کد خبر: ۱۵۹۸۴۴
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۹ - ۰۷ تير ۱۴۰۲
وزیر نیرو تاکید کرد:

رفع مشکلات حوزه برق و آب در فارس

وزیر نیرو ضمن بررسی عملکرد مدیران این حوزه در سال ۱۴۰۱ و سه ماهه اول ۱۴۰۲ با تقدیر از اقدامات انجام شده تاکید کرد: در حوزه برق و آب بخصوص در جنوب استان فارس، باید کار‌های بیشتری صورت گیرد تا همه مشکلات موجود برطرف شود.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، علی اکبر محرابیان وزیر نیرو در سفر به فارس،  در نشست شورای هماهنگی مدیران عامل آب و برق این استان، برنامه‌ریزی برای عبور از تابستان امسال بدون خاموشی برنامه‌ریزی شده را یک اولویت دانست و با اشاره به اقدامات انجام شده در بدو ورود دولت سیزدهم برای جلوگیری از محدودیت برق در تمامی بخش‌های مصرف گفت: با برنامه‌ریزی دقیق و مناسبی که صورت گرفت. 

وی افزود: سعی شد بتوانیم از تابستان با کمترین مشکل عبور کنیم؛ این مهم سال گذشته با موفقیت محقق شد و امسال هم برنامه‌ریزی‌های منسجم در همین ارتباط انجام شده است. 

  محرابیان با اشاره به برنامه‌ریزی برای تابستان ۱۴۰۲ ادامه داد: بنای کار بر این است تا با تولید حداکثر برق در بخش خانگی، صنعت و سایر بخش‌ها با کمترین مشکل عبور کنیم.  

رفع مشکلات حوزه برق و آب در فارس

 وزیر نیرو افزود: در وزات نیرو در حوزه ناترازی برق در دو بخش توسعه ومدیریت مصرف حرکت کردیم و در توسعه چشمگیر بخش خطوط نیروگاهی، خطوط انتقال، پست و شبکه و مدیریت مصرف اقدامات خوبی صورت گرفت به طوری که تا پایان سال ۱۴۰۱ بیش از ۷ هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاهی کشور اضافه شد که رکوردی تاریخی است. 

 محرابیان همچنین بر لزوم استفاده از ظرفیت برق خورشیدی و تجدیدپذیر تاکید کرد و گفت: استان فارس ظرفیت‌های مناسبی در این حوزه دارد. 

  وی از استاندار فارس خواست تا در تولید برق تجدیدپذیر در فارس از ظرفیت سرمایه‌گذاران فارسی خارج از کشور استفاده کند.

انتهای پیام/
نظرات بینندگان