نکرده و وجه معامله را به صورت کامل دریافت کنند تا در دام کلاهبرداران گرفتار نشوند.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان