کد خبر: ۱۵۹۸۳۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۳ - ۰۶ تير ۱۴۰۲
معاون قضایی دادگستری فارس در حوزه زندان‌ها در گفتگو با شیرازه:

در تراز شهید بهشتی بودن کار آسانی نیست

معاون قضایی دادگستری فارس، گفت: به نظر من در تراز شهید بهشتی بودن کار آسانی نیست چه رسد به اینکه جمعیتی از مدیران را در این حد و تراز پرورش داد چون شخصیتی استثنایی بودند.
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، یکی از برجسته‌ترین و مهم‌ترین اسناد تاریخی جنایات ضدبشری توسط گروهک پاد و آمریکاو غرب در ایران ترور و شهادت آیت‌الله بهشتی و ۷۲تن از یارانش بود که قطعا نیاز است در آستانه سالروز شهادت این شهید بزرگوار به خوبی تبیین و به آن پرداخته شود، تا نسل به نسل آیندگان بدانند و متوجه باشند که منافقین، استکبارگران جهانی و دشمنان قسم‌خورده این سرزمین برای از بین بردن انقلاب، اسلام و کشور عزیزمان ایران دست به چه جنایت‌هایی زده‌اند.

در همین راستا  خبرنگار شیرازه، در گفتگو با حجت‌الاسلام سیدصدرالله رجایی‌نسب معاون قضایی دادگستری فارس در حوزه زندان‌ها، به تبیین شخصیت شهید آیت‌الله بهشتی پرد اخت و گفت: شخصیت شهید بهشتی در بین همترازانش و علمای آن زمان بسیار استثنایی  و دارای ابعاد مختلف و شخصیت ویژه‌ای بود به گونه‌ای که برای برخی از مردم کشور ما در همان زمان شناخته شده نبود.

در تراز شهید بهشتی بودن کار آسانی نیست

وی با بیان اینکه به تمام معنا و به مفهوم واقعی کلمه شهید بهشتی معمار دستگاه قضایی اسلامی بود، افزود: آنچه ما امروز و در بیش از ۴۰ سال  مشاهده می‌کنیم ثمره اندیشه‌های ناب و تفکر خاص مرحوم آیت‌الله بهشتی است که در باب قضاوت اسلامی در حال اجراست.

رجایی‌نسب اظهار کرد: باید اعتراف کنیم که دشمنان از جمله صهیونیست و استکبار جهانی قبل از ملت ما شناخت بسیار دقیقی در خصوص شخصیت شهید بهشتی پیدا کردند و به اثرگذاری  این شخصیت استثنایی در دوام و ثبات انقلاب پی بردند و به همین خاطر تمام تلاش دشمن بر این بود که شهید بهشتی و امثال ایشان را از جمع انقلاب جدا و حذف فیزیکی کنند.

معاون قضایی دادگستری فارس در ادامه تصریح کرد:  متاسفانه در این راستا هم در حوزه شناخت و هم اجرای عملیات دشمن موفق شد و عاقبت در هفتم تیرماه سال ۱۳۶۰ در یک عملیات تروریستی این عنصر خدوم، بزرگوار، فیلسوف، فقیه، نامدار و بی‌نظیر را از ملت ایران گرفته و به شهادت رساند.

حجت‌الاسلام رجایی‌نسب، عنوان کرد: امید است همه قضات ما در سراسر کشور راه راست شهید بهشتی را در همه امور به ویژه امر قضایی اسلامی در پیش بگیرند.

وی در بخش دوم این گفتگو به نقش آیت‌الله بهشتی به عنوان یک اندیشمند و حقوق‌دان بزرگ در تدوین قانون اساسی اشاره کرد و گفت: نقش شهید بهشتی در تدوین قانون اساسی بر کسی پوشیده نیست و آنچه به عنوان منشور انقلاب و قانون اساسی هم‌اکنون در دسترس ماست و پس از ۴۰ و اندی سال از عمر انقلاب ما همچنان به آن عمل می‌کنیم زاییده فکر بکر و اندیشه نو آیت‌الله بهشتی است.

این مسئول در حوزه دادگستری استان، اظهار کرد: یکی از خدمات برجسته این بزرگ‌مرد وارسته به انقلاب، تَشَیع، اسلام و قرآن همین قانون اساسی و بنا نهادن قوانین قضایی اسلامی است که تا کنون در دسترس ماست  و خود اصول قانون اساسی و متن آن بیانگر وضعیت خاص شهید بهشتی در نوع‌آوری، تفکر و اندیشه خاص ایشان است.

رجایی‌نسب ادامه داد: اگر مردم و ملت ما از همان آغاز این توفیق را داشتند که بیشتر در خدمت این شهید بزرگوار باشند، اکنون هم در سیاسیت هم قوانین و هم نظام قضایی و کلیه امور کشور در وضعیت دیگری قرار داشتیم.


 معاون قضایی دادگستری فارس در حوزه زندان‌ها در پاسخ به این سوال که چگونه می‌شود مدیرانی در تراز شهید بهشتی‌ها تربیت کرد؟ افزود: یکی از اندیشه‌های خاص شهید بهشتی، تربیت نیروهای انقلابی، مسلط و مشرف بر مسائل مختلف بود، در همین راستا شاگردانی را تربیت کردند، اما بنده معتقدم یکی از کارهایی که می‌بایست مورد اهمیت  و توجه قرار گیرد و در نظام جمهوری اسلامی اجرا گردد بحث تربیت و پرورش مدیرانی است که لااقل نمونه کوچکی از الگوی رفتاری شهید بهشتی در آنان دیده شود؛ چرا که به نظر من در تراز شهید بهشتی بودن کار آسانی نیست چه رسد به اینکه جمعیتی از مدیران را در این حد و تراز پرورش داد؛ چون ایشان، شخصیتی استثنایی بودند و اکنون هم وظیفه حکومت، نظام و دولت است که برای آینده کشور تلاش کند تا افرادی را تربیت کند که در مسیر شهید بهشتی حرکت کنند.

وی در پایان اظهار کرد: باید اداره امور، سرنوشت، نظارت و آینده کشور را به افرادی بسپاریم که همانند شهید بهشتی دارای اندیشه نو، توان علمی، تجربه خاص و روشن‌بینی کافی باشند و انشالله چنین اقدامی صورت پذیرد.

انتهای پیام/224224



نظرات بینندگان