کد خبر: ۱۵۹۳۴۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۰ - ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز:

شیراز ظرفیت تبدیل شدن به قطب گردشگری را دارد

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در آیین افتتاح ۳۷ پروژه عمرانی این کلانشهرگفت:شیراز ظرفیت لازم برای تبدیل‌شده به قطب گردشگری ایران را دارد و باید برای رسیدن به این مهم همت کرد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری «شیرازه»،در هشتمین جهش عمرانی کلان‌شهر شیراز ۳۷ پروژه بااعتبار ۲۶۴ میلیارد تومان افتتاح و یا عملیات اجرایی آن‌ها آغاز شد که لطف‌الله شیبانی فرماندار شیراز در آیین احداث هم‌زمان 20 زمین چمن مصنوعی در مدارس شیراز که کلنگ آن با در هنرستان شهید ظل‌انوار خورده شد، گفت: این موارد در نقاط کم برخوردار اجرایی شود تا کودکان و نوجوانان آن محلات نیز بتوانند از چنین فضا‌هایی بهره‌مند شوند.

طاهری رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این مراسم گفت: افتتاح پروژه، بهانه خوبی برای حضور در منطقه گویم است و امیدوارم نسبت به این منطقه که یکی از دروازه‌های مهم شیراز است، به‌صورت شایسته عمل کنیم.

مهدی طاهری با اشاره به افتتاح آزادراه بیان کرد: با افتتاح آزاد شیراز- اصفهان، این منطقه تحت‌فشار ترافیکی خواهد بود و نیازمند هماهنگی دستگاه‌های حوزه‌های شهری هستیم و با
بهره‌برداری از ایستگاه امداد و نجات خلاء امدادی گویم مرتفع می‌شود.

وی افزود: این منطقه باید با توجه به اهمیت آن در اولویت قرار گیرد و شهرداری باید بر اساس برنامه‌ها و ملزومات خود برای این منطقه برنامه‌ریزی کند؛ به‌طور مثال راه‌اندازی گلخانه می‌توانند سبب تحرک در این منطقه شود.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: ظرفیت اصلی شهر شیراز گردشگری آن است و اگر کسی دلسوز شیراز است باید برای توسعه این ظرفیت تلاش کند و زیرساخت‌های لازم را توسعه دهد، توسعه شیراز بر محور گردشگری است.

طاهری با تأکید بر توسعه گردشگری بیان کرد: شیراز ظرفیت لازم برای تبدیل‌شده به قطب گردشگری ایران را دارد و باید برای رسیدن به این مهم همت کرد.

شیراز ظرفیت تبدیل شدن به قطب گردشگری را دارد

وی خاطرنشان کرد: مردم شیراز مهم‌ترین ظرفیت این شهر هستند که رهبر معظم انقلاب نیز در سفر خود به فارس به این موضوع اشاره کردند، باید خدمات خود را ارائه دهیم تا شرمنده مردم نشویم.

محمدحسن اسدی شهردار شیرازبیان کرد: امروز نخستین مرحله جهش عمرانی امسال است که در ماه‌های بعد به‌صورت مستمر ادامه خواهد داشت، ما امسال بودجه 23 هزار میلیارد تومانی را داریم که با همه مشکلات دست‌یافتنی خواهد بود.

شهردار شیراز به برخی دیگر از جزئیات کار در این منطقه و محدودیت‌ها و مسائل اجرای این پروژه  اشاره کرد و گفت: این مسائل مانعی سر راه شهرداری شیراز نیست و به‌صورت تمام در حال فعالیت هستیم، اگر آزادراه شیراز اصفهان به بهره‌برداری برسد این محور جوابگوی تردد در این منطقه نخواهد بود؛ بنابراین در زمان‌بندی این پروژه بازنگری شود تا سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

وی تصریح کرد: در حال تلاش هستیم تا این پروژه حساس با سرعت و دقت بیشتری پیش رود.

 علی اکبر سلطانی رئیس کمیسیون حمل‌ونقل، عمران و ترافیک شورای اسلامی شهر شیراز نیز با اشاره به اینکه جهش عمرانی از سال گذشته وارد ادبیات شهرداری شیراز شد، گفت: جهش عمرانی اهدافی را دنبال می‌کند و ما شاهد سرزندگی شهر در حوزه‌های عمرانی هستیم.

وی افزود: امیدوارم برنامه‌ها و پروژه‌های که از دوره‌های قبل باقی‌مانده در این دوره و در قالب این طرح به پایان برسد.

محمد امین معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز نیز با اشاره به برنامه جهش عمرانی گفت: این برنامه بر اساس ارتقای زیرساخت‌های شهر شیراز در بخش‌های مختلف در سال گذشته با 124 طرح در بهمن‌ماه آغاز شد و در هفت دوره مختلف بااعتبار 13 هزار میلیارد و 400 میلیون تومان انجام شد.

وی ادامه داد: در حوزه‌های ترافیک، تفریحی و ورزشی، ایمنی و آتش‌نشانی، بزرگراه سازی و ... این طرح برنامه‌ریزی شد و امروز پروژه 55 متری حافظ و مرکز امداد و نجات گویم امروز کلنگ زنی می‌شود و 37 طرح عمرانی، خدماتی، گردشگری با اعتبار 264.3 میلیارد تومان در این مرحله کلنگ زنی و بهره‌برداری می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به جزییات فاز نخست بزرگراه 55 متری گفت: این بزرگراه یک‌راه موازی با بهترین استانداردها، طراحی و ساخته‌شده است و فاز دوم این پروژه در مرحله طراحی است.

هادی عیدی‌پور رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز با بیان این‌که ایستگاه گویم یکی از کلیدی‌ترین ایستگاه‌ها است، گفت: زمان رسیدن آتش‌نشانی در این منطقه 12 دقیقه بوده که مدت‌زمان با افتتاح این ایستگاه به 5 دقیقه می‌رسد که کمک زیادی می‌کند.

عیدی‌پور به تجهیزات موجود در آتش‌نشانی و وسایل در نظر گرفته‌شده برای ایستگاه گویم اشاره کرد و افزود: باید به‌روزرسانی تجهیزات را جدی گرفت، این‌یک ایستگاه پشتیبانی برای شمال غرب شیراز است و 4 هزار متر عرصه عیان دارد.

سرپرست معاونت فرهنگی، هنری و ورزشی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز نیز از ساخت 20 زمین چمن مصنوعی خبر داد و گفت: 28 میلیارد تومان برآورد هزینه برای چمن مصنوعی، فنس سازی، روشنایی در شب و ... می‌شود که ابعاد این زمین‌ها به 22 در 42 متر است و با پراکندگی در مناطق مختلف شهر ساخته می‌شوند.

روح‌اله مظفری افزود: بر اساس مصوبه شورای شهر و تأکیدات شهردار در راستای توسعه ورزش حرفه‌ای و همگانی و همچنین توسعه ورزش در محلات با رویکرد بهره‌برداری از فضا‌های مناسب موجود در مدارس برای استفاده ورزشی و فوتبال و فوتسال در حال انجام است.

وی بیان کرد: این فضا‌های ورزشی در ساعات مدرسه مورد استفاده دانش‌آموزان و در ساعات دیگر ساکنین محلات می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.


انتهای پیام/224224





نظرات بینندگان