کد خبر: ۱۵۸۶۴۸
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۹ - ۱۲ فروردين ۱۴۰۲
استاندار فارس در پاسخ به شبهات رفراندوم جمهوری اسلامی:

تا کنون کشورهای دیگر پس از استقلال خود چند بار رفراندوم برگزار کرده‌اند؟

استاندار فارس، عنوان کرد: کشورهایی که الگو و ایده آل آنهاست آیا تاکنون و بعد از انقلاب‌های خود ۱۰ سال یا ۴۰ سال پس از آن رفراندوم برگزار کرده‌اند؟
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری، شیرازه، محمد هادی ایمانیه استاندار فارس در گفتگو با خبرنگار این رسانه به اهمیت پرداختن به روایت ۱۲ فروردین و روز جمهوری اسلامی و بازگو کردن آن برای نسل جوان و نوجوان پرداخت و گفت: به نظر من بزرگترین وسیله تهاجم دشمن در این حوزه‌ها سیاه‌نمایی و کاهش امید بین مردم به ویژه قشر جوان و نوجوانی است که شاهد انقلاب و اتفاقات دوران مقدس که دو دوره باشکوه کشور است، نبوده‌اند.

وی با بیان اینکه امری طبیعی است که راحت‌تر تحت تاثیر تبلیغات سیاه دشمن قرار بگیرند، اظهار کرد: بنابراین اگر منطقی فکر کنیم و متدبرانه بیاندیشیم، بهترین راه مبارزه با این تهاجم جهاد تبیین است. 

ایمانیه با تاکید بر اینکه جهاد تبیین و مقایسه قبل و بعد از انقلاب به شکل کلی توسط یک نفر (فرض کنیم مثلا رئیس جمهور) امکان پذیر نیست، افزود: نه فرصت این امر و نه اطلاعات و اشرافش بر همه موضوعات توسط یک فرد امکان پذیر است.

استاندار فارس با بیان اینکه هر سازمان یا ارگان و نهادی، مقایسه‌ای از پیشرفت‌ها و خدمات حوزه خود در قبل و بعد از انقلاب داشته باشد، اظهار کرد: هر چند در استان فارس سعی کردیم این امر را اجرا کنیم اما هنوز راضی نیستم و باید جهاد تبیین با جدیت و تلاش بیشتر دنبال شود.

نماینده عالی دولت در فارس به پیشرفت‌های کشور در زمینه کشاورزی‌، پزشکی‌، عمران‌، علمی، صنعت و...اشاره کرد و ادامه داد: از ترفندهای دشمن، نا امید کردن مردم ما و کوچک جلوه دادن پیشرفت‌هاست.

مقام ارشد استان با بیان اینکه ما اگر بتوانیم ۳ مقایسه را در ستون و جدول، انجام دهیم، به نظر بزرگ‌ترین خدمت را در جهاد تبیین انجام داده‌ایم، عنوان کرد: ستون اول آنچه که بلافاصله قبل انقلاب بوده، ستون دوم ارائه آنچه وضعیت فعلی ماست و ستون سوم وضعیتی که کشورهای دیگر با جمعیت مشابه و شرایط مشابه ما راجع به این شاخص‌ها دارند. 

وی بر این نکته نیز تاکید کرد که رسانه‌ها هم باید در این راستا کمک کنند تا جهاد تبیین تبدیل به یک مطالبه از سازمان‌ها شود. یعنی سازمان صمت، جهاد کشاورزی، ورزش و جوانان و... همه می‌بایست آمار خدمات خود را ارائه دهند.

ایمانیه در پاسخ به این سوال که نظر شما در خصوص شبهات برگزاری رفراندوم جمهوری اسلامی که از سوی برخی مطرح می‌شود، چیست؟ عنوان کرد: در پاسخ به این گونه افراد باید گفت کشورهایی که الگو و ایده آل آنهاست آیا تاکنون و بعد از انقلاب‌های خود ۱۰ سال یا ۴۰ سال پس از آن رفراندوم برگزار کرده‌اند؟ به طور مثال آمریکا پس از استقلال تاکنون چند مرتبه رفراندوم و همه پرسی برگزار کرده که بداند مردم موافقند یا مخالف؟

استاندار فارس در پایان تصریح کرد: در واقع این شبهاتی که گفتید در راستای مغلطه کاری‌های خودشان است.

انتهای پیام/224224
نظرات بینندگان