کد خبر: ۱۵۹۶۹۷
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۳ - ۲۶ خرداد ۱۴۰۲
دادستان مرکز فارس اعلام کرد:

امحاء ۲۳۰ هکتار مزرعه آبیاری شده با فاضلاب در شیراز

دادستان مرکز استان فارس از امحاء ۲۳۰ هکتار از کشتزارهای آبیاری شده با فاضلاب در ۲ کانون اصلی این اقدام غیربهداشتی، در شهرستان شیراز و پاکسازی کامل این اراضی، خبر داد.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری شیرازه، سید مصطفی بحرینی دادستان مرکز استان فارس از امحاء ۲۳۰ هکتار از کشتزارهای آبیاری شده با آب‌های نامتعارف(فاضلاب) در ۲ کانون اصلی این اقدام غیربهداشتی، در شهرستان شیراز و پاکسازی کامل این اراضی، خبر داد.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته نیز تذکرات متعددی در خصوص جلوگیری از آبیاری محصولات کشاورزی با فاضلاب به نهاد های ذی‌ربط داده شده بود، گفت: از ابتدای امسال با پیگیری کارگروه نظارت و پیگیری حقوق عامه دادستانی موضوع به خطر افتادن سلامت عمومی از طریق آبیاری محصولات کشاورزی با آب های نامتعارف در دستور کار قرارگرفت.

 بحرینی با تأکید بر اینکه صیانت از حقوق عامه جزء لاینفک وظایف دادستان و از موضوعات اولویت دار ما در استان است گفت: این اقدام با نظارت مستقیم احدی از معاونین دادستان انجام گردید و طی چندین عملیات مجزا از سوی دستگاه های عضو گشت همپوشان سلامت و بهداشت ضمن جلوگیری از ادامه آبیاری اراضی زراعی با فاضلاب، امحاء این نوع محصولات در دستور کار قرار گرفت .

وی با اشاره به اینکه در این رشته عملیات ها، نمایندگان دستگاه های اجرایی عضو گشت همپوشان سلامت و بهداشت عمومی شامل اداره حفاظت محیط شیراز ، مدیریت جهاد کشاورزی شیراز ، دانشگاه علوم پزشکی ،شهرداری شیراز و صدرا ، به همراه فرماندهی انتظامی شهرستان و سایر دستگاه های متولی امر بهداشت و سلامت نیز حضور داشتند گفت: در نتیجه این اقدام هماهنگ ۱۰۴ نفر از مسئولان و مأموران دستگاه های اجرایی با همراهی دهها دستگاه لودر ، گریدر  و بیل مکانیکی در مجموع محصول بیش از  ۲۳۰  هکتار از اراضی آبیاری شده با آب های نا متعارف در منطقه تنگه قره پیری حد فاصل شهر شیراز و صدرا و همچنین منطقه گرد خون در جنوب شهر شیراز را امحاء کردند.

این مقام قضایی استان موضوع نظارت دستگاه های متولی و مسئول بر این اراضی را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: جلوگیری از آبیاری مزارع در مسیر فاضلاب، امری مهم است که در نتیجه بی توجهی می تواند سلامت مردم را به خطر بیندازد و تکرار این موضوع برخورد قاطع قضایی با مسئولان اجرایی و زارعین متخلف را در پی خواهد داشت .

دادستان مرکز استان فارس خاطر نشان کرد: پیش از این تذکراتی در خصوص ساماندهی فاضلاب و روان آبهای آلوده در این دو منطقه داده شده که عدم توجه به تذکرات و موضوع ترک فعل احتمالی از سوی دستگاه های متولی در حال بررسی است .

براساس این گزارش، کشتزارهای امحاء شده در مناطق غرب و جنوب غرب شیراز قرار داشت که با استناد به گزارش‌ها و بررسی‌های کامل، طبق دستور دادستانی، دستگاه‌های متولی اقدام به امحاء و پاکسازی آنها کردند.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان