کد خبر: ۱۵۸۱۳۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۶ - ۲۸ بهمن ۱۴۰۱
نماینده ولی فقیه فارس:

مسئولان باید زمینه ازدواج آسان را برای جوانان فراهم کنند

امام جمعه شیراز، گفت:مسئولان اجتماعی باید زمینه ازدواج آسان را برای جوانان فراهم کنند تا خود به خود جلوی موارد فحشا و بی‌عفتی در جامعه گرفته شود.
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری شیرازه، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نمازجمعه امروز شیراز ضمن تشکر از ملت ایران و مردم استان‌ فارس برای حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه اظهار کرد: ملت ایران با بصیرت و اندیشه پاک خود مسائل را تحلیل کردند و دانستند که ارزش دین و داشتن حکومت اسلامی بیش از هر چیزی است. جا دارد به ملت ایران افتخار شود و آنها تشکر شود؛ دشمن خوابش را ببیند که بتواند دل این مردم را از اسلام، امام، شهدا و رهبری معظم انقلاب اسلامی جدا کند.

آیت الله دژکام بیان کرد: در هفته آینده روز اقتصاد مقاومتی را در پیش داریم؛ در حال حاضر عمده گله‌مندی‌هایی که در کشور وجود دارد مربوط به مسائل اقتصادی است؛ این تنها به کمبود درآمد محدود نمی‌شود، بحث سر این است که درآمدها عادلانه توزیع نمی‌شود؛ باید عدالت در این زمینه برقرار شود.

وی با اعتقاد به اینکه عدالت یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی است، یادآور شد: بی عدالتی باید جبران شود و وظیفه ثروتمندان در این مسیر بیشتر است، آنها باید به تهی دستان کمک کنند تا عدالت ایجاد شود؛ مسئله اقتصاد مقاومتی به معنای سختی کشیدن نیست بلکه اقتصاد مقاومتی برای برقراری عدالت در کشور است.

دژکام به تأکیدات رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم اشاره کرد و گفت: عده‌ای تصور می‌کنند تنها راه حل مشکلات اقتصادی این است که تسلیم آمریکا شویم و آمریکا به هر قیمتی نفت ما را بخرد و از ما سوء استفاده کند. ما در زمان شاه این را تجربه داشتیم، در آن زمان ایران در منطقه ژاندارم آمریکا بود و نفت از ایران خریداری می‌شد اما پول نفت به ملت ایران تعلق نمی‌گرفت. باید این سیاست را تغییر دهیم.

وی اضافه کرد: اقتصاد مقاومتی دو کار را با هم انجام می‌دهد. اقتصاد مقاومتی باعث افزایش درآمد و توزیع عادلانه درآمد در کشور می‌شود و با تحقق این امر همه در حد یک زندگی متعارف بهره‌مند می‌شوند؛ بدون شک جوانان و نیروهای تحصیل کرده کارآمد ما از عهده این کار و پیاده کردن سیاست اقتصاد مقاومتی بر خواهند آمد به شرط اینکه جای پای یک تیم جوان، کارآمد فهیم و اهل اقتصاد در دولت باز شود. دولت باید به ساماندهی یک تیم جوان در عرصه اقتصاد بپردازد.

امام جمعه شیراز در ادامه با بیان اینکه شریک تجاری برای تأمین اعتبارات از مهمترین دغدغه‌ها در این زمینه به شمار می‌رود، گفت: در توافقی که در سفر ریاست جمهوری به چین انجام شد یکی از بندها این است که شریک تجاری داشته باشیم؛ ۵۰۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری چین در این قرارداد پیش‌بینی شده که رقم قابل توجهی است. ما مطمئن هستیم که به موازات آن سرمایه‌های سرگردان بسیاری در کشور شکل پیدا می‌کند.

وی اضافه کرد: اگر این سرمایه ها به بخش تولید و تجارت وارد شود نه تنها در ایران بلکه در سازمان شانگهای حرکت ایجاد می‌کند. این معامله بزرگ است و باعث نان آوری می شود.

دژکام با بیان اینکه بی مطالعه گی بد دردی در جامعه است، گفت:صاحبان فکر، اندیشه و فعالان دانش بنیان فارس درخواست داریم تا در این زمینه مطالعه داشته باشند تا متوجه شویم در استان فارس چه سهمی از این معاملات می‌توانیم داشته باشیم هرچه سهم بیشتر شود جوانان راحت‌تر زندگی می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در فارس، گفت: مسئولان استان نیز حمایت کنند تا در این مسیر نقش خودمان در پیشبرد و بهبود وضعیت مردم به خوبی انجام دهیم.

امام جمعه شیراز با اشاره به بزرگترین رخداد عالم مبعث پیامبر اسلام (ص)، افزود: ۲۷ رجب روز عید بزرگ مبعث مسلمانان یعنی روزی که پیامبر اسلام (ص) از جانب خداوند به پیامبری مبعوث شد و اولین آیات نورانی قرآن در بیت‌المعمور و قلب نازنین پیامبر نازل شد.

وی ادامه داد: قرآن کریم جاودانه‌ترین معجزه الهی است و باید سعی شود در مراسم و مجالس شادی و سرور از آیات قرآن نیز بهره‌مند شویم و به آن توجه ویژه داشته باشیم.

آیت‌الله دژکام در خطبه‌های اول نمازجمعه نیز با اشاره به آیه ۱۱۲ سوره مبارکه انعام گفت: ما خودمان را پیرو پیغمبر می‌دانیم و می‌خواهیم دشمن‌مان را بشناسیم؛ خدا در این آیه می‌فرماید که پیامبران همه دشمن داشته‌اند؛ این در حالیست که دین شناسی را به گونه‌ای به ما آموخته‌اند که تصور می‌کنیم پیامبران دشمن نداشته‌اند و این فقط ما هستیم که با دشمن رو به رو هستیم.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه شیطان‌های انسی و جنی از دشمنان پیامبران هستند و باید با دشمنان پیامبر مقابله کنیم، گفت: برخی دشمنان مرموزانه حرف‌هایی را برای برخی دیگر منتقل می‌کنند که این حرف‌ها دو ویژگی دارد. حرف‌های دشمنان تزئین شده است و به همین دلیل است که جاذبه دارد؛ به عنوان مثال فیلمی برای انحراف مردم در هالیوود می‌سازند که از نظر زیبایی‌ها در تراز اول قرار دارد و گوش و چشم انسان را جذب می‌کند؛ در واقع بری فریب دادن جوانان از آرایه‌های کلامی و زیبایی‌های هنری استفاده می‌کنند. این ویژگی اول دستگاه تبلیغاتی دشمن است که تقوا و پرهیز مانع از جذب جوانان به این تبلیغات می‌شود.

وی فریب و دروغ را از دیگر ویژگی‌های دستگاه تبلیغاتی دشمن دانست و گفت: شیطان و یا دشمن دروغ را برای مردم قشنگ جلوه می‌دهد؛ در دو یا سه ماه گذشته دشمنان نظام می‌گفتند هیچکس طرفدار جمهوری اسلامی نیست اما روز ۲۲ بهمن ماه متوجه شدند که این نظام از طرفداران بسیاری بهره می‌برد اما باز هم این اتفاقات و رویدادها را سانسور می‌کنند.

امام جمعه شیراز اضافه کرد: مردم می گویند ما اصل نظام را می‌خواهیم اما دشمنان این موضوع را سانسور می‌کنند. آنها به قدری پاکیزه و فنی کار می‌کنند که رهبر معظم انقلاب نیز چندین بار تاکید کردند که دشمن نقشه را قشنگ کشیده است اما نقشه خنثی کن که همان مردم هستند هر چه شیاطین می‌بافند را پنبه می‌کنند.

وی به آیه ۲۱ سوره نور اشاره کرد و گفت: مردم باید محکم در مقابل تحریکات شیطان و آنچه که شیطان قصد دارد در جامعه رواج دهد بایستند؛ چراکه هر کس به دنبال مسیر شیطان که کارش فحشا و منکر است برود به بیراهه رفته است.

وی با اشاره به این مصرع که «بنده اویم و از هر دو جهان آزادم» گفت: اگر بنده خدا باشیم از همه چیز آزاد هستیم خدا به ما اختیار می‌دهد اما آنچه خدا می‌گوید به نفع ماست‌؛ می‌توانیم آزادانه دستور دین را انتخاب کنیم و فرمان ببریم.

آیت‌الله دژکام با اشاره به اینکه به بهانه آزادی نباید پشت پا به بندگی خدا بزنیم،گفت: نیاید بگذاریم شیاطین فضای شهر را پر از گناه، آلودگی، فحشا، منکر کنند و هر غلطی که می خواهند بکنند. خدا می‌فرماید دنبال کار شیاطین نروید؛ شیطان امر به فحشا، منکر، کشف حجاب و رفتارهای جنسی ناروا می‌کند. باید جلوی شیطان بایستید وگرنه خودتان و دودمان‌تان را به باد می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس عنوان کرد: در حال حاضر شیطان برنامه‌ریزی عجیبی کرده و تمام قوای خود را برای رواج فحشا و منکر گذاشته است؛ دشمنان سیاست اندلسی کردن ایران را در پیش گرفته‌اند؛ باید مقاومت کرد و با کسانی که این کارهای زشت را انجام می‌دهند برخورد شود. البته یک سری کارها، کارهای ایجابی است؛ باید مراقب جوانان باشیم.

وی بیان داشت: مسئولان اجتماعی باید زمینه ازدواج آسان را برای جوانان فراهم کنند که بتوان از اتفاقات ناخوشایند در جامعه توسط جوانان پیشگیری کرد. بایستی جوانان را از دام دشمنان نجات دهیم. زمینه ازدواج آسان باید فراهم شود. پیگیری برای تحقق این امر و انجام این نوع اقدامات نیمه کاره در استان رها می‌شود.

امام جمعه شیراز اظهار کرد: همه مسئولان و مراکزی که خدمات اجتماعی ارائه می‌دهند باید برای فراهم کردن شرایط ازدواج آسان تلاش کنند تا خود به خود جلوی موارد فحشا و بی‌عفتی گرفته شود؛ مسئولان و خانواده‌ها باید بازار دشمنان را کساد کنند؛ دین باید در این عرصه تقویت شود. باید از مرزهای عفاف دفاع کنیم و ازدواج آسان را سامان دهند.

انتهای پیام/
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان