کد خبر: ۱۵۹۸۵۰
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۵ - ۰۷ تير ۱۴۰۲
معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس در گفتگو با شیرازه:

کشورهای مدعی حقوق بشر خود کارنامه سیاهی دارند

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس، گفت: وقتی به کارنامه مدعیان حقوق بشر در دنیا نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم، بسیاری از کشورهای مدعی، خود کارنامه سیاهی در رابطه با اجرای حقوق بشر دارند.
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه تحلیلی خبری شیرازه، علی فاتحی معاون قضایی، اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس در گفتگو با خبرنگار این رسانه ضمن تبریک هفته قوه قضائیه به تبیین بخشی از جنایات آمریکا در سال‌های قبل و بعد از انقلاب پرداخت و گفت: وقتی به کارنامه مدعیان حقوق بشر در دنیا نگاه می‌کنیم متوجه می‌شویم کسانی که در سازمان‌های حقوق بشر مثل سازمان بین‌الملل دم از حقوق بشر می‌زنند و همواره بسیاری از کشورهای دیگر از جمله کشورهای مستقل را مورد سوال قرار داده و تحریم‌هایی علیه آنها ایجاد می‌کنند، خود کارنامه سیاهی در رابطه با اجرای حقوق بشر دارند.

وی افزود:  از جمله این کشورها می‌توان به ایالات متحده آمریکا اشاره کرد که کشور و مردم ما خاطرات تلخی در زمینه نفی حقوق بشر از این دولت دارند.

فاتحی ادامه داد: از جمله این نقض حقوق بشرها و جنایات، می‌توان به تاسیس قانون کاپیتولاسیون که به نوعی توهین به شرافت و کرامت ایران و ایرانیان بود، همکاری با رژیم متجاوز صدام که آغازگر جنگ تحمیلی ۸ ساله علیه ایران شد، ترورهای متعدد شخصیت‌های علمی، فرهنگی و سیاسی کشور از جمله شهادت سردار بزرگ اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی که بر خلاف همه موازین بین‌المللی اتفاق افتاد، اشاره کرد.


معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس ادامه داد: هر کجا پای خشونت، ترور به ویژه، ترور سازمان یافته شخصیت‌های دولتی به میان می‌آید رد پای مدعیان دروغین حقوق بشر را ملاحظه می‌کنیم.

وی در ادامه سخنان خود با توجه به سالروز شهادت شهید آیت الله بهشتی و ۷۲ تن از یارانش به نقش این اندیشمند و مجاهد بزرگوار در زمینه تبیین قانون اساسی کشور اشاره کرد و افزود: بسیار طبیعی و بدیعی است که مرحوم آیت الله شهید بهشتی را معمار دادگستری نوین که پس از پیروزی انقلاب اسلامی شکل گرفت بنامیم؛ چرا که هنوز چه در قوه قضائیه و چه در خارج از آن به ابعاد شخصیتی شهید بهشتی پی نبرده‌ایم و هنوز به طور کامل این عالم فیلسوف را نشناخته‌ایم.

کشورهای مدعی حقوق بشر خود کارنامه سیاهی دارند

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس در ادامه تصریح کرد: می‌بایست ابعاد شخصیتی شهید بهشتی را در ابعاد سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی مورد توجه قرار دهیم.

وی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی و سقوط رژیم طاغوت، بسیاری از ساختارها از بین رفتند، عنوان کرد: می‌بایست یک ساختار جدید در دستگاه قضایی ایجاد می‌شد؛ در همین راستا شهید بهشتی نقش‌آفرینی بسیار مهمی در تغییر و تحولات قضایی و تشکیل قانون اساسی جدید ایفا نمود و نقش بی‌بدیل و انکارناپذیری در ایجاد ساختار نوین قوه قضاییه داشت.

به اعتقاد این مقام قضایی استان، ابعاد شخصیتی شهید بهشتی به گونه‌ای بود که بر روی مسائلی همچون عدالت، توحید و انتظار فرج  انتظار بسیار تاکید داشتند 

فاتحی در ادامه در خصوص تربیت مدیرانی در تراز شهید بهشتی عنوان کرد: می‌بایست از نیروی انسانی قوی و ظرفیت‌های بالقوه‌ای که در سازمان‌ها وجود دارد با انجام کار تشکیلاتی بهره کافی و وافی را برد و با مدیریت مبتنی بر خدامحوری، قانون‌مداری و مردم‌داری باعث رشد و نمو و تربیت مدیرانی نمونه و همتراز شهید بهشتی‌‌ها شد.

انتهای پیام/224224

نظرات بینندگان