کد خبر: ۱۵۹۱۴۱
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۸ - ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
مسئول سیاست ورزی و مطالبه‌گری بسیج دانشجویی فرهنگیان کازرون :

تنها راه رسیدن به تمدن نوین، اجرای سند تحول بنیادین است

مسئول سیاست‌ورزی و مطالبه‌گری بسیج دانشجویی فرهنگیان کازرون گفت:نقشه راه کنونی ما برای رسیدن به تمدن نوین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است.
به گزارش خبرنگار گروه شهرستان‌ها پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»،فائزه محمودی ،دانشجو معلم بسیجی دانشگاه فرهنگیان در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه کازرون به مناسبت هفته معلم گفت: نقشه راه کنونی ما  برای رسیدن به تمدن نوین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است و استراتژی آن دگرگونی و تغییر در همه شاخه‌های آموزش و پرورش است چرا که به فرمایش رهبری دستگاه آموزش و پرورش نیازمند نوسازی است ، چون هم فرسوده است و هم از همان آغاز دارای عیوبی بوده است.

وی با اشاره به بی عدالتی آموزشی در نظام آموزشی کشوراظهار داشت: یکی از موضوعات نیازمند به تحول مدارس خصوصی است،که آموزش را مشابه کالایی به فروش می‌رساند در حالی که هم از لحاظ فقهی و هم از لحاظ قانونی آموزش حق همگان و رایگان است. این رفاه طلبی و دنیازدگی ما را از آرمان‌های انقلاب همچون عدالت، به قدرت رسیدن مستضعفین ،انفاق و... دور و دورتر می‌کند‌.

مسئول سیاست ورزی ومطالبه گری بسیج دانشجویی فرهنگیان کازرون در ادامه افزود: تحول در آموزش و پرورش، نه با آمد و رفت دولت و وزیر محقق می‌شود ونه  با ابلاغیه های مکرر، تحول یک مبارزه هست، یک مبارزه درونی برای اصلاح و افزایش توان رویارویی با تمدن غرب.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه دانشگاه فرهنگیان اظهار داشت: نقطه ثقل و حیاتی تحول بنیادین  توجه به دانشگاه فرهنگیان است که هنوز جایگاه خود را در نگاه مسئولین پیدا نکرده است،در دانشگاه فرهنگیان بایستی شایستگان وارد شوند و هم به شایستگی رشد و پرورش یابند تا نسلی شایسته توسط معلمان آینده برای تمدن نوین اسلامی پرورش یابند.

این دانشجوی بسیجی افزود: به فرموده رهبر معظم جنگ امروز ،جنگ تعلیم و تربیت هست و همه مردم ،همه ارگان‌ها و همه نهادها باید وارد میدان این جنگ شده و همه امکانات خود را برای پیروزی حق در این نبرد ناتمام بسیج نمایند.

وی در پایان ضمن گلایه مندی از مسئولین گفت: دانشگاه فرهنگیان واحد کازرون از مشکلاتی رنج می‌برد که نیازمند همت مسئولین شهرستان ،استان است که مدیریت و دانشجویان این دانشگاه چشم انتظار به میدان آمدن مسئولین و ظرفیت‌های موجود برای رفع این مشکلات هستند.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان