کد خبر: ۱۶۰۳۳۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۲ - ۱۴ مرداد ۱۴۰۲

مدیریت بحران فارس نسبت به جاری شدن سیل هشدار داد

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری فارس گفت: با توجه به ورود سامانه بارشی فصلی به این استان، در مناطق جنوب و جنوب شرق شاهد بارش‌های رگباری باران و رعد و برق خواهیم بود.
به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه تحلیلی خبری«شیرازه»، فرهاد سعدی، سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری فارس روز شنبه نسبت به جاری شدن سیل در برخی نقاط استان هشدار داد و گفت: فعالیت این سامانه که از ساعت‌های بعد از ظهر و اوایل شب روز جمعه ۱۳ مردادماه جاری وارد استان ‌شده، اواخر روز یکشنبه پانزدهم پایان می‌یابد.

وی افزود: این سامانه به ویژه شهرستان‌های لار، اوز، گراش و داراب را بیشتر تحت تاثیر قرار خواهد داد.

سعدی در ادامه، اظهار کرد: به منظور ایجاد آمادگی برای مقابله با حوادث احتمالی، به فرمانداران شهرستان‌های مذکور و همچنین دستگاه‌های عضو ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان، شهرداری شیراز و شهرداری‌های شهرهای تابعه آماده‌باش داده شده است.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری فارس اضافه کرد: به شهروندان توصیه می‌شود که با توجه به احتمال جاری شدن سیل در مسیل‌ها و همچنین وقوع صاعقه، از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌ها، حضور در ارتفاعات و پارک خودرو در کنار درختان خودداری کنند.

مدیریت بحران فارس نسبت به جاری شدن سیل هشدار داد

عدم توقف در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها

 در همین راستا اداره کل هواشناسی فارس نیز با انتشار اطلاعیه سطح زرد، با توجه به بارش‌های رگباری و رعد وبرق در ساعت‌های بعد از ظهر و اوایل شب در مناطق جنوبی، جنوب شرق و شرق استان فارس نسبت به  توقف در حاشیه  و بستر رودخانه‌ها هشدار داد.

مسعود حقیقت مدیر کل هواشناسی فارس، در این باره اظهار کرد: این سامانه ازشامگاه جمعه ۱۳ مرداد ماه آغاز و تا یکشنبه ۱۵ همین ماه ادامه دارد.

 وی افزود:‌ این سامانه رگباری برای امروز شنبه در مناطق جنوب و جوب شرقی و برای یکشنبه ۱۵ مردادماه هم در همین مناطق پیش‌بینی شده است.

حقیقت اضافه کرد:‌ اثر مخاطره همچون جاری شدن روان آب و بر خورد صاعقه در مناطق یاد شده وجود دارد.

مدیر کل هواشناسی فارس تاکید کرد :‌عدم توقف در حاشیه و بستر مسیل‌ها و رودخانه‌ها به ویژه در ساعت‌های بعد از ظهر و اوایل شب نیز توصیه می‌شود.

 انتهای پیام/
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان